Gå til innhold

Tåler du gruppepress?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke ønsker kommentarer på det, så forstår jeg ikke hvorfor du nevnte det i første posten.

 

Uansett hvor etisk man føler seg, så kan man likevel bli presset til å gjøre noe man ikke vil. Noen føyer seg kanskje hvis gruppa er stor nok, andre må nok presses på andre måter, f.eks vha trusler.

 

Selv vil jeg påstå at jeg ikke gir etter for gruppepress, men så har jeg heller ikke blitt utsatt for press fra noen særlig store grupper heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du ikke ønsker kommentarer på det, så forstår jeg ikke hvorfor du nevnte det i første posten.

 

Uansett hvor etisk man føler seg, så kan man likevel bli presset til å gjøre noe man ikke vil. Noen føyer seg kanskje hvis gruppa er stor nok, andre må nok presses på andre måter, f.eks vha trusler.

 

Selv vil jeg påstå at jeg ikke gir etter for gruppepress, men så har jeg heller ikke blitt utsatt for press fra noen særlig store grupper heller.

bra svar"! og lets face it: denne trådden er en slags gruppepress!

jeeg ønsker at tenker på ryggraden sin.

man bør kanskje å hol de ryggen litt ra,k?

Lenke til kommentar

svake mennesker; du svake menneske

tro meg: det er en god ffølelse å stå imot

- trives som sau?

 

Hva om gresset er grønnere på den andre siden? - Tenk på alt du går glipp av...

 

EDIT:

Enda verre, tenk om du faktisk er opplært (indoktrinert; gruppepresset) til å tro at man skal stå imot?

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

svake mennesker; du svake menneske

tro meg: det er en god ffølelse å stå imot

- trives som sau?

 

Hva om gresset er grønnere på den andre siden? - Tenk på alt du går glipp av...

 

EDIT:

Enda verre, tenk om du faktisk er opplært (indoktrinert; gruppepresset) til å tro at man skal stå imot?

hm. jeg tror at det er svært mange som tenker slik.

og hvilken type gress snakker vi om ?:)

 

mitt råd er å vurdere hvem som uttaler seg om gresskvaliteten, hvilke motiver de har, og hva man risikerer ved å følge deres råd, evt hva man risikerer å gå glipp av.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, jeg tåler gruppepress helt til jeg ikke klarer det mer. Demokratiet vårt er en form for gruppepress hvor egen terskel for ubehag er relativt høy, men når det gjelder mobbing, er terskelen nesten usynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...