Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dressesongen er over oss, og min sorte dress ønsker seg en bror. En slik grå tenker jeg. Jeg er for tiden bosatt i Kristiansand, så HoS og Follestad blir i lengste laget. Noen tips til hvor en slik sak kan erverves her på palmekysten? Jeg har tenkt en makspris på 4k, men 3k er nærmere ønsket beløp. Volt er et alternativ, tenkte å ta turen innom der snart, men finnes det flere?

 

Jeg er 179 cm høy, og veier 73 kg, slank, men intet beinrangel. Litt korte ben (30,5"), om noen skulle ha en konkret modell i tankene.

 

 

At buksen er for lang er vel det minste problemet. Man skal (bør) ta med dressen til en skredder for å få den til å passe optimalt. Både jakke og bukse.

 

På Volt kan du feks sjekke ut Bruuns Bazaar. I riktig prisklasse for deg.

 

De fleste butikker legger også opp buksen for deg, når du kjøper den.+ jakkeermer. (usikker på om Volt gjør slikt, dog)

 

Volt har mye bra dresser, og jeg kjøpte nylig en grå dress fra These Glory Days der. Tror det kom på under 3k for jakke og bukse. En dress som skiller seg litt ut blant alle de vanlige svarte dressene, og jakken kan fint brukes over en t-skjorte med jeans når man skal være litt mer casual.

De kan også justere plaggene hos skredder for noen kroner ekstra.

Lenke til kommentar

Dressesongen er over oss, og min sorte dress ønsker seg en bror. En slik grå tenker jeg. Jeg er for tiden bosatt i Kristiansand, så HoS og Follestad blir i lengste laget. Noen tips til hvor en slik sak kan erverves her på palmekysten? Jeg har tenkt en makspris på 4k, men 3k er nærmere ønsket beløp. Volt er et alternativ, tenkte å ta turen innom der snart, men finnes det flere?

 

Jeg er 179 cm høy, og veier 73 kg, slank, men intet beinrangel. Litt korte ben (30,5"), om noen skulle ha en konkret modell i tankene.

 

 

At buksen er for lang er vel det minste problemet. Man skal (bør) ta med dressen til en skredder for å få den til å passe optimalt. Både jakke og bukse.

 

På Volt kan du feks sjekke ut Bruuns Bazaar. I riktig prisklasse for deg.

 

De fleste butikker legger også opp buksen for deg, når du kjøper den.+ jakkeermer. (usikker på om Volt gjør slikt, dog)

 

Volt har mye bra dresser, og jeg kjøpte nylig en grå dress fra These Glory Days der. Tror det kom på under 3k for jakke og bukse. En dress som skiller seg litt ut blant alle de vanlige svarte dressene, og jakken kan fint brukes over en t-skjorte med jeans når man skal være litt mer casual.

De kan også justere plaggene hos skredder for noen kroner ekstra.

Til 3k ville jeg mye heller gått for Bruuns Bazaar, uten å vite mer om These Glory Days. Hva er stoffsammesetningen på dressen fra TGD?

For øvrig har t-skjorte fremfor skjorte like mye å gjøre under en dressjakke som en smokingjakke har over et par jeans.

Lenke til kommentar

Dressesongen er over oss, og min sorte dress ønsker seg en bror. En slik grå tenker jeg. Jeg er for tiden bosatt i Kristiansand, så HoS og Follestad blir i lengste laget. Noen tips til hvor en slik sak kan erverves her på palmekysten? Jeg har tenkt en makspris på 4k, men 3k er nærmere ønsket beløp. Volt er et alternativ, tenkte å ta turen innom der snart, men finnes det flere?

 

Jeg er 179 cm høy, og veier 73 kg, slank, men intet beinrangel. Litt korte ben (30,5"), om noen skulle ha en konkret modell i tankene.

 

 

At buksen er for lang er vel det minste problemet. Man skal (bør) ta med dressen til en skredder for å få den til å passe optimalt. Både jakke og bukse.

 

På Volt kan du feks sjekke ut Bruuns Bazaar. I riktig prisklasse for deg.

 

De fleste butikker legger også opp buksen for deg, når du kjøper den.+ jakkeermer. (usikker på om Volt gjør slikt, dog)

 

Volt har mye bra dresser, og jeg kjøpte nylig en grå dress fra These Glory Days der. Tror det kom på under 3k for jakke og bukse. En dress som skiller seg litt ut blant alle de vanlige svarte dressene, og jakken kan fint brukes over en t-skjorte med jeans når man skal være litt mer casual.

De kan også justere plaggene hos skredder for noen kroner ekstra.

Til 3k ville jeg mye heller gått for Bruuns Bazaar, uten å vite mer om These Glory Days. Hva er stoffsammesetningen på dressen fra TGD?

For øvrig har t-skjorte fremfor skjorte like mye å gjøre under en dressjakke som en smokingjakke har over et par jeans.

50/50 ull og polyester.

 

Tja, synes det kan være fint med jakken over t-skjorte, ihvertfall når den er grå, og ikke like formell som en svart. Noe alà dette:ryan-phillippe.jpg

Lenke til kommentar

Synes ikke det ser bra ut. Det ser ofte ut som man har veldig lang tynn hals, siden dressjakker er laget for at skjortekragen skal stikke opp og fylle ut området rundt jakkeslagene. Ellers, hvis man har korrekt lengde på ermene, vil de se for korte ut siden man ikke har skjortemansjetter som stikker ut.

 

Jeg synes en relativt ukonstruert SC kan se bra ut til jeans og skjorte, men ellers ser slike jakker ganske malplassert ut sammen med T-skjorte.

Lenke til kommentar
Volt har mye bra dresser

 

Nei det har de ikke.

 

 

og jakken kan fint brukes over en t-skjorte med jeans når man skal være litt mer casual

 

Nei det kan den ikke.

 

 

 

 

Med mindre du VIL se dum ut da...

 

 

Edit: Jeg syns for så vidt at en helt ukonstruert bomullsjakke med patch pockets kan se helt ok ut over en t-trøye, men en dressjakke? Grøss...

Endret av fkm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Volt har mye bra dresser

 

Nei det har de ikke.

 

 

og jakken kan fint brukes over en t-skjorte med jeans når man skal være litt mer casual

 

Nei det kan den ikke.

 

 

 

 

Med mindre du VIL se dum ut da...

 

 

Edit: Jeg syns for så vidt at en helt ukonstruert bomullsjakke med patch pockets kan se helt ok ut over en t-trøye, men en dressjakke? Grøss...

 

 

Har du noen forslag da? Hvis volt ikke kan brukes mener jeg.

Lenke til kommentar

Har du noen forslag da? Hvis volt ikke kan brukes mener jeg.

 

De kan da brukes. Men de selger ikke bra dresser. Lindeberg og Bruuns Bazaar er ok.

 

Det er uansett begrenset hva du får for 3k, som er ganske lite for dress.

 

Kjøper man på nett kan man få meget gode dresser for 3000, bare for å ha sagt det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...