Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Du beskyldte meg for å bruke hersketeknikk? Eller, leste jeg feil?

Og til resten av ditt innlegg: aha... endelig tok du poenget mitt. Telefonen har svakheter som kanskje er viktig for de som sitter på gjerdet ennå, slik at det er viktig at man snart så nøytralt som mulig når man blir utfordret på dette. Størrelsen til min telefon er det mange som lurer på, og om det er et problem. Å si at det aldri er et problem, vil være å lyve, derfor prøver jeg å beskrive de gangene note2 føles for stor og de gangene jeg mener det er et pluss ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå skal jeg FORNEKTE noe ;)

Har brukt nfc og ikke hatt problem med å slå den av uten å reboote...

 

Ja, den ble slått av... ;)

Den vil nok bli rapportert som avslått, men vil fortsette å dra strøm som om den var aktiv. Dette kom frem på et annet forum, der man diskuterte både styrker og svakheter ved 920 ;)

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Er ikke dette løst alt? Såklart kan batteriproblemer komme av flere ting, men MS eller Nokia (husker ikke hvem) har vel gått ut og sagt "ja, dette med batteriet er ikke bra, vi fikser det i oppdatering straks".

Helt enig.

 

Dette kjenner jeg ikke til, men hvis du tenker på muligheten for å lage apps på minnekort, så har dette vært diskutert i note2 tråden, der løsningen ble å kontakte samsung for å høre hvordan de stilte seg til problemet. Det var ingen som prøvde å bortforklare det eller legge skylden på andre. Hvordan ble det mottatt i sgs3 tråden?

Nei det gjaldt støtte for minnekort generelt på mobiltelefoner. Jeg kan alltids finne det ved annledning, selv om jeg slettet tråden fra "mine favoritter" og "mine innlegg" når jeg så hvor dette bar. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sånn. Bestilte hos Djuice allikevel. Noen mener jeg nevnte at Telenor/Djuice telefonene var uten lås. Stemmer dette?

 

Hvis jeg ikke har forstått det feil er det sjelden at nye telefoner er "låst", selv om det står at de er det. Jeg kjøpte min Lumia 920 fra Telenor m/kontantkort. Selv om det står på esken at den er operatørlåst og ikke kan brukes med andre simkort, bruker jeg den med one call.

Lenke til kommentar
En annen ting du kan merke deg er at 920 ikke klarer å stenge nfc korrekt, slik at det vil forsette å dra strøm selv om du lukker nfc. Løsningen er å reboote telefonen etter at du har deaktivert nfc. Ikke akkurat optimalt, Sør du meg, men det gjør du vel ikke...

 

Hvis jeg hadde hatt et spørsmål om det hadde jeg spurt, og du hadde vært velkommen til å svare :p . Deg har jeg ikke noe problem med, tar ganske lett på diskusjoner og diverse her, og syntes ikke du har sagt noe uforskammet eller teit eller våsete så langt. Diskusjon er alltid gøy, selv om jeg ikke har vært spesielt involvert i noen i denne tråden.

 

Men jeg har ingen spørsmål, siden jeg ikke har NFC tags i bruk og ingen NFCenheter så langt, har jeg det greit med å ha det avskrudd, så tar jeg problemet når det måtte oppstå :) .

 

Nå skal det sies at jeg har sikkert slått av/på mobilen etter jeg skrudde av NFC, da det var en av de første tingene jeg gjorde når jeg fikk mobilen. Men ja, jeg leste samme tråden (eller en lik) på WPCentral som også hadde det tipset å slå tlf av/på for å forsikre at den ikke dro strøm.

 

Absolutt ikke optimalt, såklart. Optimalt er et sinnsvakt ord å bruke i mobiltlfsammenheng, er veldig lite optimalt ute og går :p .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Helt enig.

 

Nei det gjaldt støtte for minnekort generelt på mobiltelefoner. Jeg kan alltids finne det ved annledning, selv om jeg slettet tråden fra "mine favoritter" og "mine innlegg" når jeg så hvor dette bar.

At støtte for minnekort er et pluss er vel vanskelig å komme bort fra, selv om det ikke var avgjørende for mitt valg av telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du beskyldte meg for å bruke hersketeknikk? Eller, leste jeg feil?

