Gå til innhold

Avsluttet: 4 Windows 8 Pro nøkler for 30 kroner hos NSBE


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja fikk et par kontoer slettet jeg også. Men totalt gikk nå 7 kontoer gjennom, alle betalt for med samme kort.

Alle med nokså krative navn (såpass kreativt at jeg ikke husker navnet på den siste kontoen, så sliter med å få aktivert den på DreamSpark :hmm: ) og veldige kreative adresser osv.

 

Registrerte meg 24.9, fikk tilgang i kveld :)

 

De kontoene jeg fikk tilgang på i kveld var registrert 24.9, 25.9 og 26.9.

Lenke til kommentar

Søren at jeg slettet en epost jeg fikk fra NSBE tidligere i dag. Det var fra en eller annen lærer som kunne fortelle at jeg IKKE gikk i hennes klasse, og at hun ville rapportere meg til hovedkontoret slik at de kom til å slette meg.

 

Tenkte ikke noe på den eposten (brydde meg vel egentlig ikke) så slettet den. Nå kunne det jo vært interessant å vite hvilken epost adresse hun faktisk snakket om. For den kontoen blir vel deaktivert tenker jeg.

 

Har jo ikke peil om det var om en av de adressene jeg har betalt for eller en av mine gratis kontoer jeg registrerte enda tidligere, da det gikk.

 

Kontoen min hos NSBE eksisterer fortsatt, men ingen keys mottatt. Registrert 1. okt.

 

Ser jo ut som om de har begynt å ta unna igjen, så siden vi helt sikkert kan si at de har tatt 26.september, så kommer de kanskje til 1.oktober senere i dag eller neste uke da.

Endret av myhken
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Eneste "smutthull" som jeg kjenner til akkurat nå er BizSpark programmet til Microsoft. Gir deg tilgang til absolutt alt av Microsofts programvare, inkludert Windows 7, Windows 8, Office 2010 og Office 2013 helt gratis, i tre år. (og alle produktnøkler du skaffer deg kan du beholde for all evighet)

Bakdelen er at du må være registrert som et firma (enkeltmannsforetak fungerer fint).

I Norge krever de at du har et organisasjonsnummer, men i utlandet bryr de seg ikke om noe slikt. ;)

 

Så det er ikke så veldig vanskelig å bli medlem i BizSpark. Og fordelene du får der er jo så store at det nesten lønner seg å registrere et enkeltmannsforetak bare for å faktisk kunne bruke helt ekte informasjon i søknaden. Tre år med full MSDN tilgang, til alt av .iso filer og alt av produktnøkler er jo bare helt utrolig. Og som nevnt, helt gratis. ( ren kroneverdi er medlemskapet verdt ca 60.000 per år som du hadde måtte betale for en tilsvarende konto) og verdien på produktnøklene du får, har jo teknisk verdi på millioner.

Lenke til kommentar

Det er jo nesten synd å misbruke denne tjenesten med falsk informasjon og slikt, men alle andre land enn Norge funker vel greit.

Du må gjøre litt jobb, skaffe deg et domene, sette opp noen hjemmesider med "firma" informasjon, sette opp en epost tilhørende domenet.

Du må skrive en søknad som inneholder forretningsplanen din osv. Så det er litt jobb.

 

Det er absolutt ikke mye styr for å registrere seg i Norge med et enkeltmannsforetak, men det er jo litt "overkill" bare om du skal ha BizSpark tilgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er jo nesten synd å misbruke denne tjenesten med falsk informasjon og slikt, men alle andre land enn Norge funker vel greit. Du må gjøre litt jobb, skaffe deg et domene, sette opp noen hjemmesider med "firma" informasjon, sette opp en epost tilhørende domenet. Du må skrive en søknad som inneholder forretningsplanen din osv. Så det er litt jobb. Det er absolutt ikke mye styr for å registrere seg i Norge med et enkeltmannsforetak, men det er jo litt "overkill" bare om du skal ha BizSpark tilgang.

Tusen takk for tipset! Jeg har enkeltmannsforetak og nettside, og i tillegg driver jeg innenfor IT. Så her kunne jeg registrere meg uten dårlig samvitighet. :)

Lenke til kommentar

Da burde du jo gjøre det, bedre "tilbud" finnes ikke når det kommer til Microsoft programvare. Tre å med full MSDN tilgang (verdt 60.000 i året) helt gratis, helt uten noen som helst forpliktelser, er jo en mulighet man ikke kan gå glipp av. Jeg har i alle fall satt veldig pris på de tre årene jeg har hatt tilgang. :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fortsatt flere her på forumet enn meg som har tilgang på DreamSpark kontoen(e) via NSBE? I dag kom jo Windows 8.1 og Windows Server 2012 R2 ut på DreamSpark.

 

Jeg oppdaget at selve NSBE kontoen var gått ut nå i august (tydeligvis går de ut på sommeren, uansett når du skaffet deg kontoen).

Men de hadde ikke sperret DreamSpark tilgangen enda. Sørget for å betale for kontoene mine, og de er nå aktive igjen, så regner med at jeg alle fall har DreamSpark tilgang ett år til.

 

Spennende å høre om andre enten fortsatt har tilgang eller om noen har mistet tilgang det siste året?

 

Vil påstå at dette virkelig har vært et godt "tilbud", til og med det var litt på kanten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...