Gå til innhold

Anbefaling: Spilleren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har denne fæle resonanse lyden fra vifta (er grunnet at vifta er montert i plastikk chassi som er forlenget bak PCB.) da er du svært heldig. Men jeg tror ikke det er mulig og ikke ha det, siden vifta som sagt er montert i plastikk chassi så vil den lage denne beryktede grinding noise, eller resonere. Godt mulig du ikke har coil whine under last, men da er du heldig.

 

Som sagt, GTX 670 referanse kort bør man holde seg langt unna. Koster ikke noe mer for custom kort.

Endret av Hårek
Unødig sitering av innlegget over
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har denne fæle resonanse lyden fra vifta (er grunnet at vifta er montert i plastikk chassi som er forlenget bak PCB.) da er du svært heldig. Men jeg tror ikke det er mulig og ikke ha det, siden vifta som sagt er montert i plastikk chassi så vil den lage denne beryktede grinding noise, eller resonere. Godt mulig du ikke har coil whine under last, men da er du heldig.

 

Som sagt, GTX 670 referanse kort bør man holde seg langt unna. Koster ikke noe mer for custom kort.

 

det er sant. har hørt den resonanslyden du snakker om men den er også veldig lav da vifta ike går så fort under load iogmed at kortet er veldig kjølig.. men som du sier er ikke akkuratt 670 dyrt for øyeblikket :p

Lenke til kommentar
Godt forslag, men ville det ikke vært mer gunstig å gå for et Nvidia-kort?
nope, AMD vinner i både ytelse og pris/ytelse

 

660ti har den beste pris/ytelse til dags dato.....

 

er 660ti bedre enn 7950? har 660ti selv men vet ikke om den er absolutt best :p

660ti er ikke bedre enn 7950, men det jeg sier er at du får bedre ytelse for penga enn det du vil få med 7950

Lenke til kommentar
Godt forslag, men ville det ikke vært mer gunstig å gå for et Nvidia-kort?
nope, AMD vinner i både ytelse og pris/ytelse

 

660ti har den beste pris/ytelse til dags dato.....

 

er 660ti bedre enn 7950? har 660ti selv men vet ikke om den er absolutt best :p

660ti er ikke bedre enn 7950, men det jeg sier er at du får bedre ytelse for penga enn det du vil få med 7950

 

men 7950 koster veeeeldig lite :p 2100 mot 1900 på 660ti er 660ti fortsatt en bedre deal da? :p jeg er oppriktig nysgjerrig

Lenke til kommentar

Når det gjelder skjermkort må jeg innrømme at jeg ikke ser noen vits å velge noe annet enn Asus, og det er konkret gunnet deres eksepsjonelle kjøler. Er litt dyrere i noen tilfeller, men ikke alle. Kommer selvfølgelig ann på budsjettet og hvor mye stillhet betyr for den enkelte også.

 

kilde, eksempel Asus 670:

http://www.techpower...t_Cu_II/27.html

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

Når det gjelder skjermkort må jeg innrømme at jeg ikke ser noen vits å velge noe annet enn Asus, og det er konkret gunnet deres eksepsjonelle kjøler. Er litt dyrere i noen tilfeller, men ikke alle. Kommer selvfølgelig ann på budsjettet og hvor mye stillhet betyr for den enkelte også.kilde, eksempel Asus 670:http://www.techpower...t_Cu_II/27.html

 

Merk deg at i denne testen er det kun GTX 670 DCUII som testes imot referansekjøleren til GTX 670, det har ikke blitt sammenlignet med feks MSI Twin Frozr III, Zotac AMP, Gigabyte Windforce 3x eller Gainward Phantom.

Lenke til kommentar

men 7950 koster veeeeldig lite :p 2100 mot 1900 på 660ti er 660ti fortsatt en bedre deal da? :p jeg er oppriktig nysgjerrig

Da må du sjekke om igjen, de kortene til under 2000 kr er ikke-Ti utgaver på proshop.no

Billigste 660 Ti koster dermed 2177 kr.

 

7850 er fortsatt beste kort pris/ytelsesmessig.

 

EDIT:

Windows 8 kommer og da er dette bare og kaste.

Kjøper du maskin nå er du inne for en nedtur veldig snart.

Virkelig?

Har vanskelig for å tro at denne maskinen vil være skrap om en måned, eller 12 måneder for den saks skyld.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Godt forslag, men ville det ikke vært mer gunstig å gå for et Nvidia-kort?
nope, AMD vinner i både ytelse og pris/ytelse

 

Kanskje, men ikke på kompabilitet. Etter 3 år med et 4870x2 har jeg fint annet å rapportere enn dårlige drivere og problemer med en drøss av spill. Ser man en Nvidia-logo på startupscreen kan jeg nesten garantere problemer. Jeg har hatt Nvidia både før og etter og det er svært sjelden

 

Problemet er ikke bare AMD, men også at Nvidia har mange spillprodusenter i lomma.. og så stor markedsandel at det er selvmord å gi ut spill som skaper problemer på GeForce.

Lenke til kommentar

men 7950 koster veeeeldig lite :p 2100 mot 1900 på 660ti er 660ti fortsatt en bedre deal da? :p jeg er oppriktig nysgjerrig

Da må du sjekke om igjen, de kortene til under 2000 kr er ikke-Ti utgaver på proshop.no

Billigste 660 Ti koster dermed 2177 kr.

 

7850 er fortsatt beste kort pris/ytelsesmessig.

 

EDIT:

Windows 8 kommer og da er dette bare og kaste.

Kjøper du maskin nå er du inne for en nedtur veldig snart.

Virkelig?

