Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg og en bekjent har bestilt noen plagg fra utlandet og vi har nettopp fått vite at de har passert tollen. Betyr dette at vi slipper unna merverdiavgift ol. eller er det noe som må betales når pakken hentes?

 

Det er ikke alltid du får tollkravet med en gang, jeg har vært med på å få tollkravet sikkert en måned etter jeg mottok varen.

 

Hvilke posteringer er det på pakkesporingen din? (helt spesifikt)

Lenke til kommentar
Xtra,

Jeg vet det går ann fra et sted som selger skateboard i USA ihvertfall. De slenger på et Gift-klistremerke og sender kvitteringer på mail hvis man ber de om det. Det skal visst gå bra.

 

Jeg har bedt selskaper om å skrive "gift" på, men tollerne har stoppet de pakkene og. (eller den, er vel kun en gang jeg har prøvd det der)

 

Noen forslag til hettegensere? Hørt at Peak har en del kule, men har Peak noen gensere ikke "alle" har?

 

Det er ikke snakk om en slik massiv hettegenser, men heller en litt mer vårlig. Ikke over 1500 kroner.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Noen forslag til hettegensere? Hørt at Peak har en del kule, men har Peak noen gensere ikke "alle" har?

 

Ralph Lauren. No doubt. Sjekk Tatler i Bogstadveien, de har vilt mye bra, tror de har tre ulike hettegensere med RL. Det samme har Tatler på Paleet. Vet faktisk ikke om de har det på S&S, mye mulig det er utsolgt. Ellers er faktisk ikke Lacoste sine hettegensere så mainstream som man skulle tro - alle forbinder Lacoste med krokodillen og piquetene, ikke de klassiske hettegenserne, som også er pene. Og ja, Gant har noen.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker fordi det er kameraten min som står for bestillingen, men vi ba butikken om å ikke sende med noe som kunne identifisere pakkens verdi (kvitteringen o.l.)

 

Går dette ann? Har du hatt suksess med det før?

Første gang jeg bestiller fra utlandet.

Nå har pakken kommet. Den var merket 100 $ så vi måtte betale litt toll, men vi slapp billig unna siden den egentlige verdien var på over 600.

Lenke til kommentar
Ralph Lauren. No doubt. Sjekk Tatler i Bogstadveien, de har vilt mye bra, tror de har tre ulike hettegensere med RL. Det samme har Tatler på Paleet. Vet faktisk ikke om de har det på S&S, mye mulig det er utsolgt. Ellers er faktisk ikke Lacoste sine hettegensere så mainstream som man skulle tro - alle forbinder Lacoste med krokodillen og piquetene, ikke de klassiske hettegenserne, som også er pene. Og ja, Gant har noen.

 

Bor i Bergen, er litt begrenset med RL i byn, men jeg kan ta turen innen Hans H., Gant og Lacoste-butikken for å sjekke om de har noe fint :)

 

Takk for tips!

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Polariserte solbriller eller ikke? Jeg er ikke noe særlig på seiling, jeg har ei heller lappen, er da noe poeng å gi et par hundre kroner ekstra for de polariserte utgavene av brillene?

 

Jeg har også hørt av polariserte solbriller er vanlig blant sportsfiskere, men det er jeg heller ikke ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil tippe det er en fordel med polarisert glass når det kommer til seiling. Nå har jeg ikke seilet så mye, men vil tro det vil hjelpe mot refleksjoner osv.

 

Jeg er klar over dette, men jeg er ikke ute å seiler så ofte at det gjør noe. Tenker mer om det har noen hensikt å kjøpe solbriller med polariserte glass til vanlig bruk. (når en er ute i finværet, i sentrum osv)

 

edit: typo

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...