Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

dag1234: 20. november 2015 - 17:35 postet du et bilde av deg i en dress. Hva heter stoffet/fargen(e) den er sydd i? Kunne tenkt meg en jakke i det stoffet, synes det var helt rått.

 

Stoffet er fra legendariske W Bill, og er irsk donegal. Dessverre utsolgt. Dette er eksklusive stoffer som er laget i begrensede mengder.

 

http://www.harrisonsofedinburgh.com/search/results?code=34588

 

Men det bør være mulig å finne noe liknende http://www.harrisonsofedinburgh.com/collections/w-bill/irish-donegals

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

@EJN Bra.

Synes jakken er det fineste i det antrekket der. Den sitter veldig godt på deg, selv om ermene kanskje er en snais for lange.

Buksene er fine de, men passer ikke så godt til resten. Det er krevende å mikse ruter med like store ruter.

Du kunne hatt ensfargede bukser, gjerne i sand/beige eller mellomblå. Eller langt mindre ruter. Chinos eller smal fløyel.

Kule boots.

Men skjorten passer ikke, som du sier. Både stil og farge drar ned. Den ser også ut til å være for trang i kragen(?)

Hva med en plain lys blå, eller tattersal? 

Liker PS'et og hvordan det relaterer seg til engelen du har på din høyre skulder. Du har vel ikke vært på kurs med Märtha,  vel? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

God analyse. Når jeg drar ut i kveld er planen å bytte skjorten med en lys blå ensfarget. Jeg er litt i tvil med buksen - det er en krevende pairing, og en ensfarget bukse er langt tryggere og det jeg pleier å bruke til jakken. Synes likevel det funker greit - rutene i stoffet er i ulike farger, mange av dem plukkes opp i jakkestoffet.

 

Veldig fornøyd med jakken. Litt artig historie bak den - var hos en fyr for å kjøpe en frakk han hadde hatt liggende på Finn. Han lurte på om jeg ville se på noen andre ting han hadde liggende også, og der fant jeg den. 500 spenn.

 

Hva gjelder engelen i bakgrunnen er det påtvungen julepynt fra mor som jeg har glemt å ta ned. Intet mer esoterisk, dessverre!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Nice dag1234! Hva foretrekker du av sokker, innenfor pris/kvalitet/holdbarhet-rammene?

 

Ja, du spør. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Det er stor forskjell på sokker, og så langt har jeg likt Falke sine veldig godt, spesielt disse med langsgående striper i matchende/kontrastfarger. Men dessverre er det begrenset utvalg i farger. Holdbarheten er god.

De koster sånn ca 120 -130 nok pr par. 

 

Mange billige sokker nupper fort, og da ser de bare gamle og slitte ut. 

 

Leste Tom Ford anbefalte å skifte ut alt undertøy etter 6 måneder. Det skjønner jeg egentlig godt; om alt ellers er topp klasse, men strømpene er losslitte, så drar det både helheten og selvtilliten ned.

 

Har et par fra Falke som er ulik for høyre og venstre fot. Helt utrolig å ta på; som å ta på en hanske. Sitter smokk på foten. De var så dyre at jeg ikke vågde å tenke over prisen - jeg bare kjøpte dem.

 

Ellers kjøper jeg ut fra hvilke farger jeg tenker passer  til klærne, og har en smertegrense på ca 150 nok. Det skal være veldig bra om jeg går over den prisen. 

 

I dagens sending er det noen merker jeg ikke har prøvd før, og som jeg ser frem til å få testet ut.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Takk for det, August.

Skulle virkelig ønske flere ville poste. Nå sitter jeg med en blandet følelse av å bombe vekk andre og kjede andre i hjel.

 

Oppbrett eller ikke er en smakssak. Det er mer vanlig med oppbrett om det er legg på buksene - men det er mange unntak.

Jeg synes at buksene henger bedre med oppbrett, da blir det mer tyngde nederst.

 

Disse er en ferdig-dress, og buksene kom slik; flatfront og uten oppbrett.

Lenke til kommentar

Ja, det er synd forumet har blitt så stille. Savner storhetstiden for fire-fem år siden, da aktivitetsnivået var enormt. 

 

Ok, jeg forstår. Jeg synes også at buksene henger bedre og gir en finere balanse med oppbrett, spesielt de av den litt mer romslige/klassiske typen. 

Lenke til kommentar

Liker selve kombinasjonen Sebastian, men jeg synes også at det hadde løftet antrekket et par hakk med en cutaway. 

 

Spot on, JorgenH. Hva synes du om jakken fra Cavour? Jeg har en dress og to jakker fra samme merke - veldig imponert over design og passform. Liker spesielt godt at de plasserer "gorgen" litt lavere på brystet, i motsetning så og si det aller meste som er å oppdrive i samme prisklasse. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...