Gå til innhold

the sopranos dårlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahahaha....haha...denne tråden... <3 Alt her faller jo på sin egen latterlighet. Du har ikke sett ferdig en hel episode engang, og bedømmer serien basert på det? Jeg brukte flere episoder før jeg ble skikkelig hekta på Sopranos, men hjelpes hvor bra den ble etterhvert.

Og siden du er såpass stor fan av The Godfather, så burde det jo være enda større sjanser for at du vil like Sopranos.. Serien har jo masse referanser til Gf-filmene.

 

Du skriver blant annet: "ingen mafiakrig, masse penger eller noe".

 

Du antar dermed bare at de 40 minuttene du har sett av første episode, er representativ for hvordan de resterende 5120 minuttene av serien er?

 

Personlig må jeg få si: The Godfather < The Sopranos

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg er ganske alene om å mene dette, men jeg klarer ikke se det helt store i Sopranos. For noen år tilbake så jeg gjennom sesong 1, men jeg ble aldri noe særlig interessert i hva som foregikk. Mulig at forventningene mine var litt for store siden det var flere som hadde roset denne serien opp i skyene.

 

Jeg må vurdere å gi denne serien en ny sjanse en gang, dvdboksen med alle sesongene ligger her en plass og venter i så fall :wee:

Lenke til kommentar

har sett på 40 min av s01e01 the sopranos og må si den er dårlig pga mafia går ikke på gata uten livvakter/våpen, og han virker tilbakestående og får ikke samme følelsen som i godfather

 

 

ingen mafiakrig, masse penger eller noe

HAHAHAHAHA... du har tydeligvis ikke mye kjenneskap til ordentlig organisert kriminalitet.

 

Og Sopranos er en god og realistisk representering av cosa nostra. Men det er en DRAMA-serie ikke en action-serie. Den handler om mafiosoenes liv slik de er.

 

Hvis du tror afro-amerikansk gangbanging er hvordan de gode gamle gutta gjør ting så tar du feil.

 

Er et par bøker om cosa nostra å få tak i på universitetsbibliotekene som brukes som lærebøke på politihøyskolen, les dem da lærer du hvordan mafiaen faktisk er. (den ene heter "Mafia, organisert kriminalitet i Norge", den andre husker jeg ikke navnet på).

 

-frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Sopranos har ikke en definert start eller slutt - man følger menneskene en periode i livene deres. Mulig det er det folk ikke liker? Det er ikke et mål som skal nås.

 

Så siste episoden i går kveld. Har da sett hele Sopranos på en måned eller to. Jeg vil gi serien en 8/10 til 9/10 i score.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...