Gå til innhold

iOS6 kommer i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos Apple har du, som jeg påpekte i forrige innlegg, absolutt alle valg. Deriblant valget om å kjøpe noe annet dersom en ikke er fornøyd eller ikke liker Apple produkter. Og det ser jeg at du allerede har benyttet deg av. Noe som aldeles nydelig og bringer oss tilbake til det opprinnelige poenget: Du har allerede benyttet deg av de valg Apple gir deg.

Sykeste oppkoket jeg har lest noen gang. Apple får æren for at det finnes andre telefoner. Når alle vet de helst hadde sett samtlige teknologiselskaper i verden 6 fot nedi jorda.

Tror ellers det er viktig å skille mellom dere "superbrukere" og den gemene hop ettersom sistnevnte knapt aner noe om alle de mulighetene førstnevnte er så opptatt av å promotere. Har enda til gode å se en Android bruker som har noe annet enn standard oppsett på telefonen. Og tro du meg, det glorete helvete får ikke innpass her i gården. Aldri. Tilhører også de som ikke trenger å se dagens værmelding hver gang jeg åpner telefonen. Mer enn 40 år her oppe i isødet har lært meg å ta på regntøy eller parkdress, avhengig av sesongen, før jeg forlater huset. Skulle jeg mot formodning ta feil, så er det bare å løsne litt på glidelåsen og så er temperaturen noenlunde passe... :-)

Tydelig tåler du ikke kritikk av ios. Det er bedre å bare innse at det LuxarioX sier er høyst reell kritikk fra det jeg vil si er en trofast "iBruker", han har flere produkter og ønsker gjerne flere. Han bare irriterer seg over Apples manglende evne til å fornye grensesnittet, og har jammen meg et poeng. ios menysystem fungerer sikkert bra, men er dørgende kjedelig og har null fleksibilitet overhodet. Ser du ikke det, så se for deg feks Windows uten startmeny og samtlige installerte programmer ligger og fyller opp hele skrivebordet, samtidig som du ikke kan legge dokumenter og diverse andre snarveier her i det hele tatt. Widgets brukes til langt mer enn værmelding og har egentlig uendelig mange muligheter til å gi live-oppdatering av alle slag til hjemmeskjermen.

 

Ser ut til at enkelte har problemer med å forstå noen grunnleggende elementer her i kveld, så vi får gjøre et nytt forsøk.

 

Det Apple i dag leverer i form av iPhone, iPad og iOS er det Apple har bestemt seg for at de skal levere, og som de - med enkelte justeringer ett par ganger i året - kommer til å fortsette å levere. Det er det Apple's målgruppe vil ha. Er du ikke fornøyd med det, så kjøp noe annet. Det er det Apple sier, og det er det valget de tilbyr. Vil du ha noe annet, har ett eller annet savn som preger deg og hverdagen din, kjøp det hos noen andre. Sånn. Det var vel ikke så vanskelig å forstå? Hos Apple har du med andre ord alle valg.

 

Vil ellers kort adressere Android startskjermen med værmelding osv. som en eller annen tok opp litt lenger oppi her. JEG HAR ENDA TIL GODE Å SE EN ANNEN HJEMSKJERM HOS ANDROID BRUKERE ENN DEN STANDARD MED VÆRMELDINGEN. DETTE GJELDER BÅDE SAMSUNG OG HTC BRUKERE I MIN OMGANGSKRETS, CA. 20 VILLFARNE SJELER. Ok. Var det forståelig?

 

Avslutningsvis, ser det er kommet noen nedsettende kommentarer vedrørende meg, Apple og mitt valg av iOS og Apple. Hva faen angår det dere? ??? Dere ser teksten under avataren min? Get a life...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut til at enkelte har problemer med å forstå noen grunnleggende elementer her i kveld, så vi får gjøre et nytt forsøk.

 

Ja du er en av dem som har problemer med å forstå noen grunnleggende elementer her i kveld, så vi får gjøre et nytt forsøk.

 

Les dette: http://www.diskusjon...

