Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Vent, hva? Hvorfor bør du ikke ha på deg slim fit i ditt tilfelle? Det er vel heller omvendt, du bør ikke ta på deg regular fit.

 

Eller tar jeg helt feil nå?

 

 

Jeg er vel 190 og veier 76kg eller noe slikt - og jeg ser ingen grunn til å ikke kjøpe slim fit hvertfall. Merkelig uttalelse.

 

 

190 høy + 70kg gir meg et bilde av en tynn person, og da er det jo slim fit som er det eneste logiske, alt etter hva slags snitt plagget har så klart.

 

Er man tynn så bør man bruke litt løsere sittende klær i litt tykkere stoffer for å «bygge på» litt og dermed ikke fremstå som så veldig tynn. Det er i hvert fall hva jeg har fått høre i alle år, og det gir mening i mine ører.

 

Det er jo samme prinsipp som at fyldige mennesker bør kle seg mørke farger og gjerne vertikale striper fordi det virker slankende.

 

Slim fit har jeg alltid ment passer best på folk som har fysikken til det: trente og stramme kropper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Four in hand er raskere og enklere enn dobbel windsor, bare så det er nevnt..

 

Og det at man har AD/HD er da ingen unnskyldning for å ha lærevansker.

Lærevansker er ofte en bieffekt av ADHD. Det er ingen unnskyldning, men det er ofte en viktig faktor.

 

Ta en liten økt foran speilet, så sitter det i hendene. Tar ikke mange forsøkene før du kan knuten, og så er det bare å øve på å knytte den fint.

 

Enda en økt? Har hatt 2 økter på ca. 10-15 min allerede. :p

Jeg greier fint å lære med den, men å holde på kunnskapen er noe annet. Som oftes husker jeg den bare ut den ene dagen jeg lærer meg den, og jeg har ikke giddet å bruke mye tid og energi på repetering.

Lenke til kommentar

Four in hand er raskere og enklere enn dobbel windsor, bare så det er nevnt..

 

Og det at man har AD/HD er da ingen unnskyldning for å ha lærevansker.

Lærevansker er ofte en bieffekt av ADHD. Det er ingen unnskyldning, men det er ofte en viktig faktor.

 

Poenget mitt var bare at det at man har AD/HD ikke automatisk betyr at man har lærevansker, som det virker som om mange tror. Jeg har AD/HD jeg og, og jeg har vel omtrent det motsatte av lærevansker.

Lenke til kommentar

Jeg suger lett til meg informasjon om ting jeg interesserer meg for (lyd og lyddesign f.eks.), men ting jeg ikke interesserer meg for og prøver å interessere meg for er det totalt umulig å lære. Og slipsknute har liksom aldri vært en prioritet eller en interesse, for å si det sånn.

Men alle har jo ikke de samme problemene knyttet til ADHDen, og jeg kjenner meg godt nok til å vite hva jeg klarer lett og hva jeg sliter mer med, og slipsknuter er dessverre en av tingene jeg sliter veldig med. For øvrig bruker jeg jo kun slips et par ganger i året kanskje, så jeg klarer meg fint med appen om jeg ikke begynner å dra ut i helgene og vil bruke mer slips.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Vent, hva? Hvorfor bør du ikke ha på deg slim fit i ditt tilfelle? Det er vel heller omvendt, du bør ikke ta på deg regular fit.

 

Eller tar jeg helt feil nå?

 

 

Jeg er vel 190 og veier 76kg eller noe slikt - og jeg ser ingen grunn til å ikke kjøpe slim fit hvertfall. Merkelig uttalelse.

 

 

190 høy + 70kg gir meg et bilde av en tynn person, og da er det jo slim fit som er det eneste logiske, alt etter hva slags snitt plagget har så klart.

 

Er man tynn så bør man bruke litt løsere sittende klær i litt tykkere stoffer for å «bygge på» litt og dermed ikke fremstå som så veldig tynn. Det er i hvert fall hva jeg har fått høre i alle år, og det gir mening i mine ører.

 

Det er jo samme prinsipp som at fyldige mennesker bør kle seg mørke farger og gjerne vertikale striper fordi det virker slankende.

 

Slim fit har jeg alltid ment passer best på folk som har fysikken til det: trente og stramme kropper.

 

Gammel myte som vi forhåpentligvis snart klarer å ta livet av. Vertikale striper virker _ikke_ slankende, tvert imot kan horisontale striper få deg til å se høyere og slankere ut. Skjønt strengt tatt bør en unngå kontrastfylte mønster i det hele tatt om en er litt godt stappet.

 

Om en er veldig tynn kan det ofte fungere godt med flere lag for å skape illusjonen av mer masse.

Lenke til kommentar

Det om vertikale striper visste jeg faktisk ikke. Gjorde litt research på det nå, og det stemmer. Det er horisontale striper som virker slankende. :ph34r: Man lærer så lenge man lever.

