Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bare rot med NextGenTel !! :(


Anbefalte innlegg

Beklager .. :o

Men er det ikke bare å lokalize oppsettet ? For å få æøå..

 

hilsen dobbelfjortis og litt til :wink:

 

 

Jo selvfoelgelig kunne jeg ha gjort det, men da sitter jeg her og gjetter hvor ,. >< @#% ! ? :' ; tastene befinner seg. Som sagt er det veldig lenge siden jeg har skrevet paa ett Norsk tastatur :)

 

Det var unoedvendig av meg aa veare saa krass i det forrige innlegget, men etter 48 timer i strekk med Oracle jobbing saa blir man litt rar i knollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forsåvidt ikke hatt problemer med kundeservice NGT...MEN.....de er ikke helt strukturerte......Jeg har skifte av leverandør fra Telenor til NGT på bestilling, har underskrevet på at NGT skal si opp Telenor og overta linjen. På status så står det forventet dato 15/9. I morges kl. 0800 så står det en Bravida montør på døren, som kommer for å legge inn en NY linje :grumpy::roll: . Jeg nekter ham dette......og han drar. NGT kundeservice aner ikke (i skrivende stund) hvorfor han kom og lover å sjekke opp saken.............rutinene deres er tydeligvis litt mangelfulle.

Vi venter spent på fortsettelsen.....

Lenke til kommentar

Liten oppdatering:

I dag kom det en "gjoer det selv" pakke fra NGT i posten til min far.

Min far visste ikke om dette saa han ringte NGT (Denne gangen kom han igjennom til support)

 

Han fikk da vite at tilkoblingen var klar saa fort bravida hadde faatt han tilkoblet i sentralen, dette skulle visst nok ta ca en uke.

 

Kjempe greier!!!..

Lenke til kommentar

Ærlig talt, er det bare fjortiser på dette forumet som dreier emnet inn på villspor. Jeg har selv bodd i Frankrike og måtte skrive på samme måte som Bergetun. Det er faktisk ikke noe problem for vanlige intelligente mennesker å lese det, jeg synes faktisk det er langt mer irriterende med NGT og den elendige kundeservicen de har hatt.

 

Og til Dozer: Jeg er slett ikke noe fan av Telenor, men hvis du fulgte litt med så er det Telenor AVIDI jeg snakker om, som er et datterselskap av Telenor, og de har faktisk vist seg å være svært kompetente. Jeg kommer igjennom på tlf til kundeservice innen 3 minutter hos dem, mens NGT bruker 30 min. Det blir litt latterlig å lese hva du skriver. Jeg er svært høflig når jeg har snakket med NGT kundeservice på tlf fordi jeg vet at de må regne med mye dritt, men det spiller ingen rolle. Jeg kommer ikke noe nærmere en løsning for det. Dessuten skal du ikke finne deg i hva som helst. Det er de som har interesse av å levere produktet til oss som er kunder. Det er de som taper penger på dette! Selv om produktet deres sikkert er genialt, så er det grenser på hva jeg gidder å gå gjennom for å få det når kundeservicen er så grenseløst dårlig.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe nytt at bestillinger av ADSL fra NGT går treigt og at NGT ikke holder det de lover mht tidspunkt. Jeg bestilte ADSL og fikk anslått en dato for når tilbobling skulle skje. Et par dager etter at denne datoen var passert, ble datoen på nettsiden hvor en kan følge status for bestilling, endret til en 4-5 dager fremover. Dette skjedde 6-7 ganger!?! Utrolig irriterende å instille seg på å komme på nett, bare for å oppleve at ingen ting skjer. Poenget er at NGT kunne spart seg for å irritere meg hver uke i over en måned dersom de bare først hadde oppgitt en dato som var lengre frem i tid eller angitt tilkoblingen til en månded i stedet for en spesifik dag. Ved eventuelle forsinkelser kunne de satt ny dato som var realistisk!

 

For øvrig er jeg fornøyd med både NGT og produktet når det endelig er levert.

Lenke til kommentar

:-?