 

Du får kose deg i din verden.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Fatter ikke at dere baserer kartene på en sniktitt dere hadde etter wwdc, har dere i det hele tatt sett på kartene i etterkant, de fungerer strålende, og vi har turn by turn med stemme, noe som vi ikke hadde før.

 

Sigh.

 

Er bare å sighe å vei du. Men sannheten er at kartene er minimalt forbedret i iOS 6 siden sniktitten som var tidligere. Bare se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1441163&st=40&p=19682296&&do=findComment&comment=19682296

Lenke til kommentar

Ja du er en av dem som har problemer med å forstå noen grunnleggende elementer her i kveld, så vi får gjøre et nytt forsøk.

 

Du får kose deg i din verden.

 

Jeg forstår ikke hva du mener med mangel på mulighet til å customize. Jeg har endret masse på min iPhone, blant annet har jeg lagt inn en hel del nyttige programmer og satt opp de kontoene jeg trenger.

 

Nytteverdien ved widgets er sterkt oppskrytt (det finnes jo nesten ingen gode, bare vær og mail), og det meste andre man får endret på Android er enten overfladisk eller tilgjengelig på iOs også.

 

Når det gjelder kartene har de blitt dårligere, jeg tipper dette er mye Googles ansvar og ikke bare Apples. Kontrakten gikk ut i år, og i og med at de ikke lenger er særlig gode venner tipper jeg betingelsene ble en god del dårligere enn ved forrige korsvei.

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut til at enkelte har problemer med å forstå noen grunnleggende elementer her i kveld, så vi får gjøre et nytt forsøk.

 

Det Apple i dag leverer i form av iPhone, iPad og iOS er det Apple har bestemt seg for at de skal levere, og som de - med enkelte justeringer ett par ganger i året - kommer til å fortsette å levere. Det er det Apple's målgruppe vil ha. Er du ikke fornøyd med det, så kjøp noe annet. Det er det Apple sier, og det er det valget de tilbyr. Vil du ha noe annet, har ett eller annet savn som preger deg og hverdagen din, kjøp det hos noen andre. Sånn. Det var vel ikke så vanskelig å forstå? Hos Apple har du med andre ord alle valg.

 

Så det du egentlig sier er at Apple har en plan de følger slavisk, uten å ta hensyn til konkurrentene, ønsker, eller behov i markedet? Finner man feil eller mangler, kan man heller kjøpe et annet produkt enn å komme med tilbakemelding?

 

Jeg tviler på at Apple er enig med deg i dette. Om de kjører dette løpet ender det fort med at folk tar oppfordringen, og faktisk kjøper fra en annet produsent fordi de nekter å omstille seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det du egentlig sier er at Apple har en plan de følger slavisk, uten å ta hensyn til konkurrentene, ønsker, eller behov i markedet? Finner man feil eller mangler, kan man heller kjøpe et annet produkt enn å komme med tilbakemelding?

 

Jeg tviler på at Apple er enig med deg i dette. Om de kjører dette løpet ender det fort med at folk tar oppfordringen, og faktisk kjøper fra en annet produsent fordi de nekter å omstille seg.

 

Til en viss grad, ja. Se på Macbook Air f-eks - det var ingen som hadde bedt om en slik maskin, og behovet fantes ikke. Hadde du spurt folk hadde de aldri svart at det var det de ønsket seg, men nå er den en bestselger. Det samme gjalt iPad - alle lo og sa det var en ubrukelig leke, og se nå.

 

Apple er ikke med på spec-racet, og de har flere ganger uttalt at de har null tro på fokusgrupper og spørreundersøkelser. De følger Henry Fords slagord; "spør du folket hva de ønsker seg vil de bare svare en raskere hest".

Endret av kvasbo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja du er en av dem som har problemer med å forstå noen grunnleggende elementer her i kveld, så vi får gjøre et nytt forsøk.

 

Du får kose deg i din verden.

 

Jeg forstår ikke hva du mener med mangel på mulighet til å customize. Jeg har endret masse på min iPhone, blant annet har jeg lagt inn en hel del nyttige programmer og satt opp de kontoene jeg trenger.

