Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bare rot med NextGenTel !! :(


Anbefalte innlegg

Min far har bestilt ADSL fra NGT og ventet i 6 uker for at dem skulle komme aa installere linjen.

 

Naar montoeren kom fikk han beskjed at det manglet 'linjer'(?), men han skulle sjekke opp med nextgentel om dem kunne installere en 'splitter'(?). Foer min far fikk spurt montoeren ett eneste spoersmaal ang hva som skjer videre saa var han forsvunnet.

 

Etter aa ha veart paa hold i over en time hos NGT usannsynlige lange telefon koe saa ringer montoeren og sier dem skal komme tilbake om noen uker med splitter for aa installere ADSL.

JAJA tenker min far og legger paa roeret til NGT og tror at alt ordner seg om noen uker.

 

Problemet er at paa torsdag (4 dager etter at montoeren var hos min far) saa blir NGT 'Kundesider' oppdatert med denne teksten :

Bredbåndsoppkobling kan desverre ikke gjennomføres.

 

 

Han har proevd aa ringe support men orker ikke sitte i koe i over en time paa telefonen, han har sendt mail uten aa faa svar.

 

Saa mitt spoersmaal er om dette er vanlig, er dette maaten NGT treats (hva er det paa Norsk) nye kunder ?

 

Hva med det splitter snakket, tror dere det er noe haap om aa faa installert ADSL fra NGT eller skal han se seg om etter andre bredbaands alternativer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leit å høre at du også må vente, det er typisk det, jeg ventet tre måneder, men jeg angrer ikke!!!. Tross dårlig kundeservice etc, de var jo flinke når jeg kom fram da. Men, når du får produktet, det er da det blir morro, et tips på veien, ikke vent med noe, bare ring å mas på dem!.

 

Er du tolmodig så kommer du til å få den flotte NextGenTel linja di skal du se :-) jeg vet akkurat hvordan det er å vente på ADSL, det er kjedelig...

 

Men de har de beste uthastighetene på ADSL + at de kommer med tilbud som er meget gode, sånn som i sommer, tre måneder med Echolinja for alle som var medlem hos dem for kun femhundrede og noe ekstra, det var morro skal jeg si deg!. Jeg har nå mye raskere linje en jeg skal ha, for de skrudde ikke linja ned fra 4000/864 kbps til 850/348 kbps som jeg egentlig skal ha, men til 1760/864 kbps, så jeg må si jeg er fornøyd med dem, de kommer sikkert med nye tilbud snart vil jeg tro...

 

Det sto Bredbåndsoppkobling kan desverre ikke gjennomføres da jeg bestilte å, men jeg var i noe de kalte en "slyng", så de måtte legge om noen kabler nede i sentralen eller noe (som jeg måtte betale ekstra for) da dette var gjort så gikk det...

Lenke til kommentar

hm.er i samme situasjon som deg.jeg kunne ikke få først.også kunne jeg få igjen.venta 2 måneder.også kunne jeg ikke få.også ringte det en fyr her om dagen og sa jeg kunne få igjen.så er veldig rotete... driver og venter på å bli kvitt bluecom.er drittlei dem.så håper nextgentel får ordna seg opp... får se hva resultatet blir.

lykke til! :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har hatt det splitter problemet min far hadde ?

 

Det jeg er redd for er at dem har tatt han av "kunde listen" siden det staar at dem ikke kan levere til min far.

 

Montoeren hadde jo sagt at det var mulig aa levere men at dem maatte ha en splitter..

 

Jeg er i Australia og visst jeg var hjemme saa skulle jeg nok ha ringt og mast noe sinnsykt. Men min far er av den typen som mener at visst ikke han faar paa telefon innen en time saa vil dem ikke ha pengene hans.

