Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Våkner med syke sår


treskopus

Anbefalte innlegg

Har seg slik at ofte når jeg våkner, har jeg fått blåmerker/skrap/sår diverse steder på kroppen, oftest bare ett sted av gangen. Sånn som nylig da jeg hadde et stort risp på albuen samt et sår, og dette har jeg jo ikke påført selv da jeg hadde våknet av det! Er heller ikke dyra mine, for døra til soverommet er alltid lukket. I dag våknet jeg med et 5x1 centimeters blåmerke på ene låret - den siden jeg hadde lagt på hele natta... Hvordan kan liksom det være mulig?

 

Har flere erfaring ned å bli skadet om natten? Jeg lover det ikke er meg selv, så fatter ikke greia. Om det er en kraft som påfører de f eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Større eller mindre enn disse?:

 

http://www.afpmb.org...s/Fig.%2076.jpg

 

http://www.evergreen.../bedbugbite.jpg

 

http://img.medscape....-mites/fig9.jpg

 

Edit: Lusebitt kan være ganske ille faktisk, er flere som har arr flere år (eksempel tyske soldater på østfronten har fortsatt arr den dag i dag) etter at lusen bet dem og at de rev opp sårene enda mer med å klø/klore på dem.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Har seg slik at ofte når jeg våkner, har jeg fått blåmerker/skrap/sår diverse steder på kroppen, oftest bare ett sted av gangen. Sånn som nylig da jeg hadde et stort risp på albuen samt et sår, og dette har jeg jo ikke påført selv da jeg hadde våknet av det! Er heller ikke dyra mine, for døra til soverommet er alltid lukket. I dag våknet jeg med et 5x1 centimeters blåmerke på ene låret - den siden jeg hadde lagt på hele natta... Hvordan kan liksom det være mulig?

 

Har flere erfaring ned å bli skadet om natten? Jeg lover det ikke er meg selv, så fatter ikke greia. Om det er en kraft som påfører de f eks?

For det første kan du ikke vite hva du gjør om natta, selv om du tror du har ligget rolig hele natta betyr ikke det at du ikke har ligget opp-ned i senga på et tidspunkt.

 

Det å skade seg selv i søvne er ganske vanlig, for man snur seg og slår en arm mot veggen, eller klorer segselv. Og hvis du er en av dem so lett får blåmerker eller har en mild allergisk reaksjon kan midd være svaret på denne gåten.

 

Link til artikkel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bed_bug

 

-frank

Lenke til kommentar

I u-land (Afrika for eksempel) kan det skje at rotter kommer fram om natta og angriper de personene som sover. Biter på tærne deres, for eksempel. Får ikke håpe du bor under slike forhold, men det høres ut som en rimelig forklaring på dine plager.

Jeg ser det også som mulig at dette er en åndelig trussel.

Lenke til kommentar

Det er da akkurat like stor sannsynelighet for at du hadde våknet om det var deg selv eller andre som skadet deg i søvne.

 

Om du slår låret ditt, eller om det er en annen "kraft" som gjør det, så vil altså nervecellene i kroppen din reagere like mye. Så kan du jo spørre deg om hva som er mest sannsynelig. En ukjent kraft som aldri har blitt påvist, eller at du er som så mange andre som faktisk gjør ting i søvne.

 

Svaret gir seg vel egentlig selv i dette tilfellet. :) Men det finnes midler man kan ta for å forhindre slikt. Anbefaler å høre med en lege.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Har faktisk et lite problem selv, angående dette. Pleier noen ganger å våkne opp med det som ser ut som faktisk ca 5 cm lange kutt. Kanskje 1 eller 2 hver gang det skjer. Ikke no dype greier liksom. Like overfladisk som et lengre papirkutt, men likevel... skjønner fremdeles ikke hvordan den siste klarte å dukke opp rett under ene armhulen min. Skumle greier altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...