Gå til innhold

Wii U får regionlås (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du glemte eller oversåg det jeg skrev om overprisa spill gjorde du ikke?

 

Og jeg kjøper konsollen fordi jeg har lyst og spille de ekslusive tittlene til Wii U. Tingen er at prisen på spilla der også vil komme på samme nivå som 360 og PS3 bare fordi det er en konsoll. Det finnes absolutt ingen grunn for at et konsoll spill skal være 100-200 kr dyrere enn et PC spill. Ingen.

Så du synes det er helt greit at vi skal betale for spillene du spiller :roll:

 

Hva i alle dager er det du prater om? har du noen gang lastet opp et spill du har kjøpt? om ikke så kan du holde sånne idiotiske kommentarer for deg selv. Folk som kjøper det og laster opp gjør så frivillig.

Om du kan forklare meg hvordan pengene dine havner opp på lønnslippen til utviklerne så trekker jeg det tilbake.

Endret av olavalo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ser ikke helt nytten i å gjøre dette.
Når du blir eldre kommer du nok til å forstå!Er noe dritt men jeg forstår at de gjør dette:(

 

Mann deg opp og forklar da.

 

JEG forklare HVA DA? dette er noe som blir snakket mye om i denne tråden nå og er så logisk!

bare hør på hva taterfyrings sier! er ren logikk! Mann deg opp og bruk hode heller!

Lenke til kommentar

Det er ingen menneskerett å spille de spillene man ønsker. Er du uenig i hvilket produkt som tilbys, så dropper man å kjøpe det enkelt og greit.

 

Dropper det å kjøpe det, og piratkopierer det i stedet.

Vi er altså enige om at du ikke er interessert i å betale for spill?

 

Vi kan være enige om at du er enten tjukk i hodet eller rett og slett mangler lese evene. Jeg sa i første posten at jeg kjøper PC spill siden de ikke skyter prisen opp i været for å tjene mere penger på idioter som kjøper alt vås som blir utgitt nå i dag. Standarder og prinsipper er en mangelvare, det er min mening.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Du sa at du kjøper de fleste pc-spill (tolker det som at du egentlig bare kjøper noen), og forklaringen på hvorfor konsoll-spill koster mer har du også fått.

 

Såklart. Jeg jeg kjøper de spilla som jeg ser med en gang er bra spill og passer meg perfekt. Du får nesten ikke demoer lengre, for du vet, de kan ikke risikere at du ikke liker spillet. Så jeg laster ned spill jeg er skeptiske på, liker jeg det så kjøper jeg det.

 

Og det at jeg blir straffa for grådigheten til Microsoft/Sony osvosv er ting jeg skal finne meg i? Absolutt ikke. Er de grådige og tar mer penger fra forbrukere så laster jeg ned spillet så får de bare ha det så godt. Spillprisen i seg selv burde vært justert ned for å kompensere for denne ekstra grådighets tillegget som blir klistret på prislappen.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Vi er altså enige om at du ikke er interessert i å betale for spill?

 

Vi kan være enige om at du er enten tjukk i hodet eller rett og slett mangler lese evene. Jeg sa i første posten at jeg kjøper PC spill siden de ikke skyter prisen opp i været for å tjene mere penger på idioter som kjøper alt vås som blir utgitt nå i dag. Standarder og prinsipper er en mangelvare, det er min mening.

Det finnes ikke en unnskyldning for å piratkopiere et spill, det eneste du har bevist hittil er at du er grådig og ikke liker å betale. Om du mener det er et gyldig argument for piratkopiering får du faktisk komme med et argument annet enn "jeg syns prisen blir for høy," det virker forøvrig en smule hyklersk av deg å påstå standarder og prinsipper er mangelvare når du selv ser ut til å mangle dem.

 

EDIT:

Om du syns MS/Sony/Nintendo er for grådige får du heller la være å kjøpe konsollen deres.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette suger for oss forbrukere, men det har en funksjon, og dreier seg dermed ikke om å "henge igjen i fortiden" eller noe lignende, selv om hatere gjerne vil omtale det slik. Funksjonen er selvsagt at siden valutakurser, lønninger og priser mellom regioner varierer, så tjener det Nintendos økonomiske posisjon best å selv kunne sette prisene i hver enkelt region. Nå er eksempelvis alt klart billigere i USA, og det vil derfor lønne seg å importere spill derfra, men for Nintendo vil det åpenbart være mer gunstig om vi kjøper spillene for europeiske priser her. Som sagt, det suger for oss, men det har en grunn som vel fra deres perspektiv er forståelig nok. Dette handler tross alt om å tjene penger.

