Gå til innhold

Riot Games bøtelegger League of Legends-juksere (PC)


Anbefalte innlegg

@olavalo , les hva Puro postet i post 7 :-)

Og post 17 som han svarte på til meg som forklarer en del. Juks til side, ikke det at jeg forsvarer det på noen som helst måte og det er synd at det har blitt utnyttet, men det er jo en megatabbe å sette opp skjermer som lagene kan få innsyn til, og i tillegg drive med slik forskjellsbehandling, og i tillegg la kampene fortsette uten at lag som jukser til disket. Alt dette kunne sikkert lett vært ungått om Riot hadde planlagt dette litt bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ja, det ble ikke akkurat BIGGEST ESPORTS EVENT IN HISTORY som riot skulle ha det til, da ser jeg heller mot The International om jeg skal ha topp kvalitet.

 

Se der ja, venta på dota2 referansen i innleggene dine helt fra det første ;)

Plutselig var ikke alt det hatet så overraskende lengre.

 

Med det sagt, azubu burde blitt diska, samme med TSM. TSM må jo være tidenes mest hypa lag, rett etter SK.

Endret av deac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vel vi hyper SK og TSM, akkurat som kineserne helt sikkert hyper opp WE, de kom ikke så mye lengre de heller :-)

At TSM er opphypet er heller ikke helt uten grunn, de har jo vært relativt dominerende der de har vært med etter at Dyrus ble med.

 

Men ja, lukter en "DOTA VS LOL-diskusjon" er på vei.

Lenke til kommentar

Plutselig var ikke alt det hatet så overraskende lengre

HAT?!

Jeg er Buddhist, klarer ikke å hate, jeg kan mislike derimot.:)

Det at du ser på fakta-fremvisningen min som hat er vell egentlig litt mer at du som LoL spiller har mindreverdighetskomplekser ovenfor Dota, og derfor tar alt som blir sagt om LoL som fanboyism eller rett og slett hat.

 

Jeg kan fortelle deg så mye som at jeg hadde like gjerne støttet riot i deres oppdrag om å bli beste eSports-spill, problemet er bare at de har feil tankegang helt fra starten av, det at de føler seg nødt til å fortelle lag at de ikke får lov til å ha spille i LoL-turneringer om de også har ett Dota2 lag er jo helt patetisk, det forteller meg litt om hvor redd Riot er for Valve sitt tog med velpussede hjul som de har fått etter The International 2.

 

En annen ting er jo at ordet MOBA ble laget av Riot etter at Pendragon rage-quitta fra gamle Dota all-stars forumet og slettet alt av materialet der, for så å legge opp en beskjed med "LoL will be better" på hele nettsiden, dette ble gjort så Dota skulle "falle sammen" og LoL skulle ta over, derfor lagde de likesågodt en "ny" sjanger, altså den samme sjangeren det har vært hele tiden (ARTS) men med deres egen vri, dermed kan de altså si at de er primær-spillet i sjangeren for å booste sin selv-erklærte stilling som "largest eSports game in the world".

 

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt Whiningen av folk her, Men er enig at Juks burde etter planen gi en diskvalifisering for laget som gjorde det, De gjør tross alt det i "Vanlig Sport".

Men som sagt så var dette RIOT sin egen event og det var de som spyttet inn pengene, de får gjøre slik som de ønsker. RIOT får bare et litt dårligere rykte av denne turneringen.

Det er det eneste å si om dette og de får bedre lykke neste gang setter opp en turnering og kjøre litt bedre planlegging.

Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete bøtelegger de laget når de var dumme nok til å legge et stort bilde av minimappet rett ved siden av spillerne. Riot burde faen meg bare fikse oppsettet sitt så slipper de denne formen for juks.

 

Riot sa i en offisiell melding at spillerne satt med soundproof headsets, men når bildene kom fra reddit der man helt klart så at spillere tittet på minimappet så sa riot at "the player heard a vuvuzela and that's why he looked in that direction"..

Hvordan pokker hører man igjennom lydtette headsets?! (dette er ikke siberia headset eller noe, neida, det er peltor øreklokker, 100% lydtette)

 

Riot altså, sier en ting, så en annen, så en tredje som motbeviser de to første.

Lenke til kommentar
Fårstår egentlig kva som gjere att dei velger å bøtlegge laget, de har jo tapt mykje penger etter de måtte utsette kvartfinalen den 6.Men er enig med folk om at de faktisk skulle disket laget, det hadde nok løst problemet en gang for alle..
Det at teams cheata har ingenting med at de tapte penger

 

Har ikkje sakt att det er noen av lagene som er skuld i dette heller har eg? les...

Lenke til kommentar

Bøtelegge?Har de myndighet til det? - hvor holdes arrangementet?I Norge er det kun politiet som kan bøtelegge. De kan få et gebyr selvfølgelig, men man kan fullt ut nekte å betale og ta de til retten.

