Gå til innhold

Førsteinntrykk: Nikon D600


Anbefalte innlegg

Njah jeg trodde nok at den skulle koste litt mer, men ser at jeg opplagt tok feil.

 

D800 selges av "Elkjøp" butikker som bidrar til at priser presses hard ned, mens D800E som jeg kjøpte gikk opp i pris (fra ca. 24k til 26k) - og pris prisforskjell i dag er på utrolig 6k.

 

Man skulle tro at D600 preses ned av netonnet og den type butikker, men jeg tror faktisk det var Interfoto som satt ned prisen først.

 

Personlig er jeg utrolig fornøyd med at kamera som jeg har kjøpt (D800E) holder seg så godt i pris - det gjør den til bedre invistering enn D800 som stupet ned i pris. Det tror jeg gjelder mange DSLR kjøpere - det er veldig godt å vite at kamera man kjøper ikke kommer til å falle 30% i pris uke etter.

 

Så jeg håper at Nikon kan fortsette å holde priser på proff utstyr kunstig oppe og med det beskytte min investering i utstyret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njah jeg trodde nok at den skulle koste litt mer, men ser at jeg opplagt tok feil.

 

D800 selges av "Elkjøp" butikker som bidrar til at priser presses hard ned, mens D800E som jeg kjøpte gikk opp i pris (fra ca. 24k til 26k) - og pris prisforskjell i dag er på utrolig 6k.

 

Man skulle tro at D600 preses ned av netonnet og den type butikker, men jeg tror faktisk det var Interfoto som satt ned prisen først.

 

Personlig er jeg utrolig fornøyd med at kamera som jeg har kjøpt (D800E) holder seg så godt i pris - det gjør den til bedre invistering enn D800 som stupet ned i pris. Det tror jeg gjelder mange DSLR kjøpere - det er veldig godt å vite at kamera man kjøper ikke kommer til å falle 30% i pris uke etter.

 

Så jeg håper at Nikon kan fortsette å holde priser på proff utstyr kunstig oppe og med det beskytte min investering i utstyret.

 

Jeg kjøper kamera for å ta bilder, ikke for investering.

 

Min D800 betalte jeg 21000 kr for inkludert fotobok og fotosekk verdt til sammen litt i underkant av 1500 kr.

 

Pengene jeg har lagt ut for huset ser jeg på som borte og i bytte har jeg fått ett profesjonelt kamerahus. Det jeg får igjen for det når det selges om en del år ser jeg bare på som en bonus, om det overlever så lenge da :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Noen som kan svare på noen enkle D600 spørsmål:

 

- Hvordann stiller man ISO, er det å holde inn ISO knappen og dreie samtidig på et-eller-annet?

- Kan man bruke blenderring på de objektiver som har dette, eller må det gjøres på kropp?

- Kan IR utløser brukes til å starte selvutløser slik at speil vippes opp før eksponering?

 

Takknemlg for all info. Kunne sikkert prøve å finne dette selv, men regner med at de som har D600 vet svar :)

Lenke til kommentar

Noen som kan svare på noen enkle D600 spørsmål:

 

- Hvordann stiller man ISO, er det å holde inn ISO knappen og dreie samtidig på et-eller-annet?

- Kan man bruke blenderring på de objektiver som har dette, eller må det gjøres på kropp?

- Kan IR utløser brukes til å starte selvutløser slik at speil vippes opp før eksponering?

 

Takknemlg for all info. Kunne sikkert prøve å finne dette selv, men regner med at de som har D600 vet svar :)

Dette er lanseringstråden, bruk heller erfaringstråden for brukerspørsmål.

Men ja på første, usikker på auto-iso, den må uansett predefineres med det du ønsker.

På proffhusene kan du velge om du skal bruke blenderringen eller hjulet, men hvis du bruker blenderringen virker ikke liveview. På de gamle manuelle objektivene må du vel bruker blenderringen uansett (de som mangler låsefunksjon på minste blender)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan svare på noen enkle D600 spørsmål:

 

- Hvordann stiller man ISO, er det å holde inn ISO knappen og dreie samtidig på et-eller-annet?

- Kan man bruke blenderring på de objektiver som har dette, eller må det gjøres på kropp?

- Kan IR utløser brukes til å starte selvutløser slik at speil vippes opp før eksponering?

 

Takknemlg for all info. Kunne sikkert prøve å finne dette selv, men regner med at de som har D600 vet svar :)

 

Som kjelldell sier, er bare å spørre i den store D600 tråden :)

  • ISO: Holde inn iso knappen nederst til venstre & dreie på bakehjulet.
  • Har ikke prøvd det med IR, men les litt Her

Endret av Jann.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som kjelldell sier, er bare å spørre i den store D600 tråden :)

  • ISO: Holde inn iso knappen nederst til venstre & dreie på bakehjulet.
  • Har ikke prøvd det med IR, men les litt Her

D600 har som alle de avanserte SLR'ene en MUP (mirror up) funksjon, spesielt beregnet for trådutløser, og regner med det funker med IR utløser også. Da trykker du to ganger, én for å åpne speilet, og andre trykk tar bildet. Jeg bruker det ofte på stativ med mine, men med kabel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...