Og til resten av ditt innlegg: aha... endelig tok du poenget mitt. Telefonen har svakheter som kanskje er viktig for de som sitter på gjerdet ennå, slik at det er viktig at man snart så nøytralt som mulig når man blir utfordret på dette. Størrelsen til min telefon er det mange som lurer på, og om det er et problem. Å si at det aldri er et problem, vil være å lyve, derfor prøver jeg å beskrive de gangene note2 føles for stor og de gangene jeg mener det er et pluss ;)

 

Enig, klart det er viktig å få frem svakheter, det virker som mange her på forumet overser disse.....

Att 920 har ett par ting som andre mobiler ikke har (4G og trådløs lading) gjør ikke mobilen til noen drømmemobil av den grunn...

Begynner man å ramse opp alt den mangler vil saken bli helt annerledes.

Som jeg har gitt uttrykk for tidligere er jeg rimelig skuffet over 920 da den ikke lever opp til forventningene til oss som er vant med Nokia fra tidligere desverre...

Bare det å måtte venne seg til en mobil uten minnekort, uten HDMI, uten skikkelig kamera (ja det er nedtur i forhold til eks. N8/808 osv), ikke blitz, ikke stereo-opptak, ikke zoom på video, ikke FM-sender, veldig tung ++++ er noe som drar ned totalintrykket og gjør den uaktuell for min del iallfall...

Att den også mangler viktige ting på SW siden, som eks. notifications-nedtrekksmeny er ting som gjør att man føler man går tilbake i tid og har vanskelig for å akseptere...

 

Selvsagt har 920 sine sterke sider og men føler mange her fokuserer kun på dette av en eller annen grunn :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

At støtte for minnekort er et pluss er vel vanskelig å komme bort fra, selv om det ikke var avgjørende for mitt valg av telefon.

 

Mitt svar var relatert til dette innlegget ditt, som er langt fra virkeligheten.

Og jeg har lest i sgs3 tråden, men ser ikke denne fornektingen du beskriver. Samme i one x tråden. Samme i note 2 tråden. Men i hvilken som helst Apple tråd er denne fornektingen vanlig, dessverre. ..

Når jeg opplyste om Googles eget standpunkt ift. minnekort i telefoner så ble det fornektet i så stor grad at man mente Google aldri kunne hatt et slikt standpunkt, man forsøkte å svartmale Googles representant som hadde skrevet dette og selvfølgelig alle som refererte til dette.

 

I tillegg har man vel sett nok av eksempler på Androidere som gjennom hver versjon har fornektet at UI lagg fortsatt er gjeldende etc. Samt andre ting. Forøvrig, Apple tråder bedriver ikke mer fornektelse enn enhver Google, Android og WP tråd ;). Hadde du fulgt med i iPhone 4 og 5 tråden ville du jo sett et brukerne diskuterer problemer og løsninger. I Apple tråder har man dog også enkelte med skylapper som andre steder.

 

Men nok en gang, back to topic.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Enig, klart det er viktig å få frem svakheter, det virker som mange her på forumet overser disse.....

Att 920 har ett par ting som andre mobiler ikke har (4G og trådløs lading) gjør ikke mobilen til noen drømmemobil av den grunn...

Begynner man å ramse opp alt den mangler vil saken bli helt annerledes.

Som jeg har gitt uttrykk for tidligere er jeg rimelig skuffet over 920 da den ikke lever opp til forventningene til oss som er vant med Nokia fra tidligere desverre...

Bare det å måtte venne seg til en mobil uten minnekort, uten HDMI, uten skikkelig kamera (ja det er nedtur i forhold til eks. N8/808 osv), ikke blitz, ikke stereo-opptak, ikke zoom på video, ikke FM-sender, veldig tung ++++ er noe som drar ned totalintrykket og gjør den uaktuell for min del iallfall...

Att den også mangler viktige ting på SW siden, som eks. notifications-nedtrekksmeny er ting som gjør att man føler man går tilbake i tid og har vanskelig for å akseptere...

 

Selvsagt har 920 sine sterke sider og men føler mange her fokuserer kun på dette av en eller annen grunn :)

 

Rart, men jeg føler du gjentar deg selv her i tråden...om og om igjen. :closedeyes:

Endret av TheMoonMan
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når jeg har tid så skal jeg oppdatere førstepost. Har vært litt nølende med å gjøre dette, i og med at man ikke vet hva som forårsaker problemer noen har opplevd. Jeg har ikke opplevd reboots og har heller ikke 4G som en mulighet i innstillinger. Jeg har dog opplevd at mobilen ikke vil gå i dvale med power-knappen - uten tvil en software-feil.

