Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

De har mye fint hos Agnar Sko, mulig det blir litt dyrt, men kan hvert fall brukes til inspirasjon. Ellers kan du sjekke Valkyrien Skomagasin ligger så og si i samme gaten bare litt lengre mot Majorstuen.

Skader heller ikke å sjekke innom Zara heller, selv om kvaliteten ikke er helt top notch så er det helt kurante sko i forhold til prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde jo ha skrevet i forige post, men tenkte på oxfordtypen ja. Når jeg gjelder prisklasse, så håper jeg at jeg kommer under 2000 kroner.

 

Du kan tusle rundt og prøve sko fra ulike merker i Oslo og bestille på nett. Flere her, meg inkludert, har gode erfaringer med herringshoes.co.uk

 

De har C&J på eger, Church's på Agnar Hagen, og AE og Aldens hos Asbjørn Dagestad. Prisen i Norge for sko er som alt annet ganske høy, så du vil nok få mest for pengene på nettet.

 

Jeg vil gjette på at C&J står for Crockett & Jones

 

 

Og når vi er inne på sko. Jeg har skammelig lyst på et par desert boots til høsten til litt røffere antrekk enn hva jeg ville brukt chelsea boots til. Noen som har noen tips?Har sett på de originale fra Clarks og disse fra J Shoes (aldri hørt om merket).

th_j-shoes-tan-leather-desert-boot.jpg

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Har gjort det samme selv. Hadde en skjorte under en seiljakke, jakka ble våt og tusjen jeg skrev med på merkelappen farget av. Fikk det ikke av i vanlig vask, men tok delen med flekkene på og la i en skål med vann og Zalo (eller så var det grønnsåpe. Usikker). Lot det ligge i et par timer og så slang jeg den til vask igjen, og flekkene gikk av. :)

Lenke til kommentar

Hvilken butikk da, Noburu?

 

jeg skal til Firenze en tur, snart, og tar gjerne imot tips.

 

De er vel gode på lær der, så jeg tenkte å få kjøpt meg to par gode sko billig. Tips til merker, bur\tikker eller skomakere?

 

Tenkte også å plukke med meg noen belter, men det skal jeg nok klare å finne rundt omkring.

 

Hva lønner det seg ellers å kjøpe i Italia/Firenze? Vurderer noen skjorter, så kom gjerne med tips der. Ellers er jeg alltid interessert i et godt kjøp av alle slag, så bare kom med forslag.

 

Har nesten litt lyst å få meg en lysgrå dress også, men innbiller meg at det er umulig p få noe skreddersydd på den tiden, og målsøm kanman vel stort sett bestille billigere på nett. Men kjøper gjerne konfeksjon og jeg, så om dere har merker/butikker å anbefale, så skrik ut.

Lenke til kommentar

Om du skal til Firenze, så ligger det haugevis av outlets ikke langt sør (20min-ish) som har mange interessante merker; Burberry, YSL, Zegna, Armani, Gucci, Prada, you catch my drift. Et kjapt søk på Google bør gi resultater der :) Jeg tok en tur innom The Mall når jeg var der, noe som jeg fint anbefaler :)

Ellers er det en del butikker i sentrum Firenze, mellom Medicci-brua og duomoen, og et marked som har en del interessante bager og liknende. God tur! :D

Lenke til kommentar

Takk, takk! Aldri vært der før, og jeg har e par dager for meg selv da jeg like gjerne kan shoppe litt, hehe. :p

 

Marked hørtes skummelt ut - plutselig er det en fake logo på, også må du punge ut 40k ekstra. Skal i hvert fall holde meg unna alt som kan minne om fakes.

Lenke til kommentar

Skobutikk i San Francisco

Er de gode å løpe med? Og hvordan er de i størrelsen?

 

Svarer deg her jeg thrice.

Ja, de er gode å løpe i synes jeg. Ble utrolig støl etter første joggetur og merket fort at jeg brukte en del andre muskler når jeg jogget med disse som bare er som en beskyttende såle under foten din. De er superlette og behagelige.

Det som jeg må legge til er at det var mye mer behagelig å jogge på grus/gress/fjell osv. enn asfalt, av den enkle grunnen at det er for flatt og hardt, og er uansett ikke spesielt bra for deg.

 

Størrelsesmessig kan jeg nok ikke hjelpe deg, jeg begynner å gå sykt i surr med størrelser nå, siden jeg bruker allt fra 40-42 i forskjellige sko og klarer egentlig ikke å sammenligne helt.

Det er derimot en bra måleskala på nettsiden deres mener jeg at jeg så en gang, der det er instruksjoner på hvordan du skal finne nøyaktig din størrelse i Vibrams

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Takk, takk! Aldri vært der før, og jeg har e par dager for meg selv da jeg like gjerne kan shoppe litt, hehe. :p

 

Marked hørtes skummelt ut - plutselig er det en fake logo på, også må du punge ut 40k ekstra. Skal i hvert fall holde meg unna alt som kan minne om fakes.

 

Markedet er trygt, det er de som stiller seg langs gatene som man bør holde seg unna; de med LV-vesker og gud vet hva. På markedene er det ikke noen spesielle merker :) Outletene er i det minste helt trygge, så det er sagt ;)

 

Made in Italy = "Fake" ;)

Mine Dior-sko er 'made in Italy', og jeg tror de er ekte :p Forsåvidt var hele Gucci-butikken det og :)

Lenke til kommentar

Hehe, skal ikke overhøvle for mye, men det er en kjent sak at de største motehusene verden over, tidligere, brukte den Napolitanske mafiaen Camorra'n for å få sydd sine plagg etter eksakte mål og str. Etterhvert som etterspørselen ble større importerte Camorra'n Kinesere, håndplukkede i den forstand at de målte enhver kroppsdel som var relatert til sying og den slags arbeid (Så de hadde et godt utgangspunkt for å bli dyktige til nettopp dette). Kineserne ble lovet både det en og det andre, men endte stort sett som søppel i den Napolitanske havbukta. Når motehusene fikk mistanke om dette avsluttet de samarbeidet, allikevel fortsatte Camorra'n å produsere moteplagg med "Made In Italy" som da hadde et svært godt rykte på seg. Iforhold til det motehusene tok ble plaggene solgt for helt andre, lave, summer.

 

Napolitanere er kjente for å være stødig med symaskin, likeså er de opplærte Kineserne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...