Lenke til kommentar

Beklager å måtte skuffe deg, men jeg får frysninger på ryggen av historien din, siden jeg har opplevd å vente i 3 mnd på ADSL fra NXTGentel og da kom de med samme splitter historie til meg også. Men etter enormt mye masing kom det frem at jeg måtte ha en linjeoppgradering som ville koste meg 1000,- ekstra (bor midt i Oslo!), så da syntes jeg at jeg hadde fått nok. Uansett hvor godt produktet evt. kan være - Dere må være sinnsykt tålmodige for å vente så lenge. De kaller det høyhastighetsinternett - jeg kaller det uakseptabel treg kundeservice! Derfor ringte jeg Telenor Avidi og fikk bredbånd via kabel innen to uker etter at jeg hadde ringt dem - det kaller jeg service! Mitt råd er klart : dump NXG å vurder heller Avidi eller Tele2 ADSL

Lenke til kommentar

Jada, Ngt er sinnsykt dårlig på kundeservice, har sittet vannvittige mange timer i kø med dem, er meget merkelig at de ikke gjør noe med dette, da hadde de jo vært helt alene på topp :yes:

 

Dette med splitter greiene høres ut som en tynn forklaring, nei du må nok få faren din til å sitte i telefonkø, ihvertfall hvis du skal ha Ngt.

 

Lykke til uansett 8)

Lenke til kommentar

Nå må dere slutte å syte:

 

problemet er: NGT leverer en tjeneste, over Telenor sitt nett.

 

Telenor sier : JA, det er kapasitet hos kunde

NGT tar i mot bestilling, effektuerer, sender ut en, tadaa... bravida montør, han sier "nei, her er det ikke plass, grunnet at det ikke er nok kobberpar"

 

Da kan faktisk ikke NGT gjøre noe annet enn å si at "beklager, vi har blitt lurt av Telenor, du kan desverre ikke få ADSL fra oss.

 

Selvsagt, det kan settes inn en splitter, FORUTSATT at sentralen din støtter det. Noe veldig mange sentraler IKKE gjør.

 

Så, beklager, dette er OVERHODET ikke NGT sin feil. Ikke bitch og grin over absolutt alt som går deg galt her i livet, du kommer ingen vei på den måten.

 

Og, skaff deg norsk tegnsett, jeg blåser i om du sitter i kuala lumpur, du kan få norsk tegnsett der og.

 

--

Dozer

Lenke til kommentar
Nå må dere slutte å syte:

 

problemet er: NGT leverer en tjeneste, over Telenor sitt nett.

 

Telenor sier : JA, det er kapasitet hos kunde

NGT tar i mot bestilling, effektuerer, sender ut en, tadaa... bravida montør, han sier "nei, her er det ikke plass, grunnet at det ikke er nok kobberpar"

 

Da kan faktisk ikke NGT gjøre noe annet enn å si at "beklager, vi har blitt lurt av Telenor, du kan desverre ikke få ADSL fra oss.

 

Selvsagt, det kan settes inn en splitter, FORUTSATT at sentralen din støtter det. Noe veldig mange sentraler IKKE gjør.

 

Så, beklager, dette er OVERHODET ikke NGT sin feil. Ikke bitch og grin over absolutt alt som går deg galt her i livet, du kommer ingen vei på den måten.

 

Og, skaff deg norsk tegnsett, jeg blåser i om du sitter i kuala lumpur, du kan få norsk tegnsett der og.

 

--

Dozer

 

Nå var det vel Ngt sin møkkakundeservice som det ble klaget mest på da tjommifjortis :lol:

Lenke til kommentar

 

Nå var det vel Ngt sin møkkakundeservice som det ble klaget mest på da tjommifjortis :lol:

 

Kundeservicen til NGT er helt glimrende, jeg hadde aldri problemer med den.

 

poenget med kundeservice er:

 

1: IKKE start en samtale med "HELVETEFORBANNADRITTFYFAENDERESUGERSÅINNIGAMPERÆVVA", da blir du enten ignorert fullstendig eller bare ledd av.

2: Ha DOKUMENTASJON på det du klager på, ikke bare ring og forlang at de skal ha alt klart. For å yte service, må de vite hvem du er, hva som er problemet, og når problemet oppstod.

3: Ha klart for deg hva du er. Du er en kunde. De tjener penger på deg, det er klart de hjelper deg, om du faktisk klarer å fatte hva du driver med.