 

Det handlet ikke bare om å tjene penger, det handler om ha fornøyde kunder som er villig til å kjøpe tjenester og varer. Å fokusere bare å ha størst mulig inntekt, er aldri noe lønnsomt i lengden. Bare se på Ubisoft, og hvor deres Piratkrig har ført dem, mange av PC-spillerne boikotter spillene deres. Man "eier" ikke kundene sine, dette er bare et av flere konsollene som fins der ute som tilbyr underholdningstjenester, og med en gang folk våkner opp og oppdager sine muligheter som fins der ute, skal det ikke så mye til at de "skifter beite". Alle spill blir ikke lansert over alt, og det kan hende man flytter mellom landgrensene, og dette kan igjen skape unødvendige ulemper for kunden. Eller kan få en slags plasibo effekt "Erk..enda et kontrolltiltak, la meg være fri!", så folk lar være å kjøpe dette..

 

For de aller fleste ville dette ikke ha noe å si, altså denne sperren. Men "online" handel har jo sprengt alle grenser de siste 10-årene, så vet ikke helt om denne regionsperren er så lønnsomt langsiktig..

 

 

Lenke til kommentar
Det er ingen menneskerett å spille de spillene man ønsker. Er du uenig i hvilket produkt som tilbys, så dropper man å kjøpe det enkelt og greit.
Dropper det å kjøpe det, og piratkopierer det i stedet.
Vi er altså enige om at du ikke er interessert i å betale for spill?

 

Det er lite diskusjonsverdig å ta ordene helt ut av perspektiv og vri ordene til en som uttaler seg. Du ser jo selv akkurat hva han ønsker å si. Han sier at om han ikke får spilt de spillene han ønsker, pga regionsperren, er han villig til å piratkopiere. Hans utsagn handler ikke om hans betalingsvillighet for spill. Ikke bland inn piratvirksomhet her nå, vær så snill.

Lenke til kommentar

Dere kan finne dere i all møkk spillbransjen slenger dere i ansiktet. Jeg venter til denne konsollen er hacka på sett og vis, da kjøper jeg den. Ikke faen om jeg finner meg i sånt som dette. Har hacka wii, jtag 360, og hacka ps3 og jeg kjøper de aller fleste PC spill. Vet dere hvorfor? konsoller har overprisa spill for ingen som helst grunn, og det har ikke PC. Sånt finner jeg meg ikke i. Skulle ønske flere hadde litt mere prinsipper, så hadde vi kanskje ikke vært i situasjonen vi er i nå.

 

Greit nok, men spillbransjen hadde ikke eksistert hvis alle skulle være som deg.

 

Har du hørt om produsentene bak Witcher serien, CD Projekt RED ? Ingen DRM, ingen restriksjoner på spillene. www.gog.com, eid av CD Projekt RED selger slike spill for 5-10 USD, ingen DRM, ingen restriksjoner. Jeg kjøper disse spillene med full glede. Hadde til og med donert penger til slike produsenter om det hadde vært mulig, slik at de kunne eksistere. Jeg betaler med glede, om jeg får en vare som jeg vil ha, og det syns jeg at alle burde gjøre. Støtt slike produsenter som setter kundetilfredshet overst, og det syns jeg at CD Projekt RED gjør. Så om dere liker RPG-spill på PC, kjøp dem fra gog.com og støtt dem !

Lenke til kommentar

Vi er altså enige om at du ikke er interessert i å betale for spill?

 

Vi kan være enige om at du er enten tjukk i hodet eller rett og slett mangler lese evene. Jeg sa i første posten at jeg kjøper PC spill siden de ikke skyter prisen opp i været for å tjene mere penger på idioter som kjøper alt vås som blir utgitt nå i dag. Standarder og prinsipper er en mangelvare, det er min mening.

Det finnes ikke en unnskyldning for å piratkopiere et spill, det eneste du har bevist hittil er at du er grådig og ikke liker å betale. Om du mener det er et gyldig argument for piratkopiering får du faktisk komme med et argument annet enn "jeg syns prisen blir for høy," det virker forøvrig en smule hyklersk av deg å påstå standarder og prinsipper er mangelvare når du selv ser ut til å mangle dem.