Har vanskelig for å tro at denne maskinen vil være skrap om en måned, eller 12 måneder for den saks skyld.

 

du så at jeg argumenterte for 7950 mot 660ti?

 

uansett hva du sier er ikke 7970 på noe som helst bedre enn 670 når 670 er samme pris eller billigere. og det er det det handlet om i begynnelsen som du kalte meg fanboy for. amd er ikke like bra i toppsjiktet som nvidia og en annen og stadig større grunn er physx som har begynt å bli helt utrolig bra, og AMD har ingen motpart til det, hvis du spiller mye bør du se forskjellen og hvor mye den har å si. så 670 har nesten identisk ytelse med 7970, koster som regel mindre, og har phys

 

x. uansett hvor mye du kan overklokke 7970 får du fortsatt mindre effekter og da også dårligere grafikk.. hvordan svarer du på det?(beste eksempelet på physx er borderlands 2. hvis du ikke vet hva jeg snakker om når jeg nevner dette spiller bør du ikke uttale deg om kortene heller.)

Lenke til kommentar

anngående den pågående rød vs grønn diskusjonen:

www.anandtech.com/bench/Product/508?vs=598

 

7970 er det kraftigste kortet, det betyr ikke at det vil yte best i alle spill, 600 seriens gpu boost viser virkelig dette.

men på større oppløsninger viser virkelig amd muskler med sinn bredere minnebus og høyere kapasitet, veldig tydelig på Skyrim.

 

cannibalguppy, du er klar over at physx også krever sitt?

flott at det ser fint og fargesprakende ut men å si at grafikken blir dårligere er feil, du får bare mer på skjermen, ikke høyere teksturer, ikke mykere kanter, ikke mindre pikselering, det ser bra ut, men krever sitt, mao kan dette senke fps'en slik at opplevelsen blir dårligere.

 

ekle utsagn som at folk som ikke kjenner til spillet ikke bør uttale seg om kortet ser jeg, og etter all sannsynlighet, våre medforabrukere.

 

HW, at dere legger ved ett kort med referansekjøler fikk meg til å undre, hvem er faktisk målgruppen til denne computeren, enhver spiller, eller den "typiske ungdomsspilleren"?

 

flott liste uansett!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

du så at jeg argumenterte for 7950 mot 660ti?

 

uansett hva du sier er ikke 7970 på noe som helst bedre enn 670 når 670 er samme pris eller billigere. og det er det det handlet om i begynnelsen som du kalte meg fanboy for. amd er ikke like bra i toppsjiktet som nvidia og en annen og stadig større grunn er physx som har begynt å bli helt utrolig bra, og AMD har ingen motpart til det, hvis du spiller mye bør du se forskjellen og hvor mye den har å si. så 670 har nesten identisk ytelse med 7970, koster som regel mindre, og har phys

 

x. uansett hvor mye du kan overklokke 7970 får du fortsatt mindre effekter og da også dårligere grafikk.. hvordan svarer du på det?(beste eksempelet på physx er borderlands 2. hvis du ikke vet hva jeg snakker om når jeg nevner dette spiller bør du ikke uttale deg om kortene heller.)

7850-kommentaren var mer rettet mot MistaPi.

 

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_660_Direct_Cu_II/27.html

http://www.hardware.fr/articles/873-21/recapitulatif-performances.html

Her har du to sider som sier at 7970 er bedre enn 670 ytelsesmessig.

Toppsjiktet har vel AMD med tanke på at de har det beste kortet, og de gjør det en del bedre i høyere oppløsninger.

PhysX blir mindre relevant etterhvert som tiden går: i år har det kommet et spill som støtter maskinvare-aksellerert PhysX, i fjor var det to spill...

Så følger du opp med at 670 har nesten identisk ytelse med 7970 (som er motsigelse mot din andre setning i posten,) koster mindre (som kommer an på hvilket kort som er på tilbud den og den uka,) og at PhysX er et salgspunkt. Da vil jeg påpeke at 7970 har bedre overklokkingspotensiale, større VRAM-buffer, og takler eyefinity-oppløsninger en del bedre.

 

Det eneste eksemplet der et 7970 ikke klarer det samme som 670 i år er Borderlands 2, det er ikke flere eksempler utgitt i år og i alle andre spill har PhysX vært en latterlig gimmick som spiser mer ytelse enn den leverer tilbake i grafikk.

Lenke til kommentar

Ved overklokking er 7970 på linje med et overklokket 680 om jeg husker rett. Så om man skal overklokke er det vel egentlig ikke noen tvil.

 

ved overklokking så er 670 også på lik linje med 680..kan klokkes det og vettu. når begge kortene koster det samme og yter ca likt, så er jo nvidia at klart førstevalg, flere spennende funksjoner og mye bedre drivere..amd kort er kun aktuelt når de er mye billigere en nvidia sine.

Lenke til kommentar

Merk deg at i denne testen er det kun GTX 670 DCUII som testes imot referansekjøleren til GTX 670, det har ikke blitt sammenlignet med feks MSI Twin Frozr III, Zotac AMP, Gigabyte Windforce 3x eller Gainward Phantom.

 

Jeg er klar over det, så jeg sjekket alle de andre fra samme nettside før jeg postet. Asus er i en helt annen klasse her gjevnt over.

Techpowerup mangler forsåvidt noen, men XFX som jeg har for eksempel er skrot. Deres dobbel-vifte løsning er alt annet enn stille. (relativt)

Merk at det blir vanskelig å sammenlikne imellom forskjellige nettsider, og at decibel skalen er logaritmisk så for eksempel 3dB er en dobbling av lydstyrke, så det er større forskjell enn tallet i seg selv gir inntrykk av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...