 

I praksis er bravida bare betalt av NGT for å sette opp linjen, ikke legge den. Slik var det iallefall i mitt tilfelle, for da la ikke montøren linjen inn på min hybel i kollektivet her i Trondheim fordi han ikke kunne finne enden på kabelen i gangen. Ergo- jeg må ta til takke med å legge kabelen samt routeren over gulvet i gangen.

 

Men,men, har leiekontrakt som sier at jeg har rett på linje inn på selve hybelen. Derfor har utleierne bestillt nye montør på egen regning. :D

 

Baksiden er bare det at jeg må vente enda mer...

Lenke til kommentar

 

Kundeservicen til NGT er helt glimrende, jeg hadde aldri problemer med den.

 

poenget med kundeservice er:

 

1: IKKE start en samtale med "HELVETEFORBANNADRITTFYFAENDERESUGERSÅINNIGAMPERÆVVA", da blir du enten ignorert fullstendig eller bare ledd av.

2: Ha DOKUMENTASJON på det du klager på, ikke bare ring og forlang at de skal ha alt klart. For å yte service, må de vite hvem du er, hva som er problemet, og når problemet oppstod.

3: Ha klart for deg hva du er. Du er en kunde. De tjener penger på deg, det er klart de hjelper deg, om du faktisk klarer å fatte hva du driver med.

 

99% av NGT sine kunder klarer ikke dette... Jeg jobber ikke for NGT selv, men har en kompis som jobber på førstelinje der.

Når brukere ringer og ikke VIL oppgi noe som helst, for det er jo "BAREHELENGTSOMSUGERHESTESVETTEHELEJÆVLATIDEN" sin feil, så.. er det jo veldig lett å løse saker. Så kan du tenke deg at du har 300 slike telefoner i løpet av en dag.. Da er det gøy å jobbe på kundestøtte da :)

 

Så, trikset for å få hjelp er:

 

1: vær høflig

2: dersom du ikke er 110% sikker på hva du snakker om, ikke PRØV deg på tekniske termer eller noe annet, det bare latterliggjør deg selv. Ikke si ting du har "hørt fra en på skolen eller jobben" .. VIT det, eller BLÅS i det.

3: Ha dokumentasjon klar. siste regning fra ngt er lur å ha liggende, her står kundenummer osv.

4: vær høflig, presenter deg, det er et menneske i andre enden som har hatt 99 psykosadistiske personer før deg i telefonkøen, og garantert får 99 til før dagen er over.

 

i korte trekk. vær den ene prosenten som faktisk gjør det VERD å jobbe på helpdesk. Du vil ganske raskt se at hjelpen kommer mye raskere, for slike personer VIL man hjelpe..

 

--

Dozer - Som har jobbet 1 år på helpdesk for en stor bank i Norge.

 

Also, nå er du latterli!

1. Det er ikke vårt problem som "kunder" å hjelpe folk som sitter på deskhelt tingen. De får penger får det og burde kunne takle jobben (som selvsagt er en dritjobb)

 

2. dersom du må vente i 2-3 timer i KØ FØR du kommer fremm i telefon supporten deres, så ER det dårli service, å det har ikke noe med telenor osv å gjør.

 

3. Du sa noe om å ikke snakke om ting du ikke er sikker om osv? herregud? hvorfor ringer folk inn til support desk? de tror at de skal ha ditt å datt, å ringer å klager på det, men så tar de kansje feil osv.. det er slik slike help-linjer er laget til

 

4. det er HELT unødvendi å sitte i flere timer å ha en dokumentasjon klar å skrive ned en hel stil om saken din før du ringer helpdesk å maser eller hva enn du skal gjøre..

Har du problemer med ping når du spiller f.eks.. ringer du å sier det, selv om det kan ver din egen feil.. så får de eventuelt fiska det.