De kan vel bøtlegge i form av trekk av premie.

 

Diskvalifisering synes jeg ikke er rettferdig her, siden det var arrangøren som gjorde en tabbe. Om du legger fasiten ved pulten på siden lett synlig, så vil alle prøve å ta en titt.

 

Azubu var også åpenbart sterkere enn TSM, og fortjente seieren. Noe selv TSM er veldig enige i.

Lenke til kommentar

Må si meg veldig enig med Pyro, og det er flott at det er andre som reagerer. Selv vil jeg prøve å sette meg inn i dota 2, selv om det er fryktelig uoversiktelig å vanskelig å følge med på til nå. Jeg synes også gruppespillet var helt horribelt, best of 1 funker dårlig, og er altfor random etter min smak. At man trakk ut en av 5 lag som ikkje skulle vært seedet og dermed måtte spille i gruppespillet var også en helt ubegripelig situasjon. Nå kom de likevel til finalen(frost) men det blir for dumt å avgjør ting på den måten. Rett og slett elendig planlegging.

 

Og for meg blir det helt naturlig å støtte Riot mindre, og vise min missnøye med og la vær å spille og se streamer. Det er som sagt altfor mange bra spill der ute til å finne seg i tull som dette her og som ikke stemmer overens med mine holdninger og meninger.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Puro har rett angående at det som skjedde var real time på arena. Var ikke noe form for skjerming.

 

Og flere spillere poengterte denne store feilen.

 

Når det er sagt er jeg overrasker at ikke WE fikk en ban mot clg. Da det er mye sterkere bevis at de jukset mot clg. En på Lvl. Der de pinger at fire løper top. Når de ikke har clarvoyance. Er bilde at en WE spiller ser over seg på minimap. Så pinger. Andre var under dragon. Der WE sniker dragon og ser på minimap og clg kommer.

 

Forbanna asiater. Men alvorlig. Det er imot reglene. Og syntes de skulle blitt disket.

 

En annen ting. Her har riot mye og lære fra valve og I2. Det eventet var konge. Og riot driter seg og ut med å gå ut på forum og si ingen jukset. Tror posten til han som jobbet for riot fikk -1000 votes eller no

 

Edit; Surret litt med hv som skjedde i hvilken kamp. Men syntes uansett det er rart at de bare får en bot. De gav beskjed etter restart at lagene måtte se rett frem. Allikevel. 25 sekunder etter kampen starter ser azubu frost på skjermen. Så får de en bot bare. Syntes det er å si at riot tillater juks. Eller at man kan komme unna med det

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Turneringa har ikke LAN, har ikke save, tok 8 timer for å spille en bo3(som ikke ble ferdig) og har ikke booths, dette fra firmaet som har selv-erklært seg kongen av eSports.. latterlig.Riot eSports = kast penger på det, funker ikke det så kast enda mer penger på det, og gjør du feil, GI BORT GRATIS TING, alle LoL players elsker gratis ting og glemmer med en gang at store graverende feil har skjedd, bra greier.:D

 

Set-up for serveren dems feila, men skjermen bak som de så på hadde 3-minutters delay, så det hjalp ikke så mye, og nå har de skjerpa opp alt sammen, og alt det som gikk feil funker nå igjen, og de sitter nå i five-man booths.

Lenke til kommentar
Bare på den matchen vant vel azubu frost 25k, og boten var på 30k ($). Semien fikk de vel 100k av, og hvis de vinner finalen får de 1 mill. Så den boten må nok ha svidd ordentlig for azf.
Jeg mener at å bøtelegge blir feil, de burde absolutt blitt disket.Det med at TSM jukset er mye mer omspekulert og flere hevder at Dyrus så opp på minimapet, men mange sier at han i realtiteten så bort på en av dommerne som snakket med dem (pause i spillet). Heldigvis har AZF fått et dårlig rykte på seg, og de mistet meg som en beundrer like kjapt som de fikk meg.

 

Skulle vært null-tolleranse på juks, bare disk dem. fortjener ikke å spille i mesterskap engang når de holder på sånn. imo.

Lenke til kommentar
Fårstår egentlig kva som gjere att dei velger å bøtlegge laget, de har jo tapt mykje penger etter de måtte utsette kvartfinalen den 6.Men er enig med folk om at de faktisk skulle disket laget, det hadde nok løst problemet en gang for alle..

 

Det at teams cheata har ingenting med at de tapte penger pga de måtte utsette, grunnen til at de måtte utsette turneringa var at de 1: ikke hadde LAN og ikke sat-truck så de kunne ha streama selv om nettet gikk ned, 2: ikke hadde sjekket nettet på stedet de skulle ha turneringa så de hadde sluppet 2(3) remakes i en og samme bo3 som gjorde at det varte i 8 timer for 3 games.

 

Sa vel aldri att det var pga att noen cheatet att de tapte penger gjorde eg? Les kva folk skriver å så kommenterer man, da slipper man missforståelser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...