Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til den som lurte:

Spillet er bra som rakkern - har bygd flere små byer og kost meg like mye hver gang. Du ser virkelig at spillet simulerer alt som skjer, og gjør du en liten endring på en vei eller noe så er det nok til å forstyrre rytmen til innbyggerne. Dette er begynnelsen på noe bra!

 

Ang Metacritic. Det er for lengst stadfestet at det er et forum for sinte 12-åringer som må lufte ut frustrasjonen sin (Diablo 3 der er nevnt som et godt eksempel) og lar det gå utover et system som lett lar seg manipulere i negativ retning. Har også sett nevnte 12-åringer la frustrasjonen sin gå utover guidebøker etc på Amazon og gir disse produktene 1 av 5 stjerner - relevansen, eller mangelen på sådan, er soleklar, men allikevel enda et tegn på at man skal ta slike ratingsystemer med en god sleiv salt. Internett burde hatt en aldersgrense for å sile ut useriøse dritunger.

 

Ang Maxis. De har lagd et kjempespill og ref diverse tweets så jobber mange av dem overtid på overtiden sin for å løse serverproblemene - takke dem for det. Å tro at "det bare er å sette inn flere servere" for å unngå slike problemer skjønner ikke de enkleste bedriftsøkonomiske begreper som driftskostnader og bærekraftighet for en serverpark, og ikke minst at serverne har kraftige anstrengelser i oppstarten, men at de samme serverne fint klarer jobben når "hele verden" ikke skal logge seg på samtidig.

 

Ang EA. Ingen kommentar annet enn at jeg personlig synes de er blitt for store, og mye av det de driver med i dag ikke har noe med gaming å gjøre, men kun profitt. Tror også at mye av problemene Maxis har nå er pga EA.

 

Det morer meg også at forumet til EA er fullt av 12-åringer som skal saksøke dem, som aldri skal kjøpe et spill fra EA igjen og som skal lede an i en verdensomspennende returnering av spillet sånn at EA lærer.

Nei, dere ender ikke opp med å saksøke noen, jo dere kommer til å kjøpe flere spill utgitt av EA og nei dere kommer ikke til å returnere spillet.

 

Jeg går og legger meg siden jeg ikke gidder å vente på å få logget meg på igjen. Får prøve igjen på søndag, og da har vel denne tråden fått 40 nye sider :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kunne ikke Maxis ha valgt noen andre enn EA til å publisere spillet? Seriøst, hvorfor velge et selskap som så mange hater? Som regel nevnes EA i sammenheng med noe negativt. Alltid online, mikrotransaksjoner, nettpass osv.

 

Alltid online hjelper ingenting, for spillet blir å havne på piratbukta i det sekundet hackerne har funnet en måte å forbigå dette systemet på. Den eneste forskjellen er at piratene vil ha en bedre spillutgave enn de som velger å betale full pris for spillet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å tro at "det bare er å sette inn flere servere" for å unngå slike problemer skjønner ikke de enkleste bedriftsøkonomiske begreper som driftskostnader og bærekraftighet for en serverpark, og ikke minst at serverne har kraftige anstrengelser i oppstarten, men at de samme serverne fint klarer jobben når "hele verden" ikke skal logge seg på samtidig.

 

Ang EA. Ingen kommentar annet enn at jeg personlig synes de er blitt for store, og mye av det de driver med i dag ikke har noe med gaming å gjøre, men kun profitt. Tror også at mye av problemene Maxis har nå er pga EA.

 

Spillet er fantastisk, ingen tvil om det. Men jeg "kjøper ikke" forslaget om at det er for dyrt for EA å ha flere servere kjørende ved launch. Om de virkelig sliter så med økonomien, så får de finne en annen løsning, enn å kreve at alle skal være tilkoblet mens de spiller. Evt får de sette opp prisen på spillet med 20 kroner, slik at de kan ta seg råd til et par servere til.

 

Det har også vært flere eksempel den siste tiden om at EA tenker 90% profitt og 10% kundefokus.