 

Det er klart at WP8 er et nytt OS, men det er veldig stabilt - selv sett ut fra en som har hatt iPhone før.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har hatt en del Android telefoner og laggingen i menyene forsvant for min del med desire HD. Hvis du har prøvd en jelly bean android, så vet du at ui-et i dag flyter bedre enn på ios.

At Android skal kutte minnekort, visste jeg ikke, men siste versjon av android støtter da vitterlig minnekort.

Men on topic igjen? Vi kan vel være enige om at 920 slettes ikke er den perfekte telefonen for alle? Og den har mangler, noen temmelig vesentlige. Og hva med testen til amobil.no? Der skryter de uhemmet av kameraet, men er det en ting som har kommet frem i denne tråden, er det vel at kamerat skuffer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enig, klart det er viktig å få frem svakheter, det virker som mange her på forumet overser disse.....

Att 920 har ett par ting som andre mobiler ikke har (4G og trådløs lading) gjør ikke mobilen til noen drømmemobil av den grunn...

Begynner man å ramse opp alt den mangler vil saken bli helt annerledes.

Som jeg har gitt uttrykk for tidligere er jeg rimelig skuffet over 920 da den ikke lever opp til forventningene til oss som er vant med Nokia fra tidligere desverre...

Bare det å måtte venne seg til en mobil uten minnekort, uten HDMI, uten skikkelig kamera (ja det er nedtur i forhold til eks. N8/808 osv), ikke blitz, ikke stereo-opptak, ikke zoom på video, ikke FM-sender, veldig tung ++++ er noe som drar ned totalintrykket og gjør den uaktuell for min del iallfall...

Att den også mangler viktige ting på SW siden, som eks. notifications-nedtrekksmeny er ting som gjør att man føler man går tilbake i tid og har vanskelig for å akseptere...

Selvsagt har 920 sine sterke sider og men føler mange her fokuserer kun på dette av en eller annen grunn

 

Ja, det er grunnen til at jeg ikke har valg ALLE andre mobiltelefoner. Alle mobiler har svakheter.

 

Det er alle manglene ved 808 som gjør at jeg ikke velger den, for eksempel. Samme med Huawei 8860. Nokia 100. En GSM bordtelefon.

 

 

Alle kamera på mobiler er nedtur i forhold til 808, sånn er det bare. We get it; 808 har bra kamera. Det er noe alle vet. Som N900 hadde absolutt den beste nettleseren på en mobilenhet jeg har vært borti. Men sånn er det bare; gode ting blir ikke automatisk satt inn i nyere modeller.

Så er det ting som kunne vært der og hadde vært moro for noen, som HDMI og USBOTG. Men absolutt ikke nødvendig på en flekk. Kunne hatt prosjektør og utdragbart Ludo-brett også, men... selv syntes jeg ikke det trekker ned.

 

Personlig syntes jeg 920 sin formfaktor er veldig grei, og betydelig bedre enn feks 808, N8, iphone4/5, N9, N97 osv. Den er tyngre enn de fleste, men ikke så tung at det er et problem for meg.

 

 

Med nedtrekksmeny regner jeg med du mener notification centre pluss shortcuts til WiFi/GPS/BT/osv?

Hvorfor må i så fall et notificationcentre være nedtrekksmeny? Hvorfor kan det ikke være en annen ordning?

 

Nokia N9 hadde en notification-metode hvor man hadde 3 hjemmeskjermer: 1 med notifications, 1 appliste, 1 multitaskingskjerm. Dette kunne lett vært en løsning for WP; 1 hovedskjerm, 1 notification/shortcutskjerm, 1 appliste.

 

Vi må nesten bare vente og se om det blir rullegardindesignet eller noe annet de går for med WP8.

 

Selv har jeg ingen problemer med å bruke mobilen uten nedtrekksmeny. Trykker jeg på Windowsknappen ser jeg mine notifications enkelt og greit på hjemmeskjermen.