 

Nytteverdien ved widgets er sterkt oppskrytt (det finnes jo nesten ingen gode, bare vær og mail), og det meste andre man får endret på Android er enten overfladisk eller tilgjengelig på iOs også.

 

Når det gjelder kartene har de blitt dårligere, jeg tipper dette er mye Googles ansvar og ikke bare Apples. Kontrakten gikk ut i år, og i og med at de ikke lenger er særlig gode venner tipper jeg betingelsene ble en god del dårligere enn ved forrige korsvei.

 

Jeg tror du ikke er klar over på hvor mange vanvittige og helt syke muligheter man får med Widgets.

 

Ta en titt her du, så skjønner du: http://mycolorscreen.com/?os=android

 

EDIT: Å legge skylden på Google at Apple gjør en ræva jobb med sitt eget kartsystem er latterlig.

 

Om Apple viste fra før av at demmes kartsystem var mye dårligere enn Google sitt system, hvorfor kastet dem da Google Maps ut av iOS?

 

Kunne dem ikke bare ha kontaktet Google og fornyet lisensen da?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Fatter ikke at dere baserer kartene på en sniktitt dere hadde etter wwdc, har dere i det hele tatt sett på kartene i etterkant, de fungerer strålende, og vi har turn by turn med stemme, noe som vi ikke hadde før.

 

Sigh.

 

Er bare å sighe å vei du. Men sannheten er at kartene er minimalt forbedret i iOS 6 siden sniktitten som var tidligere. Bare se her: http://www.diskusjon...

Det er et eksempel. Derfor er det sant?

 

Igjen. Du sliter med å forstå at for meg er kartene en stor oppgradering, fordi de fungerer feilfritt her jeg bor.

 

Om de ikke fungerer på nordpolen gir vel jeg f i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du ikke er klar over på hvor mange vanvittige og helt syke muligheter man får med Widgets.

 

Ta en titt her du, så skjønner du: http://mycolorscreen.com/?os=android

 

Ikke anta at folk som er uenige med deg ikke forstår.

 

Jeg har opptil flere Androidenheter og vet godt hva de kan, jeg ser bare ikke nytteverdien i å tweake en tablet eller telefon. For å si det litt flåsete; jeg betaler heller noen for å lage grensesnittet for meg enn å lage det selv.

 

 

For en del år siden ville jeg garantert brukt Android jeg også (i gamle dager da jeg bygde egne pcer og kjørte Linux). Etterhvert som man får mindre tid går tålmodigheten til fikling drastisk ned, og for meg betyr det at jeg rett og slett ikke bryr meg om mulighetene for endringer. Sånn er det nok for mange, selv om det kan være vanskelig å forstå for folk som legger innsats i å tilpasse utstyret sitt.

 

Jeg har forøvrig brukt kartene i Oslo i en uke nå, og de funker helt fint både til å finne vei og til å navigere i bil. Ingen problemer, tror problemet er overdrevet selv om det ikke er tvil om at Googles kart er verdens beste.

Endret av kvasbo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja du er en av dem som har problemer med å forstå noen grunnleggende elementer her i kveld, så vi får gjøre et nytt forsøk.

 

Du får kose deg i din verden.

 

Jeg forstår ikke hva du mener med mangel på mulighet til å customize. Jeg har endret masse på min iPhone, blant annet har jeg lagt inn en hel del nyttige programmer og satt opp de kontoene jeg trenger.

 

Nytteverdien ved widgets er sterkt oppskrytt (det finnes jo nesten ingen gode, bare vær og mail), og det meste andre man får endret på Android er enten overfladisk eller tilgjengelig på iOs også.

 

Når det gjelder kartene har de blitt dårligere, jeg tipper dette er mye Googles ansvar og ikke bare Apples. Kontrakten gikk ut i år, og i og med at de ikke lenger er særlig gode venner tipper jeg betingelsene ble en god del dårligere enn ved forrige korsvei.

 

Jeg tror du ikke er klar over på hvor mange vanvittige og helt syke muligheter man får med Widgets.

