Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, du finner formløse klær på Dressmann og, men er dette mote? Nei, det er jo selvfølgelig ikke det. Poenget var at det som tydelgvis er inn nå, er gjerne litt "tightere" klær. Du kjøper ikke en genser som når deg til knærne i 2011, men det gjorde du kanskje i 1996 (For å sette det litt på spissen). Det som ansees som en pen dress er kanskje en dress som følger figuren mer (altså slim-fit), mens i 93 ville det kanskje vært en oversized dress i spreke farger.

 

Poenget var; som all annen mote som var hot på 60-70-80-tallet etc, er det altids noe som blir resirkulert og blir mote igjen. Vil da de litt mer baggy klærne komme tilbake til den vanlige mann i gata? Ikke i form av en sliten joggebukse, men en helhetlig stil som blir pushet av mange kjeder og designere. Get my point?

 

Ja, jeg skjønner hva du mener. Og jeg mener at trendslaver i tenårene og tidlig tyveårene ikke er designernes eneste målgruppe. Du kan fint kjøpe klær av flere kjeder/designere i flere snitt enn slim. Alle fra H&M til Ralph Lauren har ulike snitt i utvalget sitt. Men så vil det også være designere som kun har tidligere nevnt målgruppe(ToS, BB, osv), og de vil fokusere på slim, i motsetning til andre som har en annen målgruppe.

 

Og hva som blir mote neste år eller året er umulig for meg å vite, siden jeg ikke har noen planer om å designe klær.

Lenke til kommentar

Skal til Bergen neste helg, og trenger noen nye høstbukser, så lurte på om jeg skulle prøve å plukke med meg et par derfra. Vurderer å finne noe i flanell, men hvilke butikker bør jeg kikke i? Scabal? Pepper? Retro? Hans H?

 

Er det de som er det store i Bergen? Tenkte å holde meg rundt tusenlappen for buksene, kan strekke meg mot 1500, men ikke høyere enn det, da det er en del andre småting som også må på plass.

 

For deg er det nok de butikkene som hovedsaklig gjelder. I tillegg til Filippa K og Acne i samme gate som Pepper.

Hans H-butikken er på strl. med Ferner Jacobsen og fører så og si akkurat det samme. De er forsåvidt ganske likt innredet også :p

Du kan eventuelt sjekke Pepper 2. Den ligger rett ved siden av Pepper. Twisted som ligger på andre siden av gaten kan også være verdt å sjekke ut. Men du har i hovedsak nevnt de fleste.

 

Hva skal du forresten på Realfagsbygget? Forelesning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Er det noen som kan gi tips til allværsjakke? Kjøpte denne:

 

 

HYH0539-WATBL.jpg

 

 

 

Mest fordi jeg var lei av å lete. Fargene er ikke så sterke som på bildet. Jeg vurderer å bytte den inn igjen om jeg finner en som er finere. Hva tror dere? Skal brukes til turer og stygge regnværsdager...

Lenke til kommentar

Skal til Bergen neste helg, og trenger noen nye høstbukser, så lurte på om jeg skulle prøve å plukke med meg et par derfra. Vurderer å finne noe i flanell, men hvilke butikker bør jeg kikke i? Scabal? Pepper? Retro? Hans H?

 

Er det de som er det store i Bergen? Tenkte å holde meg rundt tusenlappen for buksene, kan strekke meg mot 1500, men ikke høyere enn det, da det er en del andre småting som også må på plass.

 

For deg er det nok de butikkene som hovedsaklig gjelder. I tillegg til Filippa K og Acne i samme gate som Pepper.

Hans H-butikken er på strl. med Ferner Jacobsen og fører så og si akkurat det samme. De er forsåvidt ganske likt innredet også :p

Du kan eventuelt sjekke Pepper 2. Den ligger rett ved siden av Pepper. Twisted som ligger på andre siden av gaten kan også være verdt å sjekke ut. Men du har i hovedsak nevnt de fleste.

 

Hva skal du forresten på Realfagsbygget? Forelesning?

Konge, takk takk!

 

Skal opp for å være med på et møte hele helgen med en studentorganisasjon.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi tips til allværsjakke? Kjøpte denne:

 

 

HYH0539-WATBL.jpg

 

 

 

Mest fordi jeg var lei av å lete. Fargene er ikke så sterke som på bildet. Jeg vurderer å bytte den inn igjen om jeg finner en som er finere. Hva tror dere? Skal brukes til turer og stygge regnværsdager...

 

 

Jeg tror den blir bra. Personlig ville jeg nok godt for enten den, eller en jakke fra Norrøna eller Arc'tyrex. Til ditt formål vil de nok holde alle sammen. Nå bruker jo HH sin egenproduserte Hellytech (tilsvarer Gore-Tex, Norrøna og Arc'teryx bruker Gore-Tex), men mye av teknikken er den samme i og med at hovedpatenten til Gore-Tex har gått ut. Så fargen er vel det eneste som ville vært utslagsgivende om jeg hadde kjøpt den, men ønsket å bytte.

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Kavinsky og Henrik C: Ja tror jeg bare beholder den. De ser som regel ganske like ut uansett

 

Høres smart ut, de ser trossalt HELT like ut. HH'en er sikkert billigere også.

 

 

 

Ja. Det er mulig at de du linket har noe høyere kvalitet, men de koster jo mer (enn jeg har samvittighet til å loppe min mor for)... Tusen takk for innspill uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...