Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5 slips, 3 sløyfer og 6 PS ligger i handlekurven nå, og jeg er oppe i utrolige 900,- kroner bare :thumbup: Forventer ikke den beste kvaliteten, men så mye for så lite.. Betaler vanligvis rundt 600,- for et Eton slips her i Norge.

 

Edit:

Da var bestillingen gjennomført, så får vi se på kvaliteten når det ankommer i posten :thumbup:

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

5 slips, 3 sløyfer og 6 PS ligger i handlekurven nå, og jeg er oppe i utrolige 900,- kroner bare :thumbup: Forventer ikke den beste kvaliteten, men så mye for så lite.. Betaler vanligvis rundt 600,- for et Eton slips her i Norge.

 

Edit:

Da var bestillingen gjennomført, så får vi se på kvaliteten når det ankommer i posten :thumbup:

Hva betyr egentlig PS?

Lenke til kommentar

5 slips, 3 sløyfer og 6 PS ligger i handlekurven nå, og jeg er oppe i utrolige 900,- kroner bare :thumbup: Forventer ikke den beste kvaliteten, men så mye for så lite.. Betaler vanligvis rundt 600,- for et Eton slips her i Norge.

 

Edit:

Da var bestillingen gjennomført, så får vi se på kvaliteten når det ankommer i posten :thumbup:

Hva betyr egentlig PS?

 

pocket square, "tørkle" man har i lomma på jakka.

Lenke til kommentar

5 slips, 3 sløyfer og 6 PS ligger i handlekurven nå, og jeg er oppe i utrolige 900,- kroner bare :thumbup: Forventer ikke den beste kvaliteten, men så mye for så lite.. Betaler vanligvis rundt 600,- for et Eton slips her i Norge.

 

Edit:

Da var bestillingen gjennomført, så får vi se på kvaliteten når det ankommer i posten :thumbup:

Hva betyr egentlig PS?

 

pocket square, "tørkle" man har i lomma på jakka.

Takk! Og til mantoius: Har kvaliteten på disse "PS'ene" noe å si? De blir jo ikke akkurat slitt heller? Men det er jo finere med silke enn bomull :p

Lenke til kommentar

5 slips, 3 sløyfer og 6 PS ligger i handlekurven nå, og jeg er oppe i utrolige 900,- kroner bare :thumbup: Forventer ikke den beste kvaliteten, men så mye for så lite.. Betaler vanligvis rundt 600,- for et Eton slips her i Norge.

 

Edit:

Da var bestillingen gjennomført, så får vi se på kvaliteten når det ankommer i posten :thumbup:

Hva betyr egentlig PS?

 

pocket square, "tørkle" man har i lomma på jakka.

Takk! Og til mantoius: Har kvaliteten på disse "PS'ene" noe å si? De blir jo ikke akkurat slitt heller? Men det er jo finere med silke enn bomull :p

Nei det vil ikke ha særlig å si, men at f.eks knitted slipsene er av litt kvalitet vil jo ha noe å si. Nå er ikke slips, sløyfer og PS det man trenge å være mest bekymret for mtp kvalitet, men det er jo greit at det holder en stund.

Lenke til kommentar

Sitter og skal bestille min første skjorte fra moderntailor, men ble veldig usikker på hvordan krage jeg skal velge. Noen anbefalinger?

Kommer helt an på. Men siden det er din første bestilling vil jeg anbefale deg å velge button-down (og skriv i kommentarboksen av du ønsker at de skal flytte knappene 1cm opp og eventuelt 1cm inn) og det lyseblå stoffet du har mulighet til å bestille når du bestiller første gang.

 

er det noen "aldersgrense" på strikket slips? Utrolig fint IMO

Nei.

Selv bruker jeg ofte dette, som jeg ikke vil anse å være et bestefarsslips, om det var det du hadde i tankene:

22465.jpg

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Skal inrømme at jeg har hatt halv windsor på jobb de siste dagene, men ikke like store som han nei :p

Har som regel full spread-krage, så størrelsen blir som den skal.

 

 

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO :cry:

 

 

 

 

Av det jeg har sett av bilder av serien må jeg forresten si at jeg er veldig lite imponert av antrekkene... Et par fine dresser, men ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar

 

Det er ball om noen uker, og jeg har smoking, men ikke skjorte og det som hører til. Jeg velger å ikke bruke vest eller cummerbund. Jeg har lite peiling på så formelle antrekk, så jeg vet ikke hva jeg bør ha av mansjettknapper, vanlige knapper osv. Noen som kan hjelpe? Er også takknemlig for tips til steder der jeg kan kjøpe disse tingene. :)

 

Smoking.jpg

 

Kvit anstendig skjorte med skjulte knapper dersom vi snakker om smoking. I tillegg burde sløyfen være av typen som du knytter selv og ikke ferdigknyttet. Det krever litt øvelse å få det fint, men når sløyfen sitter så ser det mange ganger bedre ut enn slike ferdigknyttede som man finner rundt om i alle slags butikker nå til dags.

Takk for svar. Det med sløyfen skjønner jeg selv. :)

Hvis noen andre har flere innspill er det bare å komme med dem.

Lenke til kommentar

Sitter og skal bestille min første skjorte fra moderntailor, men ble veldig usikker på hvordan krage jeg skal velge. Noen anbefalinger?

Kommer helt an på. Men siden det er din første bestilling vil jeg anbefale deg å velge button-down (og skriv i kommentarboksen av du ønsker at de skal flytte knappene 1cm opp og eventuelt 1cm inn) og det lyseblå stoffet du har mulighet til å bestille når du bestiller første gang.

 

er det noen "aldersgrense" på strikket slips? Utrolig fint IMO

Nei.

Selv bruker jeg ofte dette, som jeg ikke vil anse å være et bestefarsslips, om det var det du hadde i tankene:

22465.jpg

Når ble knit tie "in"? Har aldri egentlig skjønt knit ties. Er knit tie som en sokk? Altså med tomrom inni slipsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...