 

5. NGT kan ikke legge skylden på telenor dersom de lover en linje å ikke kan gi den til brukerene likvell.

Det er mange andre adsl-"firmaer" som tillbyr adsl gjennom telenor sine linjer, å det er langt ifra samme problemet fra dem. Jeg har selv personli skjekket mitt tlf. nummer på ngt sine sider, å fått mange forskjellige svar, ene gangen kunne jeg få hele pakken, andre gangen va det ingenting, osv ovs.. jeg holdt på å avbestille min nåverende adsl-pakke pga jeg skulle skifte til ngt.. men plutsli kunne de ikke lever meg adsl.. MYE rot me andre ord

 

6. og som du sier, vi er kundene dere, vi er de som betaler dem osv osv.. vist adsl'en min er forsinket med 2-3 uker så synst jeg har go grunn til å kjefte på dem (selv om det nødvendivis ikke er han personene som sitter på helpdesk sin feil).. men det er ofte bevist at dersom du ringer å maser å klager får du "tillbud" som 1-2 månder gratis, eller høgere fart for samme pris osv..

'

Lenke til kommentar
Men naa synes jeg denne traaden er paa villspor, saa visst det er en moderator som kunne ha stengt/slettet denne saa hadde det veart fint.

En ting har jeg leart, aldri post i andre forum enn Linux forumet visst du vil ha serioes disusjon/svar/spoersmaal, her er det iallefall oversyra av fjortisser som ikke har litt peiling.

Takker til dem som har tatt seg tid til aa skrive ett normalt innlegg i denne traaden, til dere andre saa foreslaar jeg at dere blir ett par aar eldre foer dere begir dere ut paa diskusjonsgrupper.

Bergetun, på forumet her er det mange tråder som sporer helt av, og det blir gjerne også noe flaming av det. Uheldig, javisst, men helt sikkert uunngåelig.

 

Å kritisere skrivefeil av ren gramatisk art er viden kjent som fy-fy. At noen velger å synke ned på et slikt lavmål at de nærmest flamer fordi du sitter på en maskin med engelsk tegnsett og ikke har lagt inn norsk i tillegg for å lett få fram æ, ø og å er patetisk.

 

Dessverre gjør du ikke saken bedre med å legge deg på samme lave nivå.

 

Hold hodet høyt der nede, hev deg over svada, spar moderatorer for unødig arbeid, og la "fjortistråder" dø ut av seg selv. Ti dem ihjel.

 

Og bare for å være litt on topic avslutningsvis:

Jeg støtter din far fullt og helt. Skal de ha pengene mine, får de jobbe for dem. NGT er til for meg, ikke omvendt. Det er mitt valg, og ingen får en krone av meg hvis jeg må sitte timevis i telefonkø og oppleve en arroganse og kundeforrakt jeg trodde gamle statsmonopol var alene om.

 

Og slik jeg har forstått det: der Telenor har DSLAM i sentraler, kan alle som leier aksess av Telenor også levere. Kan Telenor, så kan også:

1) BlueCom [best totalt sett]

2) Tele2 [overbooker nett, men billigst ADSL]

3- Tiscali, Hesbynett osv

 

Av egen erfaring synes BlueCom å være oppriktig interessert i pengene mine, de tar som regel telefonen med det samme :)

 

Men å gå for Telenor, vel, det overstiger min fatteevne, og det skuffer meg at den menneskelige fornuft ikke er bedre utviklet blant den gemene hop. Jeg likestiller Telenorkunder (der alternative leverandører er tilgjengelige) med idioter i ordets rette betydning. Hvem kan si seg uenig i det?

 

 

Idiot, def: An unlearned, ignorant, or simple person, as distinguished

from the educated; an ignoramus

Lenke til kommentar

Jeg har selv personli skjekket mitt tlf. nummer på ngt sine sider, å fått mange forskjellige svar, ene gangen kunne jeg få hele pakken, andre gangen va det ingenting, osv ovs..

 

Var utsatt for det samme selv. Sjekket nummeret mitt, hvor det sto at jeg kunne få linje fra NGT. Snakket sågar med dem på telefonen, hvor de påsto at sentralen hvor jeg var tilknyttet var klar for leveranse. De var påståelig helt til jeg fortalte dem navnet på sentralen, da var den ikke utbygd likevel. Tror de (ihvertfall da, ca. 1 år siden) sitter på dårlig kapaksinformasjon. Nummeret mitt hadde vært i bruk 2 år tidligere i en nærliggende by.