 

99% av NGT sine kunder klarer ikke dette... Jeg jobber ikke for NGT selv, men har en kompis som jobber på førstelinje der.

Når brukere ringer og ikke VIL oppgi noe som helst, for det er jo "BAREHELENGTSOMSUGERHESTESVETTEHELEJÆVLATIDEN" sin feil, så.. er det jo veldig lett å løse saker. Så kan du tenke deg at du har 300 slike telefoner i løpet av en dag.. Da er det gøy å jobbe på kundestøtte da :)

 

Så, trikset for å få hjelp er:

 

1: vær høflig

2: dersom du ikke er 110% sikker på hva du snakker om, ikke PRØV deg på tekniske termer eller noe annet, det bare latterliggjør deg selv. Ikke si ting du har "hørt fra en på skolen eller jobben" .. VIT det, eller BLÅS i det.

3: Ha dokumentasjon klar. siste regning fra ngt er lur å ha liggende, her står kundenummer osv.

4: vær høflig, presenter deg, det er et menneske i andre enden som har hatt 99 psykosadistiske personer før deg i telefonkøen, og garantert får 99 til før dagen er over.

 

i korte trekk. vær den ene prosenten som faktisk gjør det VERD å jobbe på helpdesk. Du vil ganske raskt se at hjelpen kommer mye raskere, for slike personer VIL man hjelpe..

 

--

Dozer - Som har jobbet 1 år på helpdesk for en stor bank i Norge.

Lenke til kommentar

Rart at ikke mange Telenor kunder klager over samme problemet da. Dersom Telenor lyger til kundene sine, så burde det vært endel telenor kunder som også hadde fått "ja, alt kommer til å ordne seg", for så å få høre "det går visst ikke likevel". Jeg tviler litt på det dere kommer med her...

 

Jeg tror at NGT sier at det går bra, fordi at selv om telenor sier NEI, DET GÅR IKKE, så funker det som regel likevel. En kammerat av meg fikk vite at han ikke kunne få ISDN fordi han var altfor langt unna sentralen (ja, han bor inni skogen en plass), men da han ba dem prøve gikk det greitt likevel. Jeg tror at NGT satser på at det går greit, selv om det ikke nødvendigvis er forutsetninger på det.

 

En grunnløs påstand? Jeg vet.. den er helt høl i hue, men den er ikke dummere enn de andre som kom her....

 

Uansett så slipper jeg det maset. Har Smartcall jeg, og skal over på Firstmile ganske snart tror jeg =)

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Synes ikke der er noe gale med kundeservicen til ngt...Eneste som irriterer meg grenseløst er vente tiden det tar å komme igjenom til de.

 

Ringer dere om morgenen pleier det å gå rimelig kjapt...

 

Vil også legge til at vente tiden på tlf hos ngt er blitt mye bedre enn hva den var for 2 mnd siden. Venter sjeldent mer enn 10 min nå, mens før gikk det lett en time.

Lenke til kommentar

Snakker om solen...

 

Etter å ha trålet forumet for poster der folk sier at Telenor lovte men kunne likevel ikke levere uten å finne noen så skrev jeg min forrige post. Hva skjer? Jeg innser igjen at søkemotoren på dette forumet er alt annet enn bra...

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=146057

 

Beklager... Det er nå blitt mye mer sansynlig (etter min mening) at NGT problemer skyldes Telenor..

 

Ko_deZ

Lenke til kommentar

 

Nå var det vel Ngt sin møkkakundeservice som det ble klaget mest på da tjommifjortis :lol:

 

Kundeservicen til NGT er helt glimrende, jeg hadde aldri problemer med den.

 

.

 

Er ikke så rart at du ikke hadde problemer med Ngt kundeservice hvis en kompis av deg jobber der.

Jeg har faktisk akkurat samme holdning som deg, vær blid og imøtekommende så får du sikkert den hjelpen du behøver, men man kommer til et punkt hvor det ikke nytter lenger, jeg har i et års tid prøvd å få hjelp ang. porter/nat da jeg ikke skjønner et "plukk" av dette, har ventet utallige timer i mobiltelefon for og komme igjennom, men til ingen nytte, får jo ikke den hjelpen jeg trenger, åjada har vært blid hver gang.

