Gå til innhold

Nutrilett, sunt?


The Mad One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kjenner jeg ikke til det konkrete produktet, men slike produkt er gjerne laget for å erstatte måltider for folk som prøver å gå ned i vekt.

 

Til et slikt formål, og om en bruker det riktig, er det nok ikke så dumt. Det er derimot forskjell på et sunt kosthold, og en slankekur.

 

Jeg vil så langt det lar seg gjøre anbefale "ekte" og variert mat.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Sunt og sunt. Det er det det er. Om man spiser 10 slike til dagen er de nok ikke sunne. Spiser man en eller to i tillegg til det man ellers trenger, så ser eg ikke problemet.

Nå måtte jeg nesten søke opp dette produktet.

 

Om du spiser 2 slike hver dag i tillegg til det du ellers trenger så vil du gå omtrent 450 gram opp i vekt hver uke. Produktet er laget for å erstatte måltider, ikke komme som et tillegg.

Lenke til kommentar

Sunt og sunt. Det er det det er. Om man spiser 10 slike til dagen er de nok ikke sunne. Spiser man en eller to i tillegg til det man ellers trenger, så ser eg ikke problemet.

Nå måtte jeg nesten søke opp dette produktet.

 

Om du spiser 2 slike hver dag i tillegg til det du ellers trenger så vil du gå omtrent 450 gram opp i vekt hver uke. Produktet er laget for å erstatte måltider, ikke komme som et tillegg.

 

Selvfølgelig går du opp i vekt hvis du spiser mer enn du pleier... Det sier vel seg selv. Det er jo sjokolade, med litt ekstra protein og vitaminer. Det inneholder selvsagt endel kalorier. Putter du noe inn i kostholdet ditt, må du ta noe annet ut.

Lenke til kommentar

Som alle andre slike slankeprodukter er det bedre å spise normal sunn mat. Spis heller et par knekkebrød med ost/skinke/leverpostei, enn å spis en slik slankebar for å gå ned i vekt.

 

Å gå ned i vekt er faktisk uhyre enkelt, i teorien. Det eneste som virker er følgende:

 

Du må innta færre kalorier enn du forbrenner. Den enkleste måten å øke antallet kalorier som forbrennes er å røre på kroppen. Trening fører til høyere faktisk forbruk, men også til økt kaloribehov fordi muskelmassen vil øke og muskler krever kalorier.

 

Hvis man så spiser normal mat, men inntar færre kalorier enn man har behvo for, noe man kaller kaloriunderskudd, vil altså kroppen forsyne seg av fettlagrene kroppen har samlet opp. Når man så over tid har kaloriunderskudd, vil kroppen forbrenne fettet.

 

Dette er en mye sunnere måte å gå ned i vekt på, og normal sunn mat vil alltid være bedre enn slike dårlige erstatninger for inntak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mangler du vitaminer og mineraler?

 

Kroppen lager ikke vitaminer.

 

Nei, men har du fått påvisst mangelfulle verdier med det du spiser i dag?

 

Nei.

 

Da er det ingen som helst grunn til å spise dette produktet. Et normalt, variert kosthold dekker stort sett ALLTID det du har behov for av vitaminer og mineraler. Selv ikke vitaminpiller har noe for seg for et normalt friskt menneske som spiser helt normal mat. Dessverre er det mye desinformasjon fra "alternativmedisinere" og "helskostfreaker", som gjør at folk tror de lider av mangelsykdommer og må ty til dyre produkter for å få dekket et behov som allerede er dekket.

 

Før du kaster penger ut vinduet på slike produkter bør du dra til din fastlege, ta noen blodprøver for å se om du lider av noen form for mangelsykdommer. Legen vil da kunne gi deg anbefalinger, om det skulle være nødvendig med noen tiltak. Det er nesten sikkert at du IKKE har behov for slike tiltak, da mangel på nødvