Gå til innhold

Avsluttet: 4 Windows 8 Pro nøkler for 30 kroner hos NSBE


myhken

Anbefalte innlegg

Dette smutthullet er stengt per 08.10.2012. Tviler vel på at det åpnes igjen.

Så ikke kast bort penger på dette lengre.

 

Kenneth

 

I 2009 da Windows 7 ble lansert kom jeg over et forum der ACM ble nevnt som en veldig billig måte å skaffe Windows 7 på via MSDNAA (nå DreamSpark). Da kostet det $19 for ACM tilgang som ga deg hele 8 Windows 7 Pro lisenser. (les f.eks ITavis artikkelen ang saken)

Selvsagt varte ikke det lenge, og etter tre-fire uker var det hele over.

Men alle som faktisk fikk tilgang, fikk beholde alle nøklene de hadde generert og mine nøkler fungerer enda etter tre år.

 

Nå har jo Windows 8 kommet ut, og nå har det dukket opp nok et "tilbud", denne gangen så er det faktisk gratis. (koster ca 30 kroner)

Stedet er NSBE (National Society of Black Engineers).

 

Der kan du melde deg inn som NSBE Jr. (Pre-College) Member, og hvis du velger International så koster det ingen ting.

 

Det er faktisk ikke så mye du må fylle ut, bare de stedene med rød stjerne. Velger du International kan du bruke hele ekte informasjon, men du må selvsagt velge en skole som ikke akkurat er i Norge da (fra en liste på toppen).

 

Telefon nummer må gjøres litt amerikansk med 000-000-0000 (fyll ut nummer selv) Adressen kan være din egen, bare velg å overstyr verifikasjonen, om ikke funker det ikke.

 

Etter du har meldt deg inn, vil du etter noen dager få en epost med DreamSpark Premium tilgang. På sidene står det at de "kjører" nye kontoer hver mandag, og tilgang blir gitt tidligst onsdagen etter.

Så regn en uke ca før du får tilgang. (i mitt tilfelle 9 dager)

 

Hva får du?

 

Du får fire nøkler til Windows 8 Pro (kan aktiveres to ganger pr nøkkel)

Du får to nøkler til Windows 7 Pro

Du får tre nøkler til Windows XP Pro

 

Du får også laste ned de originale .iso filene direkte fra Microsoft. Men du får selvsagt bare engelsk utgave.

Det lar seg uansett lett fikse.

Les hvordan du bytter språk på Windows 8

Les hvordan du bytter språk på Windows 7

 

Og en masse annen programvare som Visual Studio, Windows Server etc etc.

Se oversikten her...

 

Dette "tilbudet" varer nok ikke veldig lenge. Det har vært diskutert i alle fall i en uke på store forum.

Dette er et smutthull som er så enkelt å utnytte at det bare må prøves. Så er sikkert noen heldige å får tilgang, mens andre kommer inn for sent.

 

Jeg garanterer derfor ikke at noen får tilgang i det hele tatt, kanskje blir smutthullet stengt før uken starter, eller kanskje vi har to-tre uker igjen før det blir stengt.

 

ACM var i alle fall et "lovlig" smutthull, men mange tapte nok penger da det ble stengt. Denne gangen er det gratis, så folk taper ingenting ved å prøve.

Endret av myhken
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tenkte jeg ville oppdatere denne tråden. Dette trikset fungerer faktisk. Fikk i dag både tilgang på den betalte kontoen (hele $5) og den jeg ikke betalte for.

De sperret jo for gratis registrering, så du må betale $5 for å få tilgang. Men etter litt over en uke, så fikk jeg i dag tilgang til DreamSpark Premium og bl.a to Windows 8 Pro lisenser.

 

dreamspark1.jpg

 

Og Windows 7 får du også to lisenser til, samt XP, Vista, Server 2008, Server 2008 R2, Server 2012, Server 2003 og en masse annet.

 

dreamspark2.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Sweeeet!

Får man noe anna også eller bare to win8 lisenser?

Kunne jo vært artig å prøve uansett.

 

Som jeg skrev i førsteposten så får du tilgang til Windows 7, Windows Server 2012, Windows Server 2008 R2 (og vanlig) Windows XP, Windows Server 2003 og godt over 100 andre Microsoft produkter.

Men i denne sammenheng er vel Windows 8 Pro og kanskje Windows 7 Pro lisensene de som er verdt å melde seg inn. Hiver du på de to Win7 Pro lisensene betaler du jo 7.50 kroner per lisens. :D

Trenger du noe av det andre der også, kan det jo kalles "gratis".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk i alle fall tilgang i dag, 9 dager etter jeg registrerte meg.

Jeg var jo så heldig at jeg også fikk benyttet meg av $19 tilbudet hos ACM da Windows 7 kom ut, så fikk nokså mange lisenser for lite penger.

Og de lisensene fungerer jo helt fint i dag, til og med de sperret for alle nye medlemmer etter en stund.

 

Tror nok at interessen for Windows 7 var større enn den er for Windows 8, så kanskje "tilbudet" varer lengre også.

 

Så lenge ikke folk tar av og oppretter en masse kontoer, så taper man ikke mer enn ca 30 kroner på å forsøke. Som jeg har skrevet kan jeg jo ikke gå god for hvor lenge dette varer.

Lenke til kommentar

Meldte meg inn mens det fremdeles var gratis. Fikk medlemskort på epost etter noen minutter, men etter det har jeg ikke hørt noe ...

 

Kan vel ikke klage heller ..... :shrug:

 

Etter å ha sjekket litt, ser jeg at jeg hadde betalt for begge kontoene. Testet ut litt ulike adresser, og kort. De siste jeg vet fikk tilgang på gratis kontoene hadde registrert seg ca en uke før jeg postet denne tråden. Pågangen var nok enorm siden de valgte å fjerne gratis medlemskapene helt.

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket litt, ser jeg at jeg hadde betalt for begge kontoene. Testet ut litt ulike adresser, og kort. De siste jeg vet fikk tilgang på gratis kontoene hadde registrert seg ca en uke før jeg postet denne tråden. Pågangen var nok enorm siden de valgte å fjerne gratis medlemskapene helt.

 

Greit. Jeg behøvde ikke legge inn noen kredittkortopplysninger. Beløpet var $0.0. Fikk som sagt registrert meg og mottok mitt NSBE Membership Card. Dette er 10 dager siden, så det er vel enda et lite håp ...

Eller kanskje jeg har brutt NSBE Code of Conduct :green: (hva nå det måtte være)

 

EDIT:

Kontoen er jo aktiv:

 

post-206045-0-04539400-1348523740_thumb.png

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Hvor er linken hvor man får tak i lisensene? Har nå faktisk meldt meg inn... Ser ikke dette du snakker om, noe sted.

 

Mulig jeg er blind men:)

 

Du har lest det jeg har skrevet? Du får en epost etter ca en uke (9 dager i mitt tilfelle) med DreamSpark login info. Ingen måte å få dette til å gå noe raskere enn det gjør. Så bare å vente etter at du har betalt og NSBE kontoen er aktiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...