 

Nå er jeg bare drittlei hele Ngt og kommer til å bytte når noen andre kan levere adsl her, egentlig litt synd for produktet er jo bra.

 

Kan ikke forstå hvorfor ikke Ngt prioriterer kundeservice mer, mange jeg kjenner kvier seg for å bli kunde der pga dette, jeg vil ihvertfall ikke anbefalle de til noen :shrug:

Lenke til kommentar

Så, beklager, dette er OVERHODET ikke NGT sin feil. Ikke bitch og grin over absolutt alt som går deg galt her i livet, du kommer ingen vei på den måten.

 

Og, skaff deg norsk tegnsett, jeg blåser i om du sitter i kuala lumpur, du kan få norsk tegnsett der og.

 

--

Dozer

 

 

Naa maa du roe deg ett par hakk ned her, klart jeg klager paa kundeservicen til NGT naar det ikke finnes noe kundeservice. Dem tar IKKE telefonen og svarer IKKE paa E-Post.

 

Jeg vet selv at naar du har foerst faatt NGT saa dem veldig bra.. sjelden feil og linjen er veldig rask internett forbindelse . (Har vear kunde hos NGT foer jeg flytta til Australia)

 

Hvorfor skal jeg faa meg Norsk tegnsett fordi en liten snoerrunge paa hardware forumet har saa lite oppe i skallen at han ikke klarer aa lese tre tegn annerledes ?

 

Slapp av og faa deg ett liv.

 

 

NextGenTel leverer en service til oss kunder som dem vil at vi skal betale for, vi som kunder skal IKKE ned paa kne for aa spoerre om aa veare saa snill og faa lov til aa koble seg opp slik at vi kan betale veares hardt tjente penger til dem.

 

Heldigvis er det bare Dozer loeken som ikke har innsett at NextGenTel har ett problem naar det kommer til support og informasjon til nye kunder. NextGenTal har SELV innsett at dem har ett problem og holder paa aa fikse opp i problemene.

 

Orginal posten min var ikke ment som en bitch post om NGT, det var mer ment som soek om hjelp. Jeg ville vite om det med splitter er noe problem og om hva dere mente om sjansene for aa faa installert ADSL fra NGT naar kundesidene skriver at bred baandstilkoblingen ikke kunne leveres.

 

Det er flere aar siden jeg var kunde hos NGT, det var tilbake naar NGT kun hadde ett par hundre kunder. Jeg tror jeg var nummer 20 til aa faa ADSL fra NGT (Etter beta testerene)

Da skal jeg si deg at det var rot og lite informasjon og faa fra NGT hehe .. men da var det mer forstaaelig siden dem nettopp hadde starta opp :)

Lenke til kommentar
ae oe og aa ER svært irriterende !

og hvorfor ikke bestille fra Telenor når fadern din sikkert allikevel ikke kommer over 30 gig limiten på megabit abbet?

Telenor leverer sikkert...

:D

 

Synd for deg at du synes det er irriterende, neste gang du se meg poste saa lar du veare aa lese den..

Jeg personlig driter i om du synes det er irriterende og se noen sakkars tegn litt annerledes, slik er verden, vi alle kan ikke innrette oss etter hva du synes er irriterende.

Jeg bor i Australia og skriver paa en Australsk laptop, noe som jeg har gjort i 3 aar og kommer til aa forsette med det.

J

 

Men naa synes jeg denne traaden er paa villspor, saa visst det er en moderator som kunne ha stengt/slettet denne saa hadde det veart fint.

 

En ting har jeg leart, aldri post i andre forum enn Linux forumet visst du vil ha serioes disusjon/svar/spoersmaal, her er det iallefall oversyra av fjortisser som ikke har litt peiling.

 

 

Takker til dem som har tatt seg tid til aa skrive ett normalt innlegg i denne traaden, til dere andre saa foreslaar jeg at dere blir ett par aar eldre foer dere begir dere ut paa diskusjonsgrupper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...