Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Noen som har fått denne buggen? Et helt byområde bare forsvant fra kartet - regionen vår har nå offisielt bare 15 byer... :p

 

Det eksisterer ikke... Borte vekk... Kan ikke velge eller abandone eller noe... Borte!

 

post-4131-0-29869300-1362827556_thumb.png

 

Det der er en bug som skjer relativt ofte etter det jeg har sett, og den gir seg ikke med en by heller. Har sett 16-bys-regioner med bare 11 byer igjen. Tror desverre ikke det er noe håp for å få byen tilbake heller.

 

Synes det var relativt greit å få 120k innbygere, men over det var vanskelig. Vannet ble urent, alle klaget på sykehus selv om jeg hadde plenty. Til og med det store uten at det ble tatt i bruk. Hadde områder med ekstremt krimnalitet. Plasserte 2 politistasjoner rundt med 20 biler til sammen, hjalp litt. Det hele endte opp med at jeg så vidt hadde overskudd til driften.

En ting jeg lar merke til var at den streetcar eller trikk om du vil ikke var særlig bra. Bygget dette godt ut, men det var veldig lite passasjerer. Den løsningen er ikke verdt etter min mening.

Synes selv kriminalitet, branner og sykdom/skader virker ganske random. Var oppe i ca 120k selv i en by her om dagen, og da holdt det ikke med et fult oppgradert sykehus/politihovedkvarter/brannstasjon. I dag derimot, når jeg tok meg god tid til å planlegge og ikke rushet folk opp i bedre hus ved å lage parker over alt, da klarte jeg meg helt fint med en halvveis oppgradert liten brannstasjon, en liten politistasjon, også den halvveis oppgradert og to klinikker. Jeg vet at utdanning har noe å si for hvor ofte folk skader seg og sjansen for at de skal gjøre noe kriminelt eller tenne på noe, men utdanningsnivået var høyere i den byen med mest problemer.

Når det gjelder transport vil jeg påstå at det rett og slett er et resultat av dårlig kode. Sliter ikke med få passasjerer slik som du gjør da, for jeg har 40k daglige passasjerer både med buss og trikk. For at streetcars skal fungere i nærheten av optimalt må du ha et veldig spesifikt oppsett og mønster for streetcar-skinnene. Dette fungerer etter min mening ikke så inuitivt som det burde, og jeg føler også at så fort folk setter seg på offentlig transport så glemmer de hva de egentlig skulle. For eksempel har jeg en by der jeg satser på kultur, og der virker det som folk som i utgangspunktet hadde tenkt seg på fotballkamp bare setter seg på bussen og blir med til en tilfeldig stasjon. Når de så går av bussen kan de fort finne på å gå til neste busstopp, for så å bli med bussen igjen, ta toget ut av byen osv. Hadde langt bedre tilskuertall før jeg fikk til et skikkelig bra transporttilbud, mens jeg nå sliter med å gå i pluss på de arrangementene jeg setter opp i det heletatt.

 

Løsningen om at regionene ikke er på alle serverne er etter mitt skjønn helt tragisk, og noe av det værste med hele spillet. Hvordan kan serverne avlaste hverandre når alle vil inn på den serveren der de hadde sin region?

 

Helt enig. Spesielt når man kan si med ganske stor sikkerhet at de aller fleste av de serverne som er oppe nå kommer til å bli tatt ned så fort folk begynner å gå lei og trykket på serverne går ned. Det var jo tydelig at de ikke hadde planer om å ha så mange servere oppe som det er nå, da det på dag 1 bare var totalt 4 servere oppe (og de var ment for alle regionene med tanke på at de het Asia 1, North America 1 osv).

Endret av fknsonikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig godt oppdatert informasjon fra SimCity også..

 

Dette er fra twitter:

 

"Server Update: We're still working on EU 4, good availability on others especially our 8 new servers, so try playing on one of those!"

 

 

Vel.. nå er vi oppdatert på jobben dem gjør.. Dem holder på !

