Gå til innhold

Anbefalte innlegg

TechPowerUp har en test av det kortet her.

Det virker alt i alt som et godt hovedkort, det yter greit i forhold til konkurrentene.

 

Testpersonen er skuffet over overklokken har får med kortet, og nevner at h*n har hatt bedre overklokk med andre kort, men h*n nevner ingen modeller.

 

Som sagt tidligere har jeg ikke holdt meg oppdatert på HW i det siste, så det kan være modeller som har gått meg hus forbi, men ut i fra denne testen, og hva jeg husker fra andre tester av andre produkter er min mening at dette er et helt greit kjøp.

Siden du ønsker å overklokke langt kan det være andre modeller som passer deg bedre, men det kan også tenkes at disse er noen hopp opp i pris.

 

 

@MariusJS

Z77-brikkesettet har kun 2x SATA 3.0

 

 

-Deluze

 

P.S.

Når jeg trenger noen avbrekk fra studiene i løpet av dagen kan jeg kikke litt mer rundt etter aktuelle hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, leste litt selv rundt om kring, og så at det var et greit kort uten å bruke en formue.

 

Ser også at kortet har 16 fase strømstyring som hjelper på å få en stabil overklokk(skyt meg viss eg tar feil her).

 

Pluss at det har veldig god kjøling på nord og sør broen.

Bruker 5mm tykt varmerør som leder vekk varmen, som er tykkere enn vanlig.

Det har også bedre komponenter som skal tåle en del mer.

 

 

Tilkoblinger er det nok av for meg der, så det trenger jeg ikke flere av, tenker da på USB utganger o.l.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Oppsettet til nå, har en uke på meg før jeg bestiller :)

Søndags ettermiddag / kveld blir det bestilt uansett :)

 

 

CPU: Intel Core i5 3570K

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1189950

 

Ram: Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800

http://www.prisjakt.no/product.php?p=916997

 

Hovedkort: MSI Z77 MPOWER

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1373816

 

CPU-kjøler: Phanteks PH-TC14PE

http://www.prisjakt.no/product.php?p=960281

 

 

Jeg har 2 spørsmål:

1: er fortsatt litt usikker på hovedkortet, hva sier folket er på forumet? Arni90 ?

 

 

2: Ser at Proshop er den billigste butikken for meg å handle fra, men er den nettbutikken noe å handle fra ? Viss ikke så går jeg for dustin.no da jeg vet at dem er sikre å handle fra, der er dem så behjelpelig at viss noe er i stykker når jeg mottar delene, så sende dem ny del til meg samme dag som jeg ringer dem.

Det kaller jeg service ;)

Men kan nå prøve noe nytt også viss noen kan anbefale Proshop :)

 

 

 

 

Så må jeg også takke alle som har hjelpt meg i tråden her :D

Spesielt Deluze ;)

Lenke til kommentar

Jeg har 2 spørsmål:

1: er fortsatt litt usikker på hovedkortet, hva sier folket er på forumet? Arni90 ?

 

Hvis du leter etter flere alternativer så er jo Asrock (1, 2) noe å vurdere. En av de bedre overklokkings hovedkortene du finner. Fatal1ty kortet har 16 + 8 Power Phases.

 

ProShop er en Dansk nettbutikk som har kjøpt opp BestBuy AS, så om service og lignenede går gjennom "gammle" BestBuy eller nye folk fra ProShop er jeg usikker på. De har i alle fall kontor/lager i Bø i Telemark.

Lenke til kommentar

Selv har jeg handlet fra Proshop og jeg hadde ingenting å utsette på opplevelsen. Jeg har ikke hatt behov for noe retur så der vet jeg ikke om de eventuelt faller gjennom.

 

Når det gjelder kjøler ble Enermax ETS-T40 kåret til beste kjøp i PC-Format nr 270 (oktober-utgaven) Til kr 273 ville jeg vurdert den opp mot den lekre Phanteks'en :) Andre kjølere i testen var Scythe Katana4 og Mugen3, Gelid GX7, Zalman cnps14x og noen vannkjølingsett.

Lenke til kommentar

Av hovedkort tror jeg det er vanvittig jevnt i denne prisklassen, jeg ser ikke noe som tilsier noe annet.

 

Potensielle kort:

2 fra ASRock

Asus P8Z77-V Pro

Gigabyte GA-Z77X-UD5H

MSI Z77 MPower

 

De testene jeg har sett av 3 av 5 kort (jeg har ikke sjekket opp ASRock), og samtlige tester mener at det respektive kortet "yter under forventet/ønsket" når det kommer til OC.

Problemet her er at:

1) Forskjellige testere på forskjellige kort

2) De sier ikke noe om hva som ville vært godt nok

3) De gir ingen referanser til kort (selv om flere snakker om bedre kort i samme klasse)

 

Faktiske forskjeller jeg vet om:

Kortet fra Asus har uttak for 1 ekstra vifte i forhold til Gigabyte og MSI (6 mot 5)

 

Kortet fra Asus har hakket dårligere lyd enn de 4 andre (Realtek ALC892 (Asus), Realtek ALC898 (resten)).

 

 

For pris/ytelse er de tidligere nevnte viftene langt unna det optimale ja. Hvis du heller vil tenke pris/ytelse er dette gode kandidater:

CM Hyper 212 (Plus/Evo)

Arctic Cooling Freezer 13 Pro

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Hehe, det er alltid kjekt med en som kan slå fast at det er hipp som happ :)

 

Vel, jeg hadde valgt Asus, og det er på grunn av FanXpert 2. Det har fått mye skryt, og jeg kommer til å leke litt mer med vifter i neste rigg.

 

Men utover det er det dødt løp for min del. Som nevnt er det en bedre lydkomponent som sitter i MSI MPower, men jeg stiller meg tvilende til at det er snakk om de store forskjellene.

 

 

Du får slenge Arni90 en PM så blir det orden på sakene.

Edit: For sent.

 

 

-Deluze

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Har kikket på den også, men da blir det igjen samme problemstilling, da det er kort som er tilsvarende like god til den prisen igjen.

 

Så jeg har satt meg en grense på 1400kr på hovedkort. Ellers så kan man jo legge på 300kr til å få bedre, å da kommer noen med, 200kr ekstra så får du det og det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...