 

Ta en titt her du, så skjønner du: http://mycolorscreen.com/?os=android

 

 

Man får også syk(t) dårlig batteritid. Neida, widgets er gøy, en periode. Men som oftest tar det bare for stor plass til hva jeg prøver å gjøre. Etter å hatt gs2 i et år, har jeg ingen widget lenger. Jeg forstår ikke poenget med en klokke widget som tar 1/4 av skjermen når det står oppi notification greia uansett. Men det er meg.

 

Og etterhvert som det ble flere og flere widgets ble det bare en lagfest uten like.

 

ios6 er også så mye mindre ressurskrevende enn android, med alle skinsa de legger oppå.

 

Se fks på denne

Her blir jo gs3 knust, selv med bedre cpu (dog dårligere gpu). Sunspider er jo en browser + cpu test

sunspider.jpg

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du ikke er klar over på hvor mange vanvittige og helt syke muligheter man får med Widgets.

 

Ta en titt her du, så skjønner du: http://mycolorscreen.com/?os=android

 

Ikke anta at folk som er uenige med deg ikke forstår.

 

Jeg har opptil flere Androidenheter og vet godt hva de kan, jeg ser bare ikke nytteverdien i å tweake en tablet eller telefon. For å si det litt flåsete; jeg betaler heller noen for å lage grensesnittet for meg enn å lage det selv.

 

 

For en del år siden ville jeg garantert brukt Android jeg også (i gamle dager da jeg bygde egne pcer og kjørte Linux). Etterhvert som man får mindre tid går tålmodigheten til fikling drastisk ned, og for meg betyr det at jeg rett og slett ikke bryr meg om mulighetene for endringer. Sånn er det nok for mange, selv om det kan være vanskelig å forstå for folk som legger innsats i å tilpasse utstyret sitt.

 

Jeg har forøvrig brukt kartene i Oslo i en uke nå, og de funker helt fint både til å finne vei og til å navigere i bil. Ingen problemer, tror problemet er overdrevet selv om det ikke er tvil om at Googles kart er verdens beste.

 

Nei du synes vel at det er tullete å tweake sin egen bil også hvor man kan justere setet og rattet etter ditt beste eller justere diskanten eller bassen på bilstereo'en som følger med bilen eller?

 

Er noe rart her om du synes det er greit at man ikke får gjort dette i en bil i dag. For når man skal kjøre, så skal man jo være komfortabel og sitte godt og man skal jo også nyte musikken med god lyd og ikke grøtete skranglelyd. Samme blir med smarttelefoner også. Man må få lov til å kunne justere sine egne enheter etter sine egne meninger som gjør at en smarttelefon fungerer på best mulig måte gjennom dagen og er mest mulig komfortabel.

 

Om du mener at alt går mye lettere gjennom dagen med iOS over Android (som man selv kan justere etter sitt eget beste), så vil jeg gjerne høre en god forklaring på hvordan dette er mulig?

 

Jeg har selv dårlig med tid i dag og klarer meg fint med Android og dens tillpasningsmuligheter.

 

Men problemet med dere er at dere tror at vi må sitte å tweake og justere på Android hver dag i lang lang tid. LOOL, dere er jo så på bærtur med en slik kommenrat at dere hadde heller hatt godt av å sove noen timer nå.

 

Jeg har kanskje brukt maks 10 minutt på å finjustere på hjemmeskjermene mine i løpet av forige uke. Og dem som kaller det for å bruke mye tid på tweaking og justeringer, lever på en annen planet enn det jeg og mange andre gjør.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ja du er en av dem som har problemer med å forstå noen grunnleggende elementer her i kveld, så vi får gjøre et nytt forsøk.

 

Du får kose deg i din verden.

 

Jeg forstår ikke hva du mener med mangel på mulighet til å customize. Jeg har endret masse på min iPhone, blant annet har jeg lagt inn en hel del nyttige programmer og satt opp de kontoene jeg trenger.

