Gå til innhold

Chivalry: Medieval Warfare


Anbefalte innlegg

Ingen som snakker om dette spillet?

 

Det har nettopp hatt en suksessfull kickstarter, og alle som ga $50 eller mer er nå også med i beta som kom ut i dag.

 

Spillet er gøy, det er satt i en liksom medieval verden, hvor to faksjoner slåss, Du har 4 klasser, archer, man at arms, vanguard og knight, hver av klassene har flere våpen å velge mellom. Spillet er skillbasert, for å blocke må man holde øye med våpenet til angriperen og time når man blocker, man kan fake angrep, sparke eller dytte med skjold, du bruker 3 kanpper til angrep, mus 1 for slash, mouse wheel down for stab og mouse wheel up for hug. Man kan dukke under og hoppe over fiendens slag.

 

Kamper er fra team death march og capture the flag til siege.

 

Best å ikke miste hode.

2012-09-16_00002.jpg

 

Jeg som koser meg over fiendens fall.

2012-09-16_00003.jpg

En liten klynge.

2012-09-16_00004.jpg

 

Vi drev å knuste fienden helt til halve laget dems ble crossbowmen, og satt opp palavies i en gang, for å stoppe oss, ble heavy archer fight, dukke og skyte dukke og skyte.

2012-09-16_00005.jpg

2012-09-16_00006.jpg

 

Det kuleste er mission baserte spill, I dette spillet skulle vi tenne på flere bygg og åkeren.

2012-09-16_00009.jpg

2012-09-16_00011.jpg

 

Det kuleste hitil var et langt mission brett, først skulle vi forvare and landsby og de som bodde der, det greide vi ikke, så da gikk brettet videre og vi skulle stoppe en battering ram.

2012-09-16_00012.jpg

2012-09-16_00013.jpg

 

Det greide vi heller ikke, så det hele ende med at vi måtte forsvare kongen våres. Han døde desverre, men brettet var drit kult, varte god over 30 minutter.

2012-09-16_00014.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er både bedre og dårligere, fysikken er dårligere, i WOTR føler du deg tung når du har rusting osv,

Her er man lettere til beins. Grafikken er jo noe dårligere men ikke mye.

 

Mele er MYE MYE MYE bedre, her har du ekte kamper ikke bare klyinger hvor folk spammer attack. En mot en kamper kan være ekstremt intense, du tåler ikke så mye, så du MÅ blocke, 1-3 treff og du er død.

 

Du kan ikke customize annet en våpen, så alle riddere på samme lag ser like ut bortsett fra hjelmer og våpen.

 

Det er ikke noe hester.

 

Det virker som det er mye mer teamwork, jobber man sammen vinner man nesten altid.

Våpene har kul følelse, og du har mange attacks, dukker du med lang sverd og tar beina flyr beinet, mens fienden faller om. Tar man løpe fart og stykker med spyd gjør man drit mye skade, har man en øks og hopper mens man hugger ned gjør man latterlig mye skade.

 

Ranged er mindre rafinert, vanskligere, i WOTR går piler og bolts ganske rett, her faller piller fort så du må sikte høyt for å trekke på avstand..

 

Alle klasser har 3 våpen/artifacts, feks, har men at arms, hoved våpen, side arm, og en treide ting de kan velge mellom, som brand bombe eller skjold osv.

Lenke til kommentar

Spilte dette i 4-5 timer i går. Uten at grafikken er veldig mye å skryte av, eller at fysikken eller spillmotoren er det beste har jeg knapt klart å alt-tabbe for å Reddite mellom livene. Følelsen når du treffer noen, om det er sverd, spyd eller bue er helt fantastisk.

Tenker nok det blir et par timer til på dette.

 

Btw, så noen sammenligna dette med WotR på beta-forumet. De mente visstnok at melee var mye bedre, archery ikke like mye og overall C:MW var mer underholdene. Jeg har ikke spilt WotR betaen så jeg vet ikke.

 

Liker også at spillet har en egen "skrike"-knapp. Satt og gliste fra øre til øre når jeg gama. Utrolig mye fun.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har fått prøvd det litt et par dager, men har ikke fått testa alle modes og maps ennå. Det er like bra som det så ut som på alle filmene de har sluppet opp igjennom, så da er jeg fornøyd. Kampfølelse osv er veldig bra gjennomført. Nesten skremmende intenst innimellom. :p Gikk for dette istedet for WoTR, som så litt mer traust ut, til tross for at det sikkert er et større spill med hester, flere unlocks osv. Desverre har spillet begynt å kræsje mer og mer, og nå kræsjer det bare jeg åpner server browseren.. Satser på at det kommer en patch snart.

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Uskyldig moro det spillet her. Klokka 7-8 timer i løpet av lørdag og søndag.

Til tross for at det er litt buggete, er det knall når det fungerer.

Er faktisk mye vanskeligere enn man skulle tro også.

Hvis noen er keen'e på å spille, så er det bare å sende pm/legge meg til på skype.

nst-exia på skype.

Lenke til kommentar

Ja anbefales, var med i betaen i lang tid så preorderen kom veldig lett. Det er kamper i stil som Mount and Blade og War of the Roses bare at det er kun fokus på infanterikamper og det er langt mer gjennomført combat system. Det føles herlig å bruke. Du kan f.eks dukke under et angrep hvis han angriper høyt nok, hvis noen blokkerer så kan du hoppe og treffe med våpenet ovenifra osv.

 

Det er også rimelig brutalt, alt fra hode til armer og bein kan kuttes av.

Negative med spillet er at dem burde ha lagt inn arena moduser, dem har allerede kart klare for det som colosseum lissom. Hvorfor i all verden ikke ha en 1v1 modus klar ? Regner med det kommer.

Lenke til kommentar

Spillet er gankse underholdene , Jeg spiller det selv noen ganger men jeg foretrekker war of the roses siden det er litt mer ferdighetsbasert med tanke på armor osv.

 

Dette spillet derimot har litt mer underholdning under vingene og er mye raskere spill om du er ute etter lett og rask underholdning og liker skjold og sverd er dette absolutt og anbefale ! mange timer med morro og det kommer mer inhold også så vidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar

Det ligger på førsteplass på salgslista til Steam nå. Det er vel ikke et spill som har hatt spesielt mye hype/buzz/omtale før release, så tror det går mye på anbefalinger mellom venner osv her. TotalBiscuit har også en video hvor han sammenligner med WotR punkt for punkt og konkluderer med at Chivalry er et mer underholdende spill for øyeblikket, dog ikke med spesielt stor margin.

Lenke til kommentar

Som de andre her er inne på, så må man ta det for det det er. Enkel moro, og lett verdt de 100 kronene.

Hadde forøverig vært moro å samlet folka her, og spilt litt? ;)

Eneste jeg ikke skjønner, er playerlimiten. Når man spiller på arena mappet, og det er 12v12, så blir det bare et stort rabalder. De store, åpne mapsa derimot passer 12v12 perfekt på.

Endret av Exxia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...