Gå til innhold

Borderlands 2


Anbefalte innlegg

Sliter med lav framerate og hakking, og hos kompiser som har langt dårligere pc flyter det jevnt. Jeg kjører E8500, GTX580 og 4 gb ram med nyinstallert win7 og det går plagsomt sakte i 1280x720. Crysis 2 flyter bra i 1920x1080 på ultra high.

 

som om grafikken ikke var ille noe hakker lyden også.

http://www.techspot....ance/page6.html

E8500 er ganske nærme Phenom II X2 560 i ytelse, altså er det ikke rart du sliter med framerate.

 

hos kompiser med langt dårligere pc flyter det bedre. det hakker og spretter uansett oppløsning/effekter.

i går koblet jeg pcen av nettet og da fløt det veldig bra i et par timer, i dag hjelper plutselig ikke dette lenger. Noe er feil med spillet, det er for enkelt å skylde på pcen når det bare er Borderlands 2 som sliter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ytelsmessig, se om du finner WillowEngine.ini i Documents\My Games\Borderlands 2\WillowGame\Config. Søk deg ned til [systemSettings]. For meg holdt det i massevis med DynamicShadows=False, men det er kommentert at vis du setter flere av lyssettingene til False, så går ytelsen noe opp, og husker ikke nøyaktig hvilken 3 spesifikke settinger som var nevnt.

 

Eneste virkelig klagen jeg har så langt er at texture streaming er.... veldig defekt. Har allerede hivd inn en copypasta fra gearbox forumet for å få den til å virke, men det er fortsatt ikke helt i mål.

Den vil fortsatt ikke strømme inn våpnenes textures(ser virkelig horribelt ut), og finner noen ganger på å gi faen i å strømme inn deler av landskapet(for det meste spesifikke bygningsdeler). Og at den kan finne på å strømme inn "Boss tekstene" på lavest oppløsning den kan dra inn, så det blir veldig kornenete.

Noen som har noen bedre ideer?

Lenke til kommentar

Ja, det er jo forferdelig tungvindt system, at man må trykke på det man har equippet for å få opp et nytt vindu med våpen/mod/shields for så og klikke èn gang med musen på det du vil bytte til. Herregud så dårlig lagd. Oh shit, solgte våpenet ditt til vendor? :(((((((((( Vet du at det finnes ca 20000000000 alternativer, evt at du mest sannsynlig ikke er max lvl, ergo ville du uansett byttet det ut om ca 2 timers playtime(maks).

 

Shit, for et DRITTSPILL.

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd noe tull i B2( utenom texture popping eller hva det aklles), syns de har forbedret alt fra 1ern. Men jeg elsker Borderlands også da.

 

Og hvis man selger våpnet sitt ved en feiltakelse så får man kjøpt det igjen:P( er en meny i butikken, tilfelle du ikke viste det)

 

Nå må bare 16 oktober komme så jeg får spilt klassen jeg vil spille:)

Endret av Cortinarius rubellus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

har spilt gode 27t siden fredags morgen og jeg er frelst, har vel spilt ca. 19 av de timene med en eller flere kompiser i Coop og det fungerer perfekt enenste jeg skal klage på gjelder siste bossen.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Ja, det er jo forferdelig tungvindt system, at man må trykke på det man har equippet for å få opp et nytt vindu med våpen/mod/shields for så og klikke èn gang med musen på det du vil bytte til. Herregud så dårlig lagd. Oh shit, solgte våpenet ditt til vendor? :(((((((((( Vet du at det finnes ca 20000000000 alternativer, evt at du mest sannsynlig ikke er max lvl, ergo ville du uansett byttet det ut om ca 2 timers playtime(maks).

 

Shit, for et DRITTSPILL.

 

Eh, du trykker bare "E" for å swap utstyr om du finner en du vil bytte. Står tydlig nederst i vinduet.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ja, det er jo forferdelig tungvindt system, at man må trykke på det man har equippet for å få opp et nytt vindu med våpen/mod/shields for så og klikke èn gang med musen på det du vil bytte til. Herregud så dårlig lagd. Oh shit, solgte våpenet ditt til vendor? :(((((((((( Vet du at det finnes ca 20000000000 alternativer, evt at du mest sannsynlig ikke er max lvl, ergo ville du uansett byttet det ut om ca 2 timers playtime(maks).

 

Shit, for et DRITTSPILL.

 

Eh, du trykker bare "E" for å swap utstyr om du finner en du vil bytte. Står tydlig nederst i vinduet.

 

Jeg var sarkastisk. Det var et "svar" på posten til Dassen, ovenfor. Men gadd i grunn ikke sitere.

Endret av Rottingflesh
Lenke til kommentar

Liker innholdet, men interface er noe av det verste innen spill.

 

De påstår at de har laget den "FOR PC", men det er svært tydlig dette er et konsol port...ivertfall UI'en.

 

huff...

 

Er det inntrykket jeg også fikk av å spille noen timer igår. UI og hvordan man interacter med omverdenen er veldig konsoll-vennlig.

 

Det klart værste derimot er delayen fra man rører på musa til den flytter på pekeren. Fungerer fint i menyer, men ikke in-game. Utrolig slitsomt og ødelegger for meg hele opplevelsen. Prøvd både med og uten Mouse Smoothing, og overraskende nok er det marginalt bedre med det på.

Lenke til kommentar

Som sikkert har blitt sagt nok ganger allerede: Likte du ikke BL1 er det stor fare for at du ikke vil like BL2. Digga du BL1 vil du med stor sannsynlighet like BL2.

 

For meg ender BL2 muligens opp som årets beste spillutgivelse, men jeg har full forståelse for at spillet ikke vil appellere til mange andre.

 

Er det perfekt? Neida, hvis man vil finner man sikkert masse man kan kritisere. Småting som plager meg personlig med PC-versjonen: UI burde vært bedre utført (spesielt inventory og bank), masse fikling med router for å spille online stikk i strid med Gearbox's "Love Letter to PC gamers", og jeg irriteres noen ganger av overdreven texture streaming/blur eller hva det nå kalles når texturer lastes onscreen, ser ikke bra ut. Utover det er jeg i 7. himmel når jeg farter rundt på Pandora i lag med co-op gjengen jeg spiller med. o/

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Syntes det er befriende med shooters som tar seg selv så uhøytidelig som Borderlands og de skal ha credit for innholds-mengden når "rekorden" for å nå lvl 50 er på 43 timer (PCGamer med litt agurknytt: http://www.pcgamer.com/2012/09/25/borderlands-2-level-record/ ) Andre FPS`er er man som regel igjennom på 5-15 timer og sitter igjen med langt mindre loot ;)

 

Uansett, siden det er såpass fett skulle jeg gjerne ha fått spilt det men det ser ut som at Steam er nede? Andre som sliter med at Steam nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...