Gå til innhold

Tiårets viktigste mobiltelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner den gamle koselige Samsung SGH-X830 (fra 2006 eller 07)

dfd2c4|a3aa_3966-5.jpg

Langt ifra noen "smart" mobil men fikk jo gjort alt jeg trengte den gang. :)Tror jeg har den liggende et sted fremdeles.

 

Savner du seriøst den mobilen der?? Samsung has come along way kan det i hvertfall sies..

Ja jeg gjør det. Synest den var kul jeg, et lite sjarmtroll. Så jo knapt ut som en mobiltlf ;)

At den hadde bare 2 taster i bredden gav jo den også et lite særpreg. Helt greit å skrive med etter en stund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nokiAmobil. Og det verste av alt er at dere ikke legger skjul på det. Må være tungt for dere nå som nokia er på randen av konkurs.

vet ikke om du var gammel nok på den tiden, eller befant deg under vann, men Nokia var virjelig stort på den tiden. Akkurat som vi om 5 år Kommer til å snakke om Apple som guder i dette ti året.

 

 

Har en N70 liggende, en av de beste telefonene jeg har hatt. Men plagsomt stort kamera deksel:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nokia var stor på Amobil. Beveget man seg på andre fora, så var andre telefoner store. Da T68 kom, var den en revolusjon. Men nokiAmobil nevner den i en bisetning. Uten all gratis? reklamen Nokia fikk fra to fanboys som startet et såkalt "uavhengig" nettsted for mobiler, hadde aldri Nokia-feberen vært så til de grader overdrevet her på nokiAmobil. Du må huske at Eicsson, og senere Sony Ericsson solgte vel så mange telefoner som Nokia her i Norge. Men leser man nokiAmobil fra den tiden, så får man inntrykk av at Nokia hadde 99% av det norske markedet. Det er i beste fall ren løgn. Og nå når man ser tilbake til amobil sin begynnelse, ja så gjenspeiler det nokiAmobil.

At du prøver deg med et lite personangrep får gå for denne gangen.

Lenke til kommentar

Nokia var stor på Amobil. Beveget man seg på andre fora, så var andre telefoner store. Da T68 kom, var den en revolusjon. Men nokiAmobil nevner den i en bisetning. Uten all gratis? reklamen Nokia fikk fra to fanboys som startet et såkalt "uavhengig" nettsted for mobiler, hadde aldri Nokia-feberen vært så til de grader overdrevet her på nokiAmobil. Du må huske at Eicsson, og senere Sony Ericsson solgte vel så mange telefoner som Nokia her i Norge. Men leser man nokiAmobil fra den tiden, så får man inntrykk av at Nokia hadde 99% av det norske markedet. Det er i beste fall ren løgn. Og nå når man ser tilbake til amobil sin begynnelse, ja så gjenspeiler det nokiAmobil.

At du prøver deg med et lite personangrep får gå for denne gangen.

var ikke ment at det skulle være et personangrep, prøvde bare å fremheve poenget mitt:P

Ericsson følte jeg selv på den tiden at var mer for "den eldre" arbeidende garde (ikke det at jeg var en liten guttunge selv), mens nokia var mer for de yngre. Allerede når Nokia 3310 kom i 1999, hadde den gode muligheter (etter datidens standard) til å personaliseres, noe Nokia forsatte å satse på i lang tid. Dette til tross for byggekvalitet gjorde at de aller fleste jeg kjente da valgte nettop Nokia. Her finnes det jo selvsagt forsjellige oppfatninger, dette var min.;)

 

Nokia vs (sony) ericsson er vel noe tilsvarende android vs ios i dag:P

Lenke til kommentar

Nokia lanserte 770 Internet tablet i mai 2005 med 4,13 tommers trykkskjerm med 800x480 pixler (225ppi), bluetooth, WLAN, RSS reader, internet radio, google search, opera browser, 185 gram og man kunne bruke blue tooth til å koble seg til nettet via en mobiltelefon. Ble etterfulgt av N800 i 2007, litt før første iPhone. N800 hadde FM radio, Skype telefoni og flash player. Disse kjørte Maemo og var forløpere til Nokia N900 (i 2009) og N9 (i 2011) med oppgraderte versjoner av OS.

Synd Nokia ikke satset tidligere og hardere på dette, kanskje mobilsalget på den tiden var et hinder?

Lenke til kommentar

Kan hende Ericsson var for de litt eldre, men T68 var en våt drøm for alle mobil-nerder, meg inkludert. Ellers kunne ingen Nokia telefoner måle seg med Ericsson P800, P900, P910 og P990. Sukk, det var tider... ;)

hadde selv t68, men byttet over til t68i npr sony ble med i ericsson. Nesten samme telefon, men mener den var med litt flere farger i skjermen? Samt en annen farge på telefonen. Huff ja, savner litt den telefonen. Den hadde jo "alt" som var av teknologi på den tiden, og den kan jo forsatt være en kurrant telefon i dag.
Lenke til kommentar

Savner den gamle koselige Samsung SGH-X830 (fra 2006 eller 07)

dfd2c4|a3aa_3966-5.jpg

Langt ifra noen "smart" mobil men fikk jo gjort alt jeg trengte den gang. :)Tror jeg har den liggende et sted fremdeles.

samsung var ingenting før apple kom på banen

Hvor er sammenhengen? Denne modellen var nok bare en nisje.

Samsung var store før iphone og er fremdeles stor. Største på markedet om jeg ikke tar feil.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...