Gå til innhold

Skal jeg velge dette skjermkortet?


Stiano519

Anbefalte innlegg

Han må ikke nødvendigvis ha kraftigere PSU. 460W kan godt hende funker helt greit det. Naturligvis så kreves det en viss standard på PSUen. (nærmere bestemt levere nok strøm på 12V railen)

 

112W til det nye skjermkortet, 77W til CPUen, 8-9W HDD, og litt til hovedkort, vifter og annet. Selv en crap strømforsyning burde kunne kjørt dette fint, til og med med god margin.

 

I praksis så tipper jeg du nok vil legge deg rundt 250W under last og maksimalt 300W totalt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han må ikke nødvendigvis ha kraftigere PSU. 460W kan godt hende funker helt greit det. Naturligvis så kreves det en viss standard på PSUen. (nærmere bestemt levere nok strøm på 12V railen)

 

112W til det nye skjermkortet, 77W til CPUen, 8-9W HDD, og litt til hovedkort, vifter og annet. Selv en crap strømforsyning burde kunne kjørt dette fint, til og med med god margin.

 

I praksis så tipper jeg du nok vil legge deg rundt 250W under last og maksimalt 300W totalt.

Sier du strømforsyningen min er dårlig? eller tar jeg helt feil nå. :hmm: Jeg kjøpte den HP-pcen på salg,da den kostet 7500kr :) Endret av Stiano519
Lenke til kommentar

Jeg sier at strømforsyningen din mest sannsyneligvis er bra nok.

 

Ferdigbygde-PCer har et rykte på seg for å ofte spare litt vell mye på størmforsyningen, og er derfor ganske dårlige. Og det står sjelden noe som helst info om den, og da må man bare anta det værste.

 

Men i dette tilfellet så tror jeg at strømforsyningen burde være kraftig nok. Ikke fordi jeg tror den er så god, men fordi komponentene i maskinen din ikke vil belaste særlig tungt.

Lenke til kommentar

Hei

 

jeg så komplett det du la linken:

 

Nvidia geforce GTX 650 = denne skjermkort er mid-range cards, men den er ikke high-end cards. vanskelig å si om du skal spille alle spill ultra high. jeg har sett nye spill krever mer skjermkort RAM, vis du skal spille alle spill ultra high.

 

tror du kunne trenge en ganske kraftig overklokk i skallen for du henger faenmeg greit etter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

jeg så komplett det du la linken:

 

Nvidia geforce GTX 650 = denne skjermkort er mid-range cards, men den er ikke high-end cards. vanskelig å si om du skal spille alle spill ultra high. jeg har sett nye spill krever mer skjermkort RAM, vis du skal spille alle spill ultra high.

 

tror du kunne trenge en ganske kraftig overklokk i skallen for du henger faenmeg greit etter...

 

du har overklokka for mye skallen din og den har kortslutta. Den levde bare korte tid. Skallen din er svid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...