Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haweey:

 

Jeg synes dressen ikke sitter så godt.

Det er et par ting der. Jakken er som du sier for lang i ermene, men den virker også for stor på deg. Noe den kanske ikke er, men det ser sånn ut, fordi buksene ikke passer så godt til overdelen. De er for smale til en slik jakke, og det blir en dårlig balanse i antrekket, der over- og underdel liksom ikke bindes sammen. En litt mindre jakke, og litt større bukse ville kledd deg mye bedre og det hadde blitt mer harmoni i antrekket.

Jeg tror det kan la seg fikse hos en rettedame eller liknende.

 

Slipset var bare gøy, men knuten var litt slapp. Kanskje det hadde blitt enda finere med en lys blå skjorte til.

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar Dag!

Jeg ser hva du mener. Jakken prøvde jeg i en størrelse mindre, men den ble for liten. Har du noen forslag til hva en skredder kunne gjort for å forbedre det?

 

(Dette var den andre gangen jeg tok på meg dressen den dagen og skulle bare en liten tur ut, derfor ble knuten litt vel slapp...)

 

Haweey: Synes det ble litt for mye av det gode med oransje slips, grønt/turkis lommetørkle og rød blomst. Et hvitt lommetørkle hadde sett bedre ut.

 

Ja, det var det jeg var litt redd for. Toner det ned neste gang. :)

Lenke til kommentar

Haawy: Tror du hadde kommet veldig langt ved å legge opp ermene ca 2 cm, og få sydd inn jakken ca 2-3 cm i hele lengden. Du ser at den er liksom for vid både i brystet og over hoftene. Skuldrene er grei og det er også lengden på jakken.

 

Buksene ville jeg gjort ca 2-3 cm videre fra ca midt på låret og helt ned. Det kan være bildet lurer meg, men det ser ut som om buksen blir for smal der.

 

Disse rettingene burde ikke være vanskelig å få til, for det er bare justeringer av de sømmene som alt er der.

Lenke til kommentar

Enig med Anewz, selv om jeg aldri har hatt svarte desert boots selv. (Fordi jeg liker brune sko så godt). Har noen navy brogues nå, som jeg foretrekker over de brune jeg hadde tidligere, selv om brun i utgangspunktet er mer anvendelig og blir sett på som "det rette".

 

De hvite var forferdelige.

Lenke til kommentar

Enig med Anewz, selv om jeg aldri har hatt svarte desert boots selv. (Fordi jeg liker brune sko så godt). Har noen navy brogues nå, som jeg foretrekker over de brune jeg hadde tidligere, selv om brun i utgangspunktet er mer anvendelig og blir sett på som "det rette".

 

De hvite var forferdelige.

Mener du mine hvite? De kosta bare et par hundre kr. Plukka de med for å ha noe på beina når jeg er på stranda og slikt. Hva gjør dem forferdelige?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...