 

Og, til syvende og sist: alt handler jo om hva man føler seg vel i. Hvis man som tynn føler seg vel i slim fit, så er det jo bare å kjøre på. :)

Lenke til kommentar

Det om vertikale striper visste jeg faktisk ikke. Gjorde litt research på det nå, og det stemmer. Det er horisontale striper som virker slankende. :ph34r: Man lærer så lenge man lever.

 

Og, til syvende og sist: alt handler jo om hva man føler seg vel i. Hvis man som tynn føler seg vel i slim fit, så er det jo bare å kjøre på. :)

 

Det er virkelig det viktigste.

 

Tilbake til topic er det orsomt med mye aktivitet her nå, må poste litt igjen selv kjenner jeg.

 

Likte det archanios postet, eneste som sagt er at du bør kneppe opp nederste knapp på cardigan. Likte spesielt skoene.

 

Prøv å ta et bilde uten å heve armene SLIguy det dreper virkelig passformen på blazeren.

 

Upåklagelig fkm, flott jakke.

Endret av geil
Lenke til kommentar

Som vanlig ser det bra ut, fkm. :)

 

Likevel er du ikke like tøff som meg, som tør å poste et delvis usladdet bilde. :tease:

 

 

Jeg liker mye bedre å stalke andre enn at andre stalker meg, lol.

 

 

 

 

Upåklagelig fkm, flott jakke.

 

Tro det eller ei, jeg kjøpte den faktisk på et av de Outletene utenfor Oslo, og jeg har ikke hatt den hos skredder engang.. Var der med CB på mandag, og vi fant faktisk jævlig mye fint. 70-90 % på alle skjorter bl.a.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Det om vertikale striper visste jeg faktisk ikke. Gjorde litt research på det nå, og det stemmer. Det er horisontale striper som virker slankende. :ph34r: Man lærer så lenge man lever.

 

Og, til syvende og sist: alt handler jo om hva man føler seg vel i. Hvis man som tynn føler seg vel i slim fit, så er det jo bare å kjøre på. :)

 

Det er virkelig det viktigste.

 

Tilbake til topic er det orsomt med mye aktivitet her nå, må poste litt igjen selv kjenner jeg.

 

Likte det archanios postet, eneste som sagt er at du bør kneppe opp nederste knapp på cardigan. Likte spesielt skoene.

 

Prøv å ta et bilde uten å heve armene SML, det dreper virkelig passformen på blazeren.

 

Upåklagelig fkm, flott jakke.

Hæ? jeg har da ikke postet noe bilde :p?

Lenke til kommentar

Som vanlig ser det bra ut, fkm. :)

 

Likevel er du ikke like tøff som meg, som tør å poste et delvis usladdet bilde. :tease:

 

 

Jeg liker mye bedre å stalke andre enn at andre stalker meg, lol.

 

 

 

 

Upåklagelig fkm, flott jakke.

 

Tro det eller ei, jeg kjøpte den faktisk på et av de Outletene utenfor Oslo, og jeg har ikke hatt den hos skredder engang.. Var der med CB på mandag, og vi fant faktisk jævlig mye fint. 70-90 % på alle skjorter bl.a.

 

Hadde valgt et annet par sko, ellers bra. Og blazeren er jo fin, var jo der da du kjøpte den :p

Lenke til kommentar

Som vanlig ser det bra ut, fkm. :)

 

Likevel er du ikke like tøff som meg, som tør å poste et delvis usladdet bilde. :tease:

 

 

Jeg liker mye bedre å stalke andre enn at andre stalker meg, lol.

 

 

 

 

Upåklagelig fkm, flott jakke.

 

Tro det eller ei, jeg kjøpte den faktisk på et av de Outletene utenfor Oslo, og jeg har ikke hatt den hos skredder engang.. Var der med CB på mandag, og vi fant faktisk jævlig mye fint. 70-90 % på alle skjorter bl.a.

 

Hadde valgt et annet par sko, ellers bra. Og blazeren er jo fin, var jo der da du kjøpte den :p

 

Vel, det er det eneste skoparet jeg har som har plass til ullsokker, og når jeg står opp klokken 6, og det er -5 og snø driter jeg litt i om skoene jeg har på meg er litt feil til antrekket :p Litt mer behagelig med chelsea boots med ullsokker i enn dobbelmonks, som jeg egentlig planla å gå med, lol..

 

Ledig på søndag forresten?

Lenke til kommentar

Ser bra ut fkm! Ikke helt fan av passformen på buksa og comboen med skoene. Det gir et veldig lett inntrykk og føler det blir for lite vekt der i forhold til overkroppen. Men er du seriøs når du sier at jakka er rett "of the rack"? Den satt jo som smurt.

 

Ja, den er det.. Som jeg sa til Charles over her var det ikke de skoene jeg opprinnelig planla å bruke, men når jeg står opp klokken 6 og ser at det er -5 og snø er ikke skovalget sååå viktig lenger :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...