Ikke noe om hva dem er ferdig med, eller hva som står igjen. Ikke noe ca tid igjen eller noe som helst :p

Lenke til kommentar

Just for the record: Hadde en by med ca. 120k som klarte seg helt fint med én liten brannstasjon, politistasjon og klinikk (ingen kasinoer). Ikke var de fullt oppgradert heller, og jeg kunne faktisk skru av og på moduler etter behov. Hva mener jeg med helt fint? Ingen klager mesteparten av tiden. Hvordan? Utdanning, antar jeg. Brannstasjonen hadde vel 1-2 av 4 ekstra garasjer aktive mesteparten av tiden; politistasjonen hadde 2-3 av 4, og etter en liten bølge med kriminalitet kunne jeg også skru av samtlige fengsler (10 celler var visst nok). Klinikken hadde maks ambulanser for beredskapens skyld, og kapasiteten hadde jeg på 40 (hvor mange moduler det nå tilsvarer; antakelig 2).

 

Forebyggende tiltak fremfor reaktive ser ut til å funke bra. La det være et eksempel på at man slettes ikke behøver disse svindyre avanserte bygningene helt uten videre.

 

Men jeg klarte nå til slutt å rote til profittmarginen min helt likevel, til tross for besparelsene på dette området. :p

Lenke til kommentar

Just for the record: Hadde en by med ca. 120k som klarte seg helt fint med én liten brannstasjon, politistasjon og klinikk (ingen kasinoer). Ikke var de fullt oppgradert heller, og jeg kunne faktisk skru av og på moduler etter behov. Hva mener jeg med helt fint? Ingen klager mesteparten av tiden. Hvordan? Utdanning, antar jeg. Brannstasjonen hadde vel 1-2 av 4 ekstra garasjer aktive mesteparten av tiden; politistasjonen hadde 2-3 av 4, og etter en liten bølge med kriminalitet kunne jeg også skru av samtlige fengsler (10 celler var visst nok). Klinikken hadde maks ambulanser for beredskapens skyld, og kapasiteten hadde jeg på 40 (hvor mange moduler det nå tilsvarer; antakelig 2).

 

Forebyggende tiltak fremfor reaktive ser ut til å funke bra. La det være et eksempel på at man slettes ikke behøver disse svindyre avanserte bygningene helt uten videre.

 

Men jeg klarte nå til slutt å rote til profittmarginen min helt likevel, til tross for besparelsene på dette området. :p

 

Utrolig godt gjort i alle fall !!

 

Vil tro Trafikk er et stort tema ! Om utrykningskjøretøy ikke kommer seg noe sted, er det samme hvor mange man har :p

Lenke til kommentar

1. Hvordan kan en by med 40.000 innbyggere kun ha 4000 workers og 2-3000 shoppers og ca. 2500 studenter? Enten tidenes babyboom eller så går 3/4 av byen min på trygd! Sånn er det i hver eneste by.

 

2. Konstant mas om mer industri, selv om man har 6000 ledige jobber fordelt på alle kategoriene.

 

3. Hvis by X skal forsyne flere byer med f.eks. strøm og spilleren logger av, da vil den gå på laveste hastighet mens spillere av andre byer i regionen vil som regel spille på den raskeste. Dette fører til at byer vil sluke strøm raskere enn by X kan produsere pga variasjon i hastighet. Så hele "samarbeid med venner i regioner opptil 16 byer" greia er bare tull.

 

SimCity-serien er spill man kan grave seg dypt i og studere statistikk for å kunne optimalisere byen, men tallene man får servert i dette spillet er jo helt bak mål.

Lenke til kommentar

Er det NOEN som har klart å få til kasino by? Nå kan jeg ikke annet enn å tro det er buga. Jeg hadde fult opp med landemerker (world stage, expo senter, washington monument, og den boligbygningen som er et landemerke). Alt dette lå rett ved et billig kasino, et dyrt kasino, togstasjon, flyplass, trikk, og masse busstasjoner. Expo-senteret gikk i dundrende overskudd når jeg satt opp noe MEN KASINO GIKK FORTSATT I UNDERSKUDD. Det billige kasionoet gikk noen ganger i lett overskudd, men det store alltid i dundrende underskudd. Skal det være så jævlig vanskelig?

 

ANYONE?

Lenke til kommentar

Utrolig godt gjort i alle fall !!

 

Vil tro Trafikk er et stort tema ! Om utrykningskjøretøy ikke kommer seg noe sted, er det samme hvor mange man har :p

 

Det er en annen historie. Kort fortalt: Offentlig transport som står til bystørrelsen. Mens jeg ennå hadde ting under kontroll var det knapt biler i gatene (innbyggertallet tatt i betraktning). Som jeg også ville fram til, så er den layouten fantastisk bra så lenge den er bra og du følger reglene som er gitt.