 

EDIT:

Om du syns MS/Sony/Nintendo er for grådige får du heller la være å kjøpe konsollen deres.

 

Jeg synes at pris er et godt argument. Men det jeg syns er dårlig, er din tone. Du burde passet språket ditt, du skaper et dårlig stemning og det er lite hyggelig å lese noe av det du sier. Dette gjelder forsåvidt mine gamle innlegg, og en del andre folk her.

 

Tilbake til topic, om du virkelig vil ha en forklaring, så skal jeg prøve så godt det er mulig. Først og fremst utviklingskostnader, vil være relativt lavere på konsoll en PC. Siden PC har langt flere "konfigurasjonsmuligheter" og spillet må funke på "alle" PCer. Deretter kan vi ta for oss etterspørsel, vi kan anta at etterspørselen for spill er lik eller høyere på konsollmarkedet, og dermed gir det lite mening at man skulle ha høyere pris for konsollspill. Det er da disse selskapene som opptrer grådig. Det er dette denne brukeren reagerer overfor. Det er ingen hemmelighet at PC spill er mye billigere enn konsollspill. Selv om konsollspill kan være billigere å lage, og at flere spillere kjøper konsollspill..

Lenke til kommentar

Tilbake til topic, om du virkelig vil ha en forklaring, så skal jeg prøve så godt det er mulig. Først og fremst utviklingskostnader, vil være relativt lavere på konsoll en PC. Siden PC har langt flere "konfigurasjonsmuligheter" og spillet må funke på "alle" PCer. Deretter kan vi ta for oss etterspørsel, vi kan anta at etterspørselen for spill er lik eller høyere på konsollmarkedet, og dermed gir det lite mening at man skulle ha høyere pris for konsollspill. Det er da disse selskapene som opptrer grådig. Det er dette denne brukeren reagerer overfor. Det er ingen hemmelighet at PC spill er mye billigere enn konsollspill. Selv om konsollspill kan være billigere å lage, og at flere spillere kjøper konsollspill..

På den ene siden har du lavere utviklingskostnader på konsoll, på den andre siden har man langt flere ledd som skal ta del i kaka av salget og ingen konkurranse fra digital distribusjon.

Inntil konsollene får på plass digital distribusjon lignende Steam er det ingen grunn til at prisene på konsollspill skal senke prisene til PC-nivå, og siden mange konsollspillere sitter med den oppfatning at PC-gaming er skrekkelig dyrt finner de fleste seg i dette.

Etterspørsel er et relativt merkelig begrep å ta med når dagens spill distribueres på optisk media i en plastboks som koster et par øre å produsere i Kina. Høy etterspørsel per kopi = høy pris per kopi, lav etterspørsel per kopi = lav pris per kopi, det er slik det fungerer på Gamestop/Spaceworld/etc. og det samme skjer hos utgiverne.

 

Ærlig talt, å klage på grådigheten til firma er lite meningsfullt når de er nødt til å øke omsetning for å overleve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjønner vel at jeg prioriterer min egen velvære framfor milliardærer ikke sant? Ser ikke vits å diskutere dette temaet med deg siden du er uvillig til å i det hele tatt forstå hva jeg gjør og hvorfor. Om dette genererer en ekstra tullepost fra din side så er jeg ute. Gidder ikke å kaste bort tiden min å diskutere noe som ikke blir tatt seriøst.

 

Og ikke kom å si meg at du tror på alt utgivere går ut og sier offentlig.

Lenke til kommentar

Du skjønner vel at jeg prioriterer min egen velvære framfor milliardærer ikke sant? Ser ikke vits å diskutere dette temaet med deg siden du er uvillig til å i det hele tatt forstå hva jeg gjør og hvorfor. Om dette genererer en ekstra tullepost fra din side så er jeg ute. Gidder ikke å kaste bort tiden min å diskutere noe som ikke blir tatt seriøst.

 

Og ikke kom å si meg at du tror på alt utgivere går ut og sier offentlig.

Jeg skjønner så absolutt at du prioriterer ditt eget velvære framfor EA sitt, det betyr ikke at det er riktig å piratkopiere spill.

