Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det meningen at formelle skjorter skal være litt løsere i passformen? Jeg prøver med riktig størrelse i halsen, og slimfit, men ender alltid med en skjorte som sitter løst, spesielt i armene. Dette er jo ikke synlig når man har på seg en dressjakke eller blazer over, så er de lagd sånn med tanke på at man skal ha noe over?

Ser litt på størrelseguiden til TM Lewin, og det virker som at casualskjortene deres er mer slim, noen som har erfaring?

Lenke til kommentar

Tror du misforsto. Er jo helt klart opp til hver enkelts preferanser, men når en skjorte heter slimfit skal den vel være smal? Casualskjortene mine fra Ralphlauren i slimfit sitter strammere. Derfor jeg lurer på om skjortene som går under formelle, er større i størrelsen, nettopp fordi det brukes under jakke.

Lenke til kommentar

 

I usually wear black when more formality was needed (interviews, important meetings, strip clubs, etc) and brown otherwise.

 

Wut.

 

Nå skal det sies at jeg aldri har vært på strippeklubb, men hadde aldri tenkt på at det er et sted der man kler seg formelt?

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

Tror du misforsto. Er jo helt klart opp til hver enkelts preferanser, men når en skjorte heter slimfit skal den vel være smal? Casualskjortene mine fra Ralphlauren i slimfit sitter strammere. Derfor jeg lurer på om skjortene som går under formelle, er større i størrelsen, nettopp fordi det brukes under jakke.

 

Uh, nei, jeg misforsto ikke. Jeg gjentar, det er opp til hver enkelt hva de liker å bruke, enten det er snakk om formelle eller uformelle anledninger. Liker du å bruke smale skjorter under dressen gjør du det. Liker du å bruke romslige skjorter under dressen gjør du det. Det er ingen regel som sier at den ene eller den andre skjortepassformen er mer eller mindre formell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...