 

Park-and-rides er virkelig svært effektive på å plukke opp det som ellers ville vært biltrafikk i byen din. Sørg bare for å ha masse busser. Det betyr selvsagt kostnader, som krever god økonomi. Og nettopp der ligger mye av utfordringen.

 

Hvis veiene propper seg så ødelegger det for alt.

Lenke til kommentar

ANYONE?

Har 2 små kasinoer i den ene byen min.. ca 50.000 profit totalt...

 

Men det varierer veldig opp og ned.. Bygde ett av de større og da gikk alt bare til helvete, den måtte rives :p

 

Jeg har da flere tog, båt, fly osv i denne byen linket til andre byer i regionen med masse folk (vet ikke om dette hjelper, men det burde :p )

Lenke til kommentar

3. Hvis by X skal forsyne flere byer med f.eks. strøm og spilleren logger av, da vil den gå på laveste hastighet mens spillere av andre byer i regionen vil som regel spille på den raskeste. Dette fører til at byer vil sluke strøm raskere enn by X kan produsere pga variasjon i hastighet. Så hele "samarbeid med venner i regioner opptil 16 byer" greia er bare tull.

 

Sikker på det? By X produserer en viss mengde strøm i timen, og du bruker en viss mengde strøm i timen. Jeg ville tro spillet forholder seg til det tallet, og ikke selve strømproduksjonen i sanntid.

Lenke til kommentar

1. Hvordan kan en by med 40.000 innbyggere kun ha 4000 workers og 2-3000 shoppers og ca. 2500 studenter? Enten tidenes babyboom eller så går 3/4 av byen min på trygd! Sånn er det i hver eneste by.

 

2. Konstant mas om mer industri, selv om man har 6000 ledige jobber fordelt på alle kategoriene.

 

3. Hvis by X skal forsyne flere byer med f.eks. strøm og spilleren logger av, da vil den gå på laveste hastighet mens spillere av andre byer i regionen vil som regel spille på den raskeste. Dette fører til at byer vil sluke strøm raskere enn by X kan produsere pga variasjon i hastighet. Så hele "samarbeid med venner i regioner opptil 16 byer" greia er bare tull.

 

SimCity-serien er spill man kan grave seg dypt i og studere statistikk for å kunne optimalisere byen, men tallene man får servert i dette spillet er jo helt bak mål.

 

1. Ja si det, har ca det samme forholdet mellom innbyggere og arbeidere jeg også.

 

2. Etter å ha passert 100k innbyggere ligger etterspørselen etter boliger og industri på maks så og si uansett hva jeg gjør. Som du sier etterspør de industri selv med over 10k ledige jobber. Og selv med så mange ledige jobber står det på tilfeldige personer i gata at de er blakke, leter etter en jobb og lignende.

 

3. Her tror jeg du tar feil. Så vidt jeg har forstått går ikke byer som ikke spilles framover i det heletatt. Ressurser som du handler med blir på magisk vis generert uansett (noe jeg regner med kan utnyttes ganske kraftig, da jeg regner med man ikke går tom for ressurser som for eksempel grunnvann om du ikke spiller i den byen). Det kan være at du opplever bugs eller forsinkelser i handelssystemet, da det som kjent opererer gjennom serverne, selv om du handler med deg selv. Det hender seg også at spillet "glemmer" hvor mye strøm den andre byen produserer, eller at det ikke registreres korrekt. En tur tilbake til hovedmenyen eller å laste den byen som produserer ressursen fikser som regel problemet.

Endret av fknsonikk
Lenke til kommentar

Jeg har en by jeg driver og tester litt på nå og det som irriterer meg mest er at man faktisk går tom for vann.

 

Alt det andre kan løses med finurlig planlegging og kanskje dempe behovet av å nå 300.000 innbyggere, men når man går tom for vann hele tiden og må bygge nye pumper blir jeg bare irritert. Det er jo ikke sikkert man har plass eller LYST til å bygge en ny pumpe der det ER vann.

Lenke til kommentar

Da kom jeg meg inn igjen :D

 

Enig med dere over som sier at sakte utvidelse er best. Man må bygge alle services for å få en god utvikling.

 

I skrivende øyeblikk har jeg cirka 25k folk, og 15k profitt i timen og 500k i banken :)

 

HÆ seriøst jeg har aldri hatt i nærheten av så høy profitt uansett. Må være noe alvorlig galt jeg gjør! SKulle vært i samme region så jeg kunne tatt en titt på byen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...