Gå til innhold

Java trøbbel på OSX 10.5.8


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har problemer med Java på en MacBook som kjører OSX Snow Leopard (10.5.8) Når jeg går på www.bankid.no -> "Test din datamaskin" så er alt OK utenom:

"Javaversjon: Ok - Feilet - Installert versjon av Java støttes ikke eller er deaktivert."

 

Noen som har noen tips? Software update sier jeg har alt oppdatert. Har også prøvd: hints.macworld.com uten hell.

 

Håper noen kan gi meg en kjapp og enkel løsning!

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har problemer med Java på en MacBook som kjører OSX Snow Leopard (10.5.8) Når jeg går på www.bankid.no -> "Test din datamaskin" så er alt OK utenom:

"Javaversjon: Ok - Feilet - Installert versjon av Java støttes ikke eller er deaktivert."

 

Noen som har noen tips? Software update sier jeg har alt oppdatert. Har også prøvd: hints.macworld.com uten hell.

 

Håper noen kan gi meg en kjapp og enkel løsning!

 

På forhånd takk.

Akkurat samme problemet, finner ingen hjelp om det, har oppdatert og reinstallert flere ganger, hjelper ikke. Har du funnet noen løsning på det?

Lenke til kommentar

Hvilken nettleser har du?

Og hvilken java-versjon?

 

Jeg kjenner ikke OS-X så godt, men nå distribueres vel ikke java lengre av Apple, så det kan tenkes den installerte versjonen er utdatert og man må oppdatere selv. Ser noen skriver de har oppdatert uten at det hjelper, men ikke hvordan de har oppdatert. Hvis det er via update-funksjonen i OS'et så skjønner vel ikke den nødvendigvis at den ferskeste java'en nå er å finne hos Oracle og ikke Apple.

 

Prøv å laste ned og installer fra http://www.oracle.co...ds-1880260.html

 

Evt. velg jre-versjonen dersom ikke utviklingsverktøyet er ønskelig.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...