Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske jeg også kunne gå for et så bredt repertoar av farger. Dessverre er det vanvittig kjipt å være fargeblind... Da er det virkelig snakk om å lære å bruke hvert plagg og hver farge.

Virker veldig fjernt for en som ikke er det. Lei inn en fargeteoretiker til å plukke ut detaljer for deg? Hehe. Eventuelt kunne du jo lest Albers, Goethe og Itten og brukt fargelæren og teorien derfra. For min del har enkelte av fargene mer historie bak seg som utgjør forskjellen enn bare hva jeg syns er estetisk pent ala brunt og blått i tospann. Men det er opp til hver enkelt hvor mye man vil gjøre ut av det.

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg også kunne gå for et så bredt repertoar av farger. Dessverre er det vanvittig kjipt å være fargeblind... Da er det virkelig snakk om å lære å bruke hvert plagg og hver farge.

Virker veldig fjernt for en som ikke er det. Lei inn en fargeteoretiker til å plukke ut detaljer for deg? Hehe. Eventuelt kunne du jo lest Albers, Goethe og Itten og brukt fargelæren og teorien derfra. For min del har enkelte av fargene mer historie bak seg som utgjør forskjellen enn bare hva jeg syns er estetisk pent ala brunt og blått i tospann. Men det er opp til hver enkelt hvor mye man vil gjøre ut av det.

Fargelære og -teori er helt ubrukelig for meg når jeg ikke kan se hva som er hva. Ofte matcher jeg ting JEG synes ser ok ut, men som jeg får høre at ikke ser ut i det hele tatt.

 

Det blir mye grått, blått, hvitt og brunt i garderoben min - så har jeg på en måte lært å kombinere de plaggene jeg har.

Lenke til kommentar

Du misforstod det jeg skrev. Forståelig. Det var kanskje knotete. Det jeg mente var at teorien er det samme, uavhengig om du kan SE fargen eller ikke. Fargekoder osv (teoretisk, nok en gang). En nydelig grønnfarge kan ligge på #6f995a f.eks, for å digitalisere det. Har du kunnskapen om fargelære (hvorfor og hvordan farger virker mot hverandre) er det mulig å kombinere de to. Åpentbart en jævlig tungvint måte å gjøre det på, men allikevel. Jeg hadde nok gjort det om jeg var fargeblind.

Lenke til kommentar

Du misforstod det jeg skrev. Forståelig. Det var kanskje knotete. Det jeg mente var at teorien er det samme, uavhengig om du kan SE fargen eller ikke. Fargekoder osv (teoretisk, nok en gang). En nydelig grønnfarge kan ligge på #6f995a f.eks, for å digitalisere det. Har du kunnskapen om fargelære (hvorfor og hvordan farger virker mot hverandre) er det mulig å kombinere de to. Åpentbart en jævlig tungvint måte å gjøre det på, men allikevel. Jeg hadde nok gjort det om jeg var fargeblind.

 

Men hvis du ikke ser hvilken farge sokkene/buksene/genseren/skjorten har når du plukker den ut av skapet, så blir det jo vanskelig, selv om du vet hvilke farger som passer hverandre. Da må man ha et system på det (merking av klær e.l.). Tror selv jeg hadde gjort som fkm, hvis jeg var fargeblind. Jeg tror heller ikke at jeg hadde fått noen glede av å gå med rød/oransje/rosa, hvis jeg ikke kunne se fargen.

 

Hva slags fargeblindhet er det du har forresten, b0nn3?

Lenke til kommentar

^

Veldig. Er fargeblind på det meste untatt rødt og grønt.

Smart løsning å for det meste bruke grått, blått, hvitt og brunt. Er vanskelig å bomme da.

Må være ordentlig kjipt å være fargeblind når man er opptatt av klær og mote..

Yes it is! Det var forsåvidt verst da jeg begynte å fatte interesse for klær og mote. Nå er jeg på en måte vant til det, og har forsonet meg med det.

Lenke til kommentar

Jeg likte det AnuS. Bortsett fra lommetørklet. Det var... tja... mindre pent.

 

Hvordan da? Bretten eller fargen? Bretten er jeg enig i, folk tuklet med den hele kvelden og jeg gadd ikke fikse på den bare for bildet. Fargen lyver litt (om det er bare min skjerm vet jeg ikke), men den er mer rosa og mindre tja, usikker på hvordan jeg skal beskrive fargen som er på skjermen.

Lenke til kommentar

Vel, jeg liker sjelden ensfargede lommetørklær som ikke er hvite, og det at ditt er rosa gjør ikke saken så veldig mye bedre. I tillegg liker jeg ikke puff+ensfarget tørkle i de fleste tilfeller. Fargen passet heller ikke til resten av antrekket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...