Jeg har særdeles vanskelig for å ta deg seriøst når den eneste unnskyldningen du har for å piratkopiere er at du syns prisene er for høye, om du vil ha spillet ved lansering må du faktisk betale mer.

 

Jeg prøver på ingen måte å forsvare utgivernes handlinger, det er bare ikke særlig vanskelig å forstå dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjønner vel at jeg prioriterer min egen velvære framfor milliardærer ikke sant? Ser ikke vits å diskutere dette temaet med deg siden du er uvillig til å i det hele tatt forstå hva jeg gjør og hvorfor. Om dette genererer en ekstra tullepost fra din side så er jeg ute. Gidder ikke å kaste bort tiden min å diskutere noe som ikke blir tatt seriøst.

 

Og ikke kom å si meg at du tror på alt utgivere går ut og sier offentlig.

Jeg skjønner så absolutt at du prioriterer ditt eget velvære framfor EA sitt, det betyr ikke at det er riktig å piratkopiere spill.

Jeg har særdeles vanskelig for å ta deg seriøst når den eneste unnskyldningen du har for å piratkopiere er at du syns prisene er for høye, om du vil ha spillet ved lansering må du faktisk betale mer.

 

Jeg prøver på ingen måte å forsvare utgivernes handlinger, det er bare ikke særlig vanskelig å forstå dem.

 

For min del er det IKKE greit å gå ifra en standard der de gir oss demoer før vi kjøper spillet til ingen demo i det hele tatt. Kjøp eller ikke opplegg der de går utifra at du ikke tar sjangsen på å skippe spillet pga du ikke er sikker. Vel, jeg som jeg har sagt før kjøper alle spill som jeg VET er bra og laster bare ned en demo som viser ser å være fullversjon om ikke utgivere velger å ikke la meg prøve spillet litt før det blir kjøpt.

 

Vel, uansett så støtter jeg veldig lite som kommer fra utgivere som EA og Activision. Der er det piratkopiering nesten uansett. Merk jeg sa nesten så jeg kjøper enkelte av dem. Men som nevnt før i denne tråden, utviklere som CD Projekt Red støtter jeg fullt ut og forhåndsbestiller med det samme. Samme går for kickstarter prosjekt, om det dukker opp spill som interesserer meg.

 

Så saken er det, jeg støtter ikke fatcatsa i EA og Activision, samme går for enkelte andre som jeg ikke orker å ta opp, og faktum er at jeg STJELER ikke. Det som har den tankegangen der er ikke helt logisk, for om jeg ikke hadde piratkopiert så ville jeg definitivt ikke kjøpt det.

 

Men nok om piratkopiering blandt en haug anti pirater som bare ser rødt.

Lenke til kommentar

Tilbake til topic, om du virkelig vil ha en forklaring, så skal jeg prøve så godt det er mulig. Først og fremst utviklingskostnader, vil være relativt lavere på konsoll en PC. Siden PC har langt flere "konfigurasjonsmuligheter" og spillet må funke på "alle" PCer. Deretter kan vi ta for oss etterspørsel, vi kan anta at etterspørselen for spill er lik eller høyere på konsollmarkedet, og dermed gir det lite mening at man skulle ha høyere pris for konsollspill. Det er da disse selskapene som opptrer grådig. Det er dette denne brukeren reagerer overfor. Det er ingen hemmelighet at PC spill er mye billigere enn konsollspill. Selv om konsollspill kan være billigere å lage, og at flere spillere kjøper konsollspill..

På den ene siden har du lavere utviklingskostnader på konsoll, på den andre siden har man langt flere ledd som skal ta del i kaka av salget og ingen konkurranse fra digital distribusjon.

Inntil konsollene får på plass digital distribusjon lignende Steam er det ingen grunn til at prisene på konsollspill skal senke prisene til PC-nivå, og siden mange konsollspillere sitter med den oppfatning at PC-gaming er skrekkelig dyrt finner de fleste seg i dette.

Etterspørsel er et relativt merkelig begrep å ta med når dagens spill distribueres på optisk media i en plastboks som koster et par øre å produsere i Kina. Høy etterspørsel per kopi = høy pris per kopi, lav etterspørsel per kopi = lav pris per kopi, det er slik det fungerer på Gamestop/Spaceworld/etc. og det samme skjer hos utgiverne.