 

Nytteverdien ved widgets er sterkt oppskrytt (det finnes jo nesten ingen gode, bare vær og mail), og det meste andre man får endret på Android er enten overfladisk eller tilgjengelig på iOs også.

 

Når det gjelder kartene har de blitt dårligere, jeg tipper dette er mye Googles ansvar og ikke bare Apples. Kontrakten gikk ut i år, og i og med at de ikke lenger er særlig gode venner tipper jeg betingelsene ble en god del dårligere enn ved forrige korsvei.

 

Jeg tror du ikke er klar over på hvor mange vanvittige og helt syke muligheter man får med Widgets.

 

Ta en titt her du, så skjønner du: http://mycolorscreen.com/?os=android

 

 

Man får også syk(t) dårlig batteritid. Neida, widgets er gøy, en periode. Men som oftest tar det bare for stor plass til hva jeg prøver å gjøre. Etter å hatt gs2 i et år, har jeg ingen widget lenger. Jeg forstår ikke poenget med en klokke widget som tar 1/4 av skjermen når det står oppi notification greia uansett. Men det er meg.

 

Og etterhvert som det ble flere og flere widgets ble det bare en lagfest uten like.

 

ios6 er også så mye mindre ressurskrevende enn android, med alle skinsa de legger oppå.

 

Se fks på denne

Her blir jo gs3 knust, selv med bedre cpu (dog dårligere gpu). Sunspider er jo en browser + cpu test

sunspider.jpg

 

Her viser du jo bare at du har null peiling på Android. Jeg har 5 sider proppet med widgets på mine hjemmeskjermer. Og det er absolutt ingenting som lagger på grunn av det.

 

Den eneste plassen hvor min Galaxy Note kan lagge litt er like etter at telefonen er startet opp hvor telefonen eller Android laster mange ting i bakgrunnen.

 

iOS er mye mindre ressurskrevende enn Android fordi iOS er skrapet for funksjoner og muligheter.

 

Blir det samme som å si at Windows 98 SE er bedre enn Windows 7 fordi Windows 98 SE krever mindre av maskinen.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke poenget med en klokke widget som tar 1/4 av skjermen når det står oppi notification greia uansett. Men det er meg.

Størrelsen kan man jo bestemme selv. Samtidig gjør man da punkter på widget klikkbar. Som f.eks klikk på klokka åpner alarm. Klikke på dato åpner kalender. Klikk på andre plasser åpner annet. Man kan selvfølgelig stille inn selv hva som skal skje/åpnes. Så det å si at det tar 1/4 plass bare for ei klokke er litt overdrevet.

 

Å de som nevner vær widget - selv fjerner jeg den som det første jeg gjør. Ser ikke poenget i den. Men det er jo det som er fint - man kan fjerne det man ikke bruker med Android.

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig brukt kartene i Oslo i en uke nå, og de funker helt fint både til å finne vei og til å navigere i bil. Ingen problemer, tror problemet er overdrevet selv om det ikke er tvil om at Googles kart er verdens beste.

Har du prøvd å søke etter f.eks. bedrifter? Et søk på McDonalds får ikke opp de to som er i nærheten av meg, og de har vært der i mange år nå. Har lagt til maps.google.com på hjemskjermen inntil de kommer med en ordentlig app.

Lenke til kommentar

Det Apple i dag leverer i form av iPhone, iPad og iOS er det Apple har bestemt seg for at de skal levere, og som de - med enkelte justeringer ett par ganger i året - kommer til å fortsette å levere. Det er det Apple's målgruppe vil ha. Er du ikke fornøyd med det, så kjøp noe annet. Det er det Apple sier, og det er det valget de tilbyr. Vil du ha noe annet, har ett eller annet savn som preger deg og hverdagen din, kjøp det hos noen andre. Sånn. Det var vel ikke så vanskelig å forstå? Hos Apple har du med andre ord alle valg.

 

 

Om du ikke vil diskutere fordeler og ulemper med forskjellige produkt, og bare vil koke det ned til "ikke kjøp det om du ikke liker det". Så fint for deg, men jeg tror neppe ett forum som dette er rett sted.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...