Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var innom En walmart-aktig klesbutikk her i Georgia, USA i dag, og tro det eller ei, men de hadde utrolig mye bra!

 

Kjøpte to skjorter og en v-hals.

Skjortene: 30$ + 30$

V-hals: 25$

= ca. 85$ / ca. 500NOK.

 

Synes det var en svært god pris for så fine plagg. Skal poste i bildetråden senere.

Endret av nybb
Lenke til kommentar

Hei, jeg har flyttet til Shanghai og skal kjøpe meg noen skreddersydde dresser siden det er grisebillig her. Trenger litt inspirasjon til hva slags dresser jeg skal bestille så tenkte jeg skulle spørre her.

 

Jeg har i første omgang tenkt til å kjøpe 2 dresser, 1 til å bruke i profesjonelle sammenhenger som jeg hadde tenkt skulle være veldig enkel og lite flashy, men gjerne moderne. Ser for meg en svart uten striper.

 

Den andre skal brukes i mer sosiale lag og kan godt være litt mer utpreget, men jeg vil fortsatt ikke ha noe altfor jålete. Det hadde vært fint om jeg også kunne bruke jakken som en blazer til jeans osv.

 

Noen som har noen bilder av noe som passer disse beskrivelsene?

 

Jeg vet ikke om dette hadde passet bedre i en egen tråd eller ikke, dere får si fra hvis så er tilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å gå til anskaffelse av en mørk grå og en navy dress. Begge enkeltspent.

Anbefaler ikke sort dress da det er assosiert med begravelse.

 

Du kan jo titter her for litt inspirasjon - http://asuitablewardrobe.dynend.com/

Takk for linken, men jeg skjønner ikke helt hvordan du kan fraråde å kjøpe sort dress, det er da veldig vanlig? I Kina så er det forresten hvitt som assosieres med begravelser og død, så her er det hvertfall ikke noe problem.
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å gå til anskaffelse av en mørk grå og en navy dress. Begge enkeltspent.

Anbefaler ikke sort dress da det er assosiert med begravelse.

 

Du kan jo titter her for litt inspirasjon - http://asuitablewardrobe.dynend.com/

Takk for linken, men jeg skjønner ikke helt hvordan du kan fraråde å kjøpe sort dress, det er da veldig vanlig? I Kina så er det forresten hvitt som assosieres med begravelser og død, så her er det hvertfall ikke noe problem.

En sort dress er tradisjonelt til begravelser og formelle anledninger. En mørkegrå dress kan fint brukes til disse formålene, samtidig som man kan kle den opp til mindre formelle/sørgende anledninger.

Edit: Men hvis du vil ha en sort dress burde den andre være navy. Da kan du som oftest bruke jakken som blazer også.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å gå til anskaffelse av en mørk grå og en navy dress. Begge enkeltspent.

Anbefaler ikke sort dress da det er assosiert med begravelse.

 

Du kan jo titter her for litt inspirasjon - http://asuitablewardrobe.dynend.com/

Takk for linken, men jeg skjønner ikke helt hvordan du kan fraråde å kjøpe sort dress, det er da veldig vanlig? I Kina så er det forresten hvitt som assosieres med begravelser og død, så her er det hvertfall ikke noe problem.

En sort dress er tradisjonelt til begravelser og formelle anledninger. En mørkegrå dress kan fint brukes til disse formålene, samtidig som man kan kle den opp til mindre formelle/sørgende anledninger.

Edit: Men hvis du vil ha en sort dress burde den andre være navy. Da kan du som oftest bruke jakken som blazer også.

Takk for informasjonen, men jeg bor i Kina hvor sort dress er veldig vanlig og ikke forbindes med død/sorg og jeg vil gjerne ha minst 1 sort dress. Setter pris på om noen kan komme med noen stilige forslag med bilder.
Lenke til kommentar

Ikke for å være dust, men du kan ikke forvente å få alt servert på fat her. Vi er ikke personlige researchere. Les om dress, stoff og snitt. Finn bilder på f.eks GQ UK, Styleforum.net, thesartorialist og spør utifra det.

Forventer ingenting jeg, men jeg kan jo si fra om at det holder med 4 innlegg som sier at grå dress er penest når jeg i første post sa jeg ville ha 1 sort dress. Jeg ender sannsynlig opp med å velge en av dressene i de mange bildebøkene til skredderen, men jeg siden jeg vet denne tråden eksisterer tenkte jeg at jeg skulle spørre, det kunne jo hende noen plutselig kom med noen veldig stilige eksempler. Takk for flere nyttige forslag forresten.
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å gjøre en del research selv utover skredderbøkene. Skreddere lager ofte hva de selv vil at du skal ha, ikke hva du egentlig ønsker. Hvis du ikke vet akkurat hva du vil ha, og hvordan det skal sitte vil det mest sannsynlig lønne seg både økonomisk og estetisk og kjøpe off-the-rack istedenfor made-to-measure eller bespoke. De to sistnevnte har et stort potensiale, men det krever også litt kunnskap.

 

Ville også gjort research på skreddere først. Forhør deg på styleforum.net om hvilke som er gode, og hvilke som er klassiske turistfeller.

 

WW Chan har et veldig godt rykte på nettet hva angår pris i forhold til kvalitet. Hovedbutikken ligger i Hong Kong, men mener å tro at de har et utsalgssted i shanghai også http://www.wwchan.com/

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Jeg skjønner det er mange her inne med veldig mye kunnskap, takk for at dere tar dere tid til å hjelpe, men jeg bor i Shanghai og vet hva som er og ikke er turistfeller. Jeg har brukt samme skredderen flere ganger før, men har ikke kjøpt dress ennå fordi jeg ikke vet nøyaktig hvordan dress jeg vil ha.

 

Jeg vil fortsatt gjerne ha bilder av dresser, helst sorte og marineblå som passer beskrivelsen jeg ga tidligere i tråden.

 

Prøver ikke å være spydig eller utakknemlig her, prøver bare å forklare hva jeg var ute etter da jeg postet i tråden.

Lenke til kommentar

Ah. Trodde du nettopp hadde flyttet dit. Du finner en del bilder i hvilken stiler liker du å se av folk i dress i alle mulige farger og snitt. Denne tråden er også stappfull av bilder http://www.styleforu...d.php?p=3654096

 

Og du virker ikke spydig eller utakknemlig.

 

Og siden du er fastboende. Hvor vil du anbefale å dra ut/bo rimelig i Shangai? Tror jeg skal innom dit i 3-4 dager på vei til beijing fra HK.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Eide en kar i dag, eller han eide vel egentlig seg selv.

 

Var ute en tur for jeg måtte ned til hifiklubben i grensen å få ny strømforsyning til en sak i anlegget mitt. Så tok jeg en tur i Karl Johan etterpå. Da var det en kar på rundt 20år som gikk rundt i jeans med horribel passform og hettegenser, han så på meg også på sitt antrekk, da han så opp igjen så jeg tydelig at han ble flau :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...