Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

 

Det er ball om noen uker, og jeg har smoking, men ikke skjorte og det som hører til. Jeg velger å ikke bruke vest eller cummerbund. Jeg har lite peiling på så formelle antrekk, så jeg vet ikke hva jeg bør ha av mansjettknapper, vanlige knapper osv. Noen som kan hjelpe? Er også takknemlig for tips til steder der jeg kan kjøpe disse tingene. :)

 

Smoking.jpg

 

Kvit anstendig skjorte med skjulte knapper dersom vi snakker om smoking. I tillegg burde sløyfen være av typen som du knytter selv og ikke ferdigknyttet. Det krever litt øvelse å få det fint, men når sløyfen sitter så ser det mange ganger bedre ut enn slike ferdigknyttede som man finner rundt om i alle slags butikker nå til dags.

Takk for svar. Det med sløyfen skjønner jeg selv. :)

Hvis noen andre har flere innspill er det bare å komme med dem.

 

Det er bare tull at det må være skjulte knapper til smoking. Studs er langt penere. Gå inn på The Black Tie Guide hvis du skal bruke smoking, for der står alt du kan lure på. Fordelen med smoking er at reglene omtrent er skrevet i sten, så det er fullt mulig å lage fullstendige oversikter over hva som er korrekt og ikke, i motsetning til bruk av dress, der det er mer åpent for personlige tolkninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal inrømme at jeg har hatt halv windsor på jobb de siste dagene, men ikke like store som han nei :p

Har som regel full spread-krage, så størrelsen blir som den skal.

 

 

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO :cry:

 

 

 

 

Av det jeg har sett av bilder av serien må jeg forresten si at jeg er veldig lite imponert av antrekkene... Et par fine dresser, men ikke noe mer enn det.

 

Så så, du vet jeg klarer det.

Lenke til kommentar

Det er bare tull at det må være skjulte knapper til smoking. Studs er langt penere. Gå inn på The Black Tie Guide hvis du skal bruke smoking, for der står alt du kan lure på. Fordelen med smoking er at reglene omtrent er skrevet i sten, så det er fullt mulig å lage fullstendige oversikter over hva som er korrekt og ikke, i motsetning til bruk av dress, der det er mer åpent for personlige tolkninger.

Takk. Veldig nyttig side, ja. Jeg har sett på flere bilder nå og er enig i at studs ser bedre ut. Dessverre er det overraskende vanskelig å finne en skjorte i 100% bomull med vanlig krage og "pleats" som ikke har plain front eller påsydde knapper. Det trenger ikke å være god kvalitet på skjorta heller, så lenge den ser bra ut - den kommer ikke til å bli brukt ofte. Har du forslag til noen sider (eller selgere på ebay el)? :)

Lenke til kommentar

Dress. Jeg har også øk/ad-utdanning, og jeg møtte opp i dress og slips.

Selvfølgelig kommer det an på hvor du skal jobbe. Skal du på intervju innenfor Bank/Finans, Konsulentbransjen, Corporate, PR ville jeg gått for dress. Skal du jobbe med regnskap i Platekompaniet er det ikke sikkert det er like viktig. De reklamerer ofte for et "urbant og tilbakelent miljø"

Lenke til kommentar

Jeg mener det også kommer litt ann på hvor ofte man går i dress ellers. Altså hvor komfortabel man er i dress og hvor naturlig det ser ut. En som kun bærer dress på 17.mai og det bærer litt preg av dette burde vel heller gå for pen v-neck og slips som andre her nevner?

 

Ble litt rotete skrevet, men ja...

Lenke til kommentar

Noen som har tips til en fin jeans til overkommelig pris? Vanlig eller slim fit.

Så normal som mulig mtp lommer osv.

Denne ser fin ut men synes kanskje den har litt mye "vask". Vet noen hvilket merke og modell den er?

Kan se ut som Nudie på sømmen på bretten, men det er nesten helt umulig å si. Min yndlingsjeans er Cheap Monday. Koster lite også. Har ikke funnet bedre alternativer uansett prisklasse, passformen føles rett og slett uendelig mye bedre for meg enn alt annet jeg har prøvd. Den starter smalt og blir liksom videre hele veien opp til livet, i motsetning av hvordan de fleste andre bukser sitter. Ihvertfall på meg.

 

post-219860-0-61241200-1326226795_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ball om noen uker, og jeg har smoking, men ikke skjorte og det som hører til. Jeg velger å ikke bruke vest eller cummerbund. Jeg har lite peiling på så formelle antrekk, så jeg vet ikke hva jeg bør ha av mansjettknapper, vanlige knapper osv. Noen som kan hjelpe? Er også takknemlig for tips til steder der jeg kan kjøpe disse tingene. :)

 

Smoking.jpg

 

Kvit anstendig skjorte med skjulte knapper dersom vi snakker om smoking. I tillegg burde sløyfen være av typen som du knytter selv og ikke ferdigknyttet. Det krever litt øvelse å få det fint, men når sløyfen sitter så ser det mange ganger bedre ut enn slike ferdigknyttede som man finner rundt om i alle slags butikker nå til dags.

Takk for svar. Det med sløyfen skjønner jeg selv. :)

Hvis noen andre har flere innspill er det bare å komme med dem.

 

Det er bare tull at det må være skjulte knapper til smoking. Studs er langt penere. Gå inn på The Black Tie Guide hvis du skal bruke smoking, for der står alt du kan lure på. Fordelen med smoking er at reglene omtrent er skrevet i sten, så det er fullt mulig å lage fullstendige oversikter over hva som er korrekt og ikke, i motsetning til bruk av dress, der det er mer åpent for personlige tolkninger.

 

Er det slik man bruker studs?

http://www.youtube.com/watch?v=J5ageTY38Hg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...