 

Ærlig talt, å klage på grådigheten til firma er lite meningsfullt når de er nødt til å øke omsetning for å overleve.

 

Langt flere ledd sier du ? Nevn noen eksempler er du snill. Eneste fornuftige jeg kommer opp selv er selveste produsenten som står bak konsollene som kan kreve en del av kaka fra spillprodusentene. Resten er så si likt. Digitaldist. det avhenger av Konsolprodusentene, de selv som setter stopper for dette, ved at ekstern part ikke kan lage en app for salg av spill som kan kjøres fra Konsollen. De har allerede muligheter for kjøp av spill online gjennom deres egne portaler... Så det argumentet ditt for konkuranse fra digitalverden stemmer ikke helt heller. Nok en gang, konsoll er langt dyrere enn PC, selv om det er relativt billigere å lage spill til. Men annen forklaring kan være at, PC spill, er per idag elendige porter fra konsoller, derfor kan du selges så billig. Men igjenn, har man eksempler på ekslusive PC spill, som ikke er like dyre som konsollspill.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

nok en spiker i kista for nintendo det her ja, neste full begravelse. kansje like greit, nintendo har utspilt sin rolle, og er ikke lenger relevant med sin nye konsol som har 8 år gammel tegnologi... når nextgen ps4/x720 kommer er det ikke noen som vil kjøpe en wii-u som kjører spill av kvalitet mobil/tablet i forholde til ps4/x720.

 

Skulle nesten tro vi var i 2006 like før Wii lanserte, og ikke i 2012 når Nintendo skal lansere oppfølgeren til denne generasjonens mestselgende konsoll.

 

ja ikke sant.. nintendo går bare ennda mere bakover en framover vær gang... folk orker ikke det her, når de har hatt et løp på 8 år med ps3/x360, da vil mann ha noe nytt.

Lenke til kommentar

Du skjønner vel at jeg prioriterer min egen velvære framfor milliardærer ikke sant? Ser ikke vits å diskutere dette temaet med deg siden du er uvillig til å i det hele tatt forstå hva jeg gjør og hvorfor. Om dette genererer en ekstra tullepost fra din side så er jeg ute. Gidder ikke å kaste bort tiden min å diskutere noe som ikke blir tatt seriøst.

 

Og ikke kom å si meg at du tror på alt utgivere går ut og sier offentlig.

Jeg skjønner så absolutt at du prioriterer ditt eget velvære framfor EA sitt, det betyr ikke at det er riktig å piratkopiere spill.

Jeg har særdeles vanskelig for å ta deg seriøst når den eneste unnskyldningen du har for å piratkopiere er at du syns prisene er for høye, om du vil ha spillet ved lansering må du faktisk betale mer.

 

Jeg prøver på ingen måte å forsvare utgivernes handlinger, det er bare ikke særlig vanskelig å forstå dem.

 

For min del er det IKKE greit å gå ifra en standard der de gir oss demoer før vi kjøper spillet til ingen demo i det hele tatt. Kjøp eller ikke opplegg der de går utifra at du ikke tar sjangsen på å skippe spillet pga du ikke er sikker. Vel, jeg som jeg har sagt før kjøper alle spill som jeg VET er bra og laster bare ned en demo som viser ser å være fullversjon om ikke utgivere velger å ikke la meg prøve spillet litt før det blir kjøpt.

 

Vel, uansett så støtter jeg veldig lite som kommer fra utgivere som EA og Activision. Der er det piratkopiering nesten uansett. Merk jeg sa nesten så jeg kjøper enkelte av dem. Men som nevnt før i denne tråden, utviklere som CD Projekt Red støtter jeg fullt ut og forhåndsbestiller med det samme. Samme går for kickstarter prosjekt, om det dukker opp spill som interesserer meg.

 

Så saken er det, jeg støtter ikke fatcatsa i EA og Activision, samme går for enkelte andre som jeg ikke orker å ta opp, og faktum er at jeg STJELER ikke. Det som har den tankegangen der er ikke helt logisk, for om jeg ikke hadde piratkopiert så ville jeg definitivt ikke kjøpt det.

 

Men nok om piratkopiering blandt en haug anti pirater som bare ser rødt.

 

Siden du ikke stjeler kan du jo bare ringe sony eller ms å spørre om det er greit at du piratt kopiere spill som folk har jobba årevis med å lage :thumbup: flott jobba

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...