Lenke til kommentar

Da jeg bestillte NGT ADSL for ca. 3-4 måneder siden hadde jeg ingen problemer med dem. De leverte pålitelig, og jeg fikk faktisk utstyret en uke før jeg skulle. Og linja kom opp dagen etter (en uke før den fastsatte datoen). Dette var i starten av sommerferien, kansje det var lite kunder som bestillte i denne tiden. Men jeg fikk god respons på alle mine mailer og fikk intrykk av god service og seriøsitet.

Lenke til kommentar

Men å gå for Telenor, vel, det overstiger min fatteevne, og det skuffer meg at den menneskelige fornuft ikke er bedre utviklet blant den gemene hop. Jeg likestiller Telenorkunder (der alternative leverandører er tilgjengelige) med idioter i ordets rette betydning. Hvem kan si seg uenig i det?

 

Oi, hvilken vidd og sjarme. Hvem som har de minst utviklete sjelsevner her står rimelig klart. Å se å legg om den hæslige stavangerdialekten.

Lenke til kommentar
Nå må dere slutte å syte:

 

problemet er: NGT leverer en tjeneste, over Telenor sitt nett.

 

Telenor sier : JA, det er kapasitet hos kunde

NGT tar i mot bestilling, effektuerer, sender ut en, tadaa... bravida montør, han sier "nei, her er det ikke plass, grunnet at det ikke er nok kobberpar"

 

Da kan faktisk ikke NGT gjøre noe annet enn å si at "beklager, vi har blitt lurt av Telenor, du kan desverre ikke få ADSL fra oss.

 

Selvsagt, det kan settes inn en splitter, FORUTSATT at sentralen din støtter det. Noe veldig mange sentraler IKKE gjør.

 

Så, beklager, dette er OVERHODET ikke NGT sin feil. Ikke bitch og grin over absolutt alt som går deg galt her i livet, du kommer ingen vei på den måten.

 

Og, skaff deg norsk tegnsett, jeg blåser i om du sitter i kuala lumpur, du kan få norsk tegnsett der og.

 

--

Dozer

 

Hei smarten!

 

NGT har egne sentraler. Det er kun nyheten alpha som leveres via telenor. Resten står NGT for i samarbeid med bravida.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet som din far. Måtte vente i litt over 3 månder før jeg fikk det. Jeg kastet bort masse penger på å ringe til dem, det hendte aldri at jeg satt under en halv tine i tlf kø!! Og de lovte og brøt løfter hele tiden. Vi ble så lei til slutt at vi dro til kontoret som ligger i sandvika, snakket med en der om problemet og om hvor missfornøyde vi var, da endelig fikk vi en dato som det faktisk kom på.

Men vi var ikke fornøyd i det hele tatt, linja falt ofte ut og det var problemer hele tiden, og da måtte vi jo kaste bort mye penger og tid på å ringe igjen. De sendte oss regninger oppå hverandre, perioder vi alt hadde betalt.... :x

Ok, noen av dere sier at: De leier jo av telenor så det er ikke ngt sin feil... men er det rett at vi skal vente i flere månder på å komme på nett? Det er jo helt sikkert noe dem kan gjøre med ventetiden på nett og på å komme igjennom på tlf. Jeg mener: Kundene skal vel bli fornøyde???

Ikke nok med det, men har du ngt vil du også oppdage at de har fult av sperringer og porter på modumet sitt. Syns dere det er bra???

Jeg mener Dere som "beskytter" ngt så meget, hva har dere å si om det? Greit, De kan sikkert være bra på et par pungter...men når alt kommer til alt har de dårlig kundeservice som de absolutt burde gjøre noe med! :wink:

 

Vi hadde ngt i 6 månder så sa vi opp, og gikk over til Firstmile.

Vi var på nett etter under 2 uker!!! :p

De svarer på tlf med en gang og de er utrolig kundevenlige. Jeg har ingenting negativt å si om de, bare positivt!! Jeg anbefaler deg på det sterkeste og ta Firstmile istedenfor ngt. :wink:

 

Lykke til, håper det ordner seg for deg. *Lene*

Lenke til kommentar

Hei smarten!