 

Når jeg kjøper et produkt, så forventer jeg at jeg kan bruke det. Jeg har absolutt null sympati ovenfor EA i denne saken.

 

Er forøvrig enig i at EA antagelig skaper disse problemene for Maxis. Min sympati går til Maxis, og de ansatte på "gulvet" i bedriften. De har antagelig et helvette nå, i tillegg til EA support.

Lenke til kommentar

Kom endelig videre etter å blitt tilkoblet en server, men da hakket spillet noe helt forferdelig og før jeg hadde kommer i gang med opplæringen så var jeg blitt koblet fra serveren igjen.

 

Da er det definitivt avgjort: Når serverproblemene er så store og ustabile, samtidig som jeg kun kan spille fem minutter på den stasjonære før spillet fryser og det hakker voldsomt på laptopen så er det jo ingen vits i å ha spillet.

 

I morgen blir det å skrive en mail til Komplett og spørre pent om å få returnert pengene for her har jeg virkelig ikke fått det jeg har betalt for. Både på den stasjnære og laptopen har jeg spesifikasjonene til å spille spille, men likevel er det bare tull. Da hjelper det ikke at serverproblemene blir fikset, jeg vil aldri kunne få spilt spille.

 

Jeg har kjøpt ett spill utenom dette de siste fem-seks årene, så når jeg sier jeg aldri skal kjøpe noe fra EA igjen så lenge de holder på med dette tullet, så holder i hvert fall jeg det jeg lover.

 

Dette har vært en katastrofal lansering uten sidestykke. Det er en ufattelig skandale det de har sauset sammen her. Feilmeldingene florerer, servere er stappfulle og ustabile og spillet krasjer i huet og ræva helt uten grunn. Jeg håper samtlige testere av dette spillet oppdaterer sine terningkast, for de lovende anmeldelsene har gjort at mange har kjøpt dette spillet.

 

Nå har jeg brukt sikkert ti timer til sammen på spillet og kun ti minutter av dette har gått med til spilling. Dette er ikke barnesykdommer som man må regne med, dette er så til de grader bæsj på leggen på de som er ansvarlig at de aldri burde ha fått jobbet i spillbransjen igjen. En komplett skandale hele greia.

Endret av Sigmoideus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Ham 550

 

Hvis vi snakker om en klassisk spillserie som SimCity så kjøper jeg det seff til tross for EA.

 

Når det kommer til andre serier jeg har en mer perifer interesse i? Langt fra like sikkert. Faktisk er det stor sannsynlighet for at jeg kommer til å boykotte spill jeg kunne kjøpt, men hvor det fins flust med alternativer, eller at jeg har en såpass laber interesse i utgangspunktet at jeg er mer enn happy med et skuldertrekk og la info (som kunne gjort meg mer interessert) passere.

 

Det er her EA taper penger på et dårlig rykte.

 

Syns også det er merkelig å sidestille frustrasjon pga forbrukerfiendltighet med 12åringer.

 

Ellers enig i at SimCity er et bra spill og at Maxis har dyktige folk. Origin derimot, suger hårete baller!

Endret av Syv
Lenke til kommentar

I morgen blir det å skrive en mail til Komplett og spørre pent om å få returnert pengene for her har jeg virkelig ikke fått det jeg har betalt for. Både på den stasjnære og laptopen har jeg spesifikasjonene til å spille spille, men likevel er det bare tull. Da hjelper det ikke at serverproblemene blir fikset, jeg vil aldri kunne få spilt spille.

Spillet slutter jo ikke å fungere selv om det er problemer nå i oppstarten. Calm down! :)

 

 

 

Faen! Noen som har en løsning på at byene mine forsvinner hver gang jeg kommer inn i spillet igjen?

Du må sørge for at du logger på samme server som da du bygde sist. F.eks. Europe West 1, Europe West 2, osv..

