Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en rawdenim her som jeg kjøpte for ca. 2-3 uker siden, men i dag i dette trasige været fikk den veldig mange flekker oppover på leggen. Derfor tror jeg den trenger en vask.

Noen tips til hvordan jeg skal vaske den og evt. førbehandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv først å børst bort flekkene uten vann. Er det kun søle, så burde det gå bort fort.

Hvis flekken sitter dypere, så tar du på litt vann og gnir.

Vær veldig forsiktig når du gnir, både med og uten vann. Hvis du gnir for hardt, fjerner du fargen og.

Si ifra hvordan det går :)

Skrevet

Pleier og legge mine i fyrseren i en lang stund, eller lufte dem ute. Selvom det også er deilig med nyvaska bukser. Men vil jo helst holde fargen på raw denim buksene jeg har.

Skrevet
Er jeg den eneste som liker å vaske jeans etter noen gangers bruk?

Nei. :p

Nyvasket jeans med tøymykner er jo bare herlig :)

Føler meg også veldig ekkel om jeg har gått i samme jeans såppas lenge mtp. all dritt du får med deg enkelte steder.

Skrevet
Er det ok å matche en svart eller mørk dress med en mørkeblå trench? Eller er det en synd?

Jeg er ingen fan, hvertfall ikke om den er svart.

Skrevet
Er det ok å matche en svart eller mørk dress med en mørkeblå trench? Eller er det en synd?

Finner du vel ut selv, men personlig tror jeg det fort blir veldig rart.

Skrevet (endret)

Må se det først.

Var innom bruktbutikken i dag. Den sorte fløyels blazeren jeg hadde sett meg ut forsvant over helgen :( Ligner på denne, og den hadde kostet meg den nette sum av 60,-

2lnd7gj.jpg

Endret av thrice
Skrevet
Er jeg den eneste som liker å vaske jeans etter noen gangers bruk?

Det er stor forskjell på vanlige jeans og rådenim-jeans. Rådenim-jeans skal helst ikke vaskes i det hele tatt, mens med vanlige jeans er det ikke så utrolig farlig. Men det er ingen jeans som egentlig har godt av vask.

Skrevet
Må se det først.

Var innom bruktbutikken i dag. Den sorte fløyels blazeren jeg hadde sett meg ut forsvant over helgen :( Ligner på denne, og den hadde kostet meg den nette sum av 60,-

2lnd7gj.jpg

Hvilken bruktbutikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...