 

NGT har egne sentraler. Det er kun nyheten alpha som leveres via telenor. Resten står NGT for i samarbeid med bravida.

 

De leier nok stort sett husrom til sine DSLAM-er i Telenor sine sentraler og de er totalt avhengige av om Telenor godkjenner levering på spredenettet ut til kunde så de sitter bra i lomma på Telenor, selvsagt ikke så dypt som dem som kun videreselger Telenor Networks sin ADSL-løsning.

Lenke til kommentar

For ca. halvannet år siden bestilte jeg NGT. Fikk dato ca. 3 uker frem i tid, og den ble holdt. På timen, kom montør og dro kabler og la opp kontakt til nettverksmodemet. Dagen etter (da jeg fikk beskjed om at linjen skulle være operativ) kom modem i posten, men fikk ikke kontakt med sentralen. Ringte NGT kundeservice, ventet ca. 5 minutter, og de kontaktet Bravida som hadde glemt å gjøre noe i sentralen. Dagen etter ringte de og sa at alt var i orden. Og da var jeg på nett.

 

Så noen er heldigere enn andre... ville bare si ifra om at NGT har veldig fornøyde kunder også (jeg var for øvrig høflig på kundeservice telefonen, og de gjorde alt som kunne forventes og var veldig koselige og imøtekommende... jeg takler ikke folk som griner seg til ekstra fordeler).

Lenke til kommentar

Blir mer og mer tragisk denne saken..

 

Har ventet og ventet paa at statusen paa http://kundesider.nextgentel.no skulle oppdateres (At jeg skulle bli tilkoblet i sentralen)

 

Saa i dag skjedde det, statusen paa nexgentels ble oppdatert : bredbaandstilkoblingen er fullfoert sier status siden.

 

WOW, jiiippii tenkte jeg og koblet til modemet for aa sjekke om jeg hadde faatt sync med sentralen.

 

Skuffelsen var enorm da ingenting sjedde, ingen konstant sync lys og heller ingen blinkene sync lampe paa Netopia modemet.

 

Ringte support for aa hoere hva som skjer.

Var jeg virkelig tilkoblet i sentralen eller hadde de fantastiske kundesidene til nextgentel lurt meg nok engang.

 

Om jeg ikke hadde leppa langt ned paa gulvet av skuffelse foer jeg ringte support saa hadde jeg det iallefall naa etter aa ha hoert hva den hyggelige dama paa ngt support kunne fortelle meg.

 

Hun fortalte meg at jeg IKKE sto paa noe liste for aa bli tilkoblet i sentralen og at hun ikke hadde den villeste ide paa hvorfor kundesidene hadde blitt oppdatert, hun kunne heller ikke svare paa hvorfor jeg ikke sto paa noe vente liste for aa bli tilkoblet i sentralen.

Visst dere har lest de andre postene fra meg i denne threaden saa vet dere at NGT har sagt til meg foer at jeg sto paa en haste liste for aa bli tilkoblet i sentralen..

Dette viste seg aa bare veare en STOR loegn.

 

 

Kundesevice dama lovet paa TROR og AERE at hun skulle ringe meg opp innen 10 min og fortelle hva som skjedde med oppkoblingen min..

 

Tiden gikk, 30 min, 1 time, 2 timer, 3timer og jeg blir mer og mer forbanna der jeg sitter aa venta paa telefonen som skulle ringt for nesten fire timer siden.

 

- Ringer opp igjen til support og faar hoere at ADSL tilkoblingen ikke kan leveres, eller rettere sagt jeg kan KANSKJE faa installasjon visst jeg betaler 900 kr ekstra..

 

Hva disse 900 kr skulle gaa til visste hun ikke, heller ikke hva det var som gjorde at jeg maatte betale 900 kr ektra for aa faa ADSL fra NGT.

 

 

butt f***ed av NGT igjen..

 

over og ut . /

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...