Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg til å være på Heathrow finnes den også i København, og jeg lurer på om jeg så den på Arlanda. Lenge siden jeg har reist gjennom utenlandsterminalen på OSL, men det er stor duty free der, så jeg vil tippe at du finner den der. Går vel kanskje an å få en oversikt over vareutvalget på nett?

 

På CPH kostet det vel rundt 400 DKK for den lille, og jeg tror de hadde en med 2x 50 ml til omtrent 700 DKK. Normalt er det ikke veldig stor forskjell på prisene på duty free i Danmark og i Norge, så vil tippe i det området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er på utikk etter en smal peacoat med tydelige slag til under 3k. Er jeg for tidlig ute, eller har folk noen anbefalinger? Den jeg har er for stor og stygg...

 

 

 

Jeg kunne anbefalt RL eller noe lignende, som forsåvidt er helt ok, men noen av de beste losjakkene man får tak i (det gjelder både kvalitet og passform) er de originale jakkene fra den amerikanske marinen. Det er ganske lett å få tak i ubrukte på ebay (pass på å ikke kjøpe en brukt, da de naturlig nok kan være ganske utslitte og ekle). Prisen varierer litt, men de ligger vel ofte rundt en tusenlapp. Det finnes et par forskjellige versjoner, og den beste er (selvfølgelig) den i 100 % ull. Personlig er jeg ikke så megafan av losjakker, men jeg kjøpte meg en sånn allikevel, rett og slett fordi det er kult å ha noe som er autentisk og som samtidig ser bedre ut enn det meste man får fra vanlige merker.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Er på utikk etter en smal peacoat med tydelige slag til under 3k. Er jeg for tidlig ute, eller har folk noen anbefalinger? Den jeg har er for stor og stygg...

 

 

 

Jeg kunne anbefalt RL eller noe lignende, som forsåvidt er helt ok, men noen av de beste losjakkene man får tak i (det gjelder både kvalitet og passform) er de originale jakkene fra den amerikanske marinen. Det er ganske lett å få tak i ubrukte på ebay (pass på å ikke kjøpe en brukt, da de naturlig nok kan være ganske utslitte og ekle). Prisen varierer litt, men de ligger vel ofte rundt en tusenlapp. Det finnes et par forskjellige versjoner, og den beste er (selvfølgelig) den i 100 % ull. Personlig er jeg ikke så megafan av losjakker, men jeg kjøpte meg en sånn allikevel, rett og slett fordi det er kult å ha noe som er autentisk og som samtidig ser bedre ut enn det meste man får fra vanlige merker.

 

Har samme problem, men min er fra sjøforsvaret, og har derfor affeksjonsverdi. Den er også av super kvalitet, samt at kragen kan brettes opp og kneppes igjen. Noe jeg ikke har sett på de man får kjøpt i butikk. Er det mulig å sy inn losjakker?

Lenke til kommentar

fkm: Er det Sterlingwear som forsyner marinen med losjakker? De påstår jo selv at de er det, men en annen nettside fortalte meg at de kun kalte seg "authentic" fordi det var så nære originalen som en kom. Og, er alltid 100% ull best? Leste noe en gang om at det kunne være lurt med litt nylon for at den ikke skulle slites så fort... Men selvfølgelig, det var i en nettbutikk som gjerne skulle selge produktet sitt... : p

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Den er jo helt lik den Sjøforsvaret bruker, eksklusive knappene, produsert hos Cato Ringstad.

 

[email protected]

 

Jeg har en fra sjøforsvaret som jeg fikk beholde da jeg dimmet. Syns ikke den er sånn spesielt pen. Skal du ha en smal jakke, så ville jeg kikket på Bruun Bazaar sine ljosjakker. Prøvde en da jeg var på utgikk, og den var greit smal i fasong, lett i stoffet og meget behagelig på. Prøvde mange forskjellige merker.

 

Selv endte jeg opp med en fra Diezel. Smal i fasong ala BB, men dersom du er veldig tynn så må den sys inn. Men du må tenke på at det gjerne kan være greit å ha plass til en genser under. Jeg bruker dne kun når det er kaldt ute, og det er som regel de situasjonene der jeg har en genser under jakken. Ytterstoff av 100% ull, innerstoffet er en blanding av diverse. Prisen er noe under 3k. Behagelig og fin jakke, men noe tyngre enn BB. Helt enkel i utseende, noe jeg mener en ljosjakke skal være.. Tåler regn, snø og hele pakken.

 

Likevel er det lurt å vente litt ut på høsten før du kjøper en fin ljoslakke hvis du vil ha litt å velge i, med mindre du finner en du virkelig liker. Ikke finn på å kjøpe brukt.. Ljosjakker kan bli ganske utslitt ved "feil"/røff bruk.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Er på utikk etter en smal peacoat med tydelige slag til under 3k. Er jeg for tidlig ute, eller har folk noen anbefalinger? Den jeg har er for stor og stygg...

Temple of Jawnz lager noen til 495USD inkl. shipping. Ekskludert importavgifter blir dette under 3000 NOK.

Jeg vurderer å kjøpe en duffle derfra.

http://templeofjawnz.com/?page_id=21

http://toj-gallery.com/main.php?g2_itemId=1108

Lenke til kommentar

Diesel/brunz Bazaar =/= fint.

 

 

Edit: for å være litt seriøs, er det virkelig nødvendig å kommentere noe du så helt åpenbart ikke har noen som helst peiling på? temple of jawns holder MYE høyere kvalitet enn NOE man får i norske butikker for under 3000, og syes i tillegg etter dine mål. Det meste man får i norske butikker for under 3000 er noe dritt, og mener du noe annet vet du rett og slett ikke hva du snakker om (det er det jo ganske klart at du ikke gjør, men uansett...).

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Diesel/brunz Bazaar =/= fint.

 

 

Edit: for å være litt seriøs, er det virkelig nødvendig å kommentere noe du så helt åpenbart ikke har noen som helst peiling på? temple of jawns holder MYE høyere kvalitet enn NOE man får i norske butikker for under 3000, og syes i tillegg etter dine mål. Det meste man får i norske butikker for under 3000 er noe dritt, og mener du noe annet vet du rett og slett ikke hva du snakker om (det er det jo ganske klart at du ikke gjør, men uansett...).

 

Someone is grumy today.. As always :)

Det virker derimot som du ikke har peiling på ljosjakker i det heletatt, så du må passe på ordbruket ditt.

 

Slutt i kritiser meg fkm, jeg kritiserte ikke deg sist jeg så deg poste et bilde av en blazer som var et nummer for liten for deg og en grisestygg dongeribukse som var dratt så langt opp i skrittet at alle bestemødre i landet fikk nostalgi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...