 

Når det gjelder shortcuts til WiFi osv, hadde jeg likt om man kunne enkelt og greit pinne en tile som funket som en toggle i stedet for en snarvei til innstillingene, så ville det egentlig vært done and done for min del, men ja det er noe de bør fikse.

 

Men on topic igjen? Vi kan vel være enige om at 920 slettes ikke er den perfekte telefonen for alle? Og den har mangler, noen temmelig vesentlige. Og hva med testen til amobil.no? Der skryter de uhemmet av kameraet, men er det en ting som har kommet frem i denne tråden, er det vel at kamerat skuffer.

 

Såklart er det ikke perfekt for alle, ingen mobiler er det. Ikke SGS3, ikke iphone5, ikke Nokia 100... Det går bare ikke.

 

Når det gjelder kameraet vil jeg tro testmodellen var en tidligere versjon av FW enn release, og noe skjedde i siste biten som gjorde kameraet litt mindre skarpt under visse omstendigheter. Dette er såklart en SW sak som Nokia har anerkjent og har en fiks de skal gi ut innen kort tid på.

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har lest om alle disse såkalte svakhetene på Nokia Lumia 920 før jeg kjøpte den. Jeg har opplevd et par bugs, men det er ikke noe og henge seg opp i. Noe av dette vil bli rettet opp i. Dette er ikke svakheter som skulle gjøre at folk som sitter på gjerdet ikke skulle kjøpe denne.

 

Alt i alt meget godt fornøyd med telefon så langt.

 

Hvor velig bra Nokia 808 er som det blir gjentatt så ofte her er heller ikke så spennnde og lese lenger.

 

Og nei, Nokia Lumia 920 er ikke veldig tung++++++++

 

For de som synes den er tung, spol frem til 4.25 i denne videoen og få dommen deres.

 

Lenke til kommentar
Trykker jeg på Windowsknappen ser jeg mine notifications enkelt og greit på hjemmeskjermen. Når det gjelder shortcuts til WiFi osv, hadde jeg likt om man kunne enkelt og greit pinne en tile som funket som en toggle i stedet for en snarvei til innstillingene, så ville det egentlig vært done and done for min del, men ja det er noe de bør fikse. Såklart er det ikke perfekt for alle, ingen mobiler er det. Ikke SGS3, ikke iphone5, ikke Nokia 100... Det går bare ikke. Når det gjelder kameraet vil jeg tro testmodellen var en tidligere versjon av FW enn release, og noe skjedde i siste biten som gjorde kameraet litt mindre skarpt under visse omstendigheter. Dette er såklart en SW sak som Nokia har anerkjent og har en fiks de skal gi ut innen kort tid på.

 

Ja, dette er vel det eneste jeg også savner - live tiles toggle knapper til Bluetooth, Wifi, etc som viser om de er aktive eller ei. Utover dette så gir Live Tilesene mine meg den infoen jeg trenger. Er sikkert bare en tilvenningssak, men nå har jeg brukt WP 7.5/7.8 (beta) i godt over ett år så akkurat det er ikke noe problem lengre :)

Lenke til kommentar

Oj her var et mye nytt siden sist jeg sjekket tråden!

 

Er det kommet noe info om akkurat hva det er som gjør at noen telefone booter?

 

Har selv hatt min et par uker(?) nå, og har hatt på 4G hele veien, både med 4G simkort og uten. Aldri opplevd noen reboot, jeg trodde jeg hadde en reboot i starten, men det viste seg være lavt batteri bare. Har også installert en drøss apps og bruker den relativt mye hver dag og batteriet har og blitt enda bedre. Gikk to dager her forleden uten lading (og kunne nok gått enda lenger), da med moderat bruk riktignok.

 

En ting dere med problemer kanskje kan prøve - før jeg legger fra meg telefonen så pleier jeg trykke Back-knappen helt til alt er borte. Er nok litt nevrotisk av meg, men det er godt å vite at det er så "clean" det får blitt mtp. bakgrunnsgreier

 

Forøvrig - for en telefon! Dette minner om den første tiden jeg hadde iPhone og ble mer og mer glad i den! Den er en fryyyyd å bruke til daglig, og jammen var ikke den trådløse laderen mye mer praktisk enn jeg ville trodd også. Nå håper jeg ikke å måtte gå tilbake til kabel igjen noen gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...