Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Flashet telefonen med GDR2 igår kveld. Så langt funker alt OK.

Nytt:

FM radio (ikke testet, men den er på menyen),

Xbox Music forbedringer (aner ikke hva),

WAV file playback for voicemail (ikke testet),

Other storage fix (ble mer ledig plass, ja),

Data Sense (ser ut til å funke),

Bug fixer (aner ikke hva),

Glance screen (dvs. klokke som lock screen, funker),

Double Tap for å aktivere skjermen ved standby (funker),

Flip to silence (funker)

Lumia Color Profile (Setting for Saturation (Natural, Enchanced, Vivid) og Colour Temperature (Cool, Neutral, Warm))

Forbedret camera experience (aner ikke hva)

 

Så får vi se om det er forbedringer rundt batteri og bluetooth etter hvert ...

 

Dumt spørsmål fra meg, men hvrodan kan jeg oppdatere min 920 med GRD2 før offisiell release? Har googlet litt, men finnes det en enkel prosedyre for dette? Har en ulåst telefon. Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Samme problem også med GDR2 installert. :hrm:

 

Hvis jeg aktiverer Bluetooth Audio i bilen så streamer den faktisk til bilens stereo. Hvis jeg deaktiverer denne så brukes telefonens høytalere. Det "skumle" er at streaming ser ut til å starte uansett, og telefonen vil bruke mobildata til dette. Hvis du har Bluetooth Audio aktivert i bilen, men ikke bruker dette som kilde på bilstereoen mens du kjører så vil du aldri oppdage at telefonen faktisk streamer mens du kjører ....

 

undersøkt me verksted om det finnes oppdatering til nyere blåtann versjon?

Lenke til kommentar

Ja, det er en grunn til at jeg savner iPhone. Jeg tok det som en selvfølge at min 920 ville fungere med blåtann i Mini'en, men den gang ei. Og ikke synes de spesielt ivrige på å slippe oppgraderinger av bilens programvare heller, så gudene vet når det kommer.

 

Edit: Jeg ser at de nå har støtte for min forrige telefon: Galaxy S II. Den funket heller ikke i bilen når jeg fikk den. Så løsningen er kanskje å bytte telefon sjeldnere...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Muligens et dumt spørsmål her...hehe..

 

hvor "viktig" er det å ha W8 på pc`n når man har W8 telefon? blir opplevelsen drastisk bedre, og i tilfellet på hvilken måte?

Benytter ikke telefonen til tunge, avanserte operasjoner.

 

Forskjellen er ikke stor i det hele tatt, er nå min erfaring. Foreløpig er de ikke så tett integrert som de kanskje kunne vært, men bruker du SkyDrive, OneNote, Office, SharePoint osv så kan opplevelsen av integrasjon føles stor. Men det går like bra med Windows 7. :)

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned GDR2 vha Nokia Care Suite og flashet telefonen selv (prosess beskrevet her). Ulempen er at du må re-installere alle Apps og konfigurere dem på nytt selv. Tar litt tid ...

 

Oki takker for svaret. Det gidder jeg ikke så da venter jeg heller så får vi heller se hva som kommer ført... ofisiell GRD2 på 920'en eller ny 925 :)

Lenke til kommentar

Dere som ikke får opp telefonnavnet i bilen; hvilke biler bruker dere? Jeg har kjørt mange biler, og kan ikke huske å ha sett noen biler som ikke viser det riktige telefonnavnet. Riktignok er det noen biler jeg ikke har fått til å koble til telefonen i det hele tatt, men det er en annen story.

Lenke til kommentar

Har en lignende situasjon med blåtann.høytaleren min, men kun når jeg bruker wimp. Ikke når jeg bruker Spotify eller lagret musikk.

 

pauser musikken, slår av høytaleren - så starter musikken igjen, kun telefonhøytalerne.

 

Har lært meg å leve med det, ingen måte å tweake dette på tror jeg.

Gjorde akkurat en test mot et Bluetooth headset.

Musikken var stoppet, men startet automatisk å spille når headsettet var koblet opp.

Jeg stopper musikken, kobler fra headsettet, og - så starter musikken igjen, kun telefonhøytalerne :confused:

Lenke til kommentar

Etter ca. 2.5 minutter uten lyd (men streamingen fortsetter) så flyttes lyden automatisk over på telefonens høytalere.

 

Snodig, skulle jo være det samme som om man brukte kablet headsett, da stopper min telefon musikken når jeg napper ut kabelen og starter ikke igjen overhodet før jeg ber den om det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...