 

Det kommer en melding øverst i venstre hjørne dersom du mister tilkobling til server mens du spiller. Dersom du avslutter spillet - eller spillet avslutter seg selv - mens denne meldingen står der, vil du miste rubbel og bit.

Lenke til kommentar

Spillet slutter jo ikke å fungere selv om det er problemer nå i oppstarten. Calm down! :)

 

Det er med god grunn Amazon har stengt sitt digitale salg av spillet:

http://www.theverge.com/2013/3/7/4076104/amazon-stops-simcity-digital-orders-customer-complaints

 

Spillet fungerer IKKE per dags dato. Selvfølgelig kan ikke Amazon være bekjent av å selge spill som ikke virker. Dette burde også norske butikker ta konsekvensene av.

 

Så ja, man burde absolutt klage til Komplett.no og andre tilbydere av ikke-fungerende spill, og be om refundering.

 

 

 

Dette er mest sannsynlig et brudd på markedsføringsloven, ifølge forbrukerrådet:

http://www.pressfire.no/nyheter/PC/5129/-diablo-iii-lanseringen-er-en-katastrofe

 

Thomas Nortvedt, som er sjef for digitale tjenester hos Forbrukerrådet, forteller PressFire at det er selger som har ansvar for at produktet fungerer.

I dette tilfellet kan man da heve kjøpet, om det ikke fungerer som anvist, sier han.

Lenke til kommentar
Spillet slutter jo ikke å fungere selv om det er problemer nå i oppstarten. Calm down!

 

- Når jeg ikke får spilt det selv om jeg faktisk kommer inn så hjelper det meg ingenting uansett hva slags forbedringer de måtte komme med. På den stasjonære (da jeg omsider kom inn) gikk det greit å spille et par minutter. Så blinket hele spillet akkurat som om det gikk tilbake til Windows, så masse farger og så kom spillet tilbake igjen. Fire sekunder senere frøs spillet og akkurat det samme skjedde en gang til. Så gikk det noen sekunder og spillet frøs, ja hele PCen frøs og jeg måtte starte på nytt fysisk med knappen på selve PCen. Jeg har ikke hatt problemer med andre spill på den PCen så hvorfor akkurat Simcity?

 

Hadde jeg bare kunne få lov til å spille når jeg først kom inn, så hadde jeg sikkert hatt litt mer tålmodighet, men når alt klikker nesten med en gang jeg endelig kommer inn, så er det slutt. Det blir som at du prøver hundre ganger å få starting på en bil og når du endelig gjør det så vil den ikke kjøre fremover og du er like langt. Hva skal du med bilen da?

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

Jaja, kom inn igjen. Siste økt ble ikke lagret. Så bra jeg brukte mesteparten av tiden på bakkenivå da!

 

 

Til innlegg over. Hvis bilen ikke starter pga kulde så gidder jeg ikke kjøpe ny bil igjen når våren kommer med varmere vær :p

 

Ser imidlertid poenget i å returnere spillet. Det sender til syvende og sist et signal til EA om å skjerpe seg.

Endret av Syv
Lenke til kommentar

Etter en times tid kom jeg endelig i gjennom på chat kundeservice hos EA / Origin.

 

Jeg ba om å få spillet refundert, men fikk til svar at det kunne jeg ikke fordi det var et digitalt nedlastet spill.

 

Jeg ba derfor om EA / Origins kontaktinfo her i Norge slik at jeg kunne sende en sak til Forbrukerrådet, det fikk jeg.

 

Da jeg også ga beskjed om at jeg ville melde dette til banken og bestride trekket på mitt kredittkort tok saken en uhyggelig vendig. Jeg ble truet med at hvis jeg gjordet dette så kunne min Origin koknto bli sperret, dvs. jeg mister tilgang til alle de andre spillene jeg har der (10 stk på det nåværende tidspunkt).

 

Det er LENGE til jeg kjøper et nytt spill fra EA / Origin.

 

Fy flate for en kundebehandling!

Endret av TomRay74
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...