Gå til innhold

Telenors 4G vil ikkje støtte iPhone 5


Dragavon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er dette nyheter? Frekvens forskjellene har man vært klar over siden lansering.

Jeg har sjelden 3G dekning på iphone og galaxy i området jeg bor ergo bekymrer ikke 100Mbps internett (kapasitet man deler med alle brukere) på mobilen meg særlig mye oppimot 50Mbs som man kan få i de beste nettene etterhvert vil fungere fint. Hjemme og på kontoret går det i WiFi når applikasjoner skal installeres og oppdateres samt synching av spotify.

 

Snart blir det også fibernett her ute i landlige strøk men mobilnettene hinker etter selv de eldgamle kobberkablene. Og dette i områder hvor gode trådløse nett fremfor milevis av grøfter og dyr fiber til hver tomt, burde hatt et konkuransefortrinn. Går jeg en liten tur på 5km fra boligfeltet med over 3000 husstander så er jeg heldig om jeg fortsatt har mobildekning.

 

Ellers forstår man jo lett at artikkelen er noe biased da man kaller Apple kjøpere for "menigheten". Forøvrig burde intelligente journalister skrevet mer om hvorfor verden ikke kan klare å lage gode standarder for mobilkomunikasjon i 2012. :)

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge henger langt etter i 4G støtten, de frekvensene vi har nå er jo ubrukelige.

 

Staten sitter å ruger på 800 mhz nettet som er ideelt for 4G (b.la det de bruker i statene).

Alle vet jo hvor lenge det kan ta før stortinget får svingt seg rundt til anbudsrunde på det.

Jeg tipper 2-3 år før det kommer på anbud, behandlingstid av anbudene 2-3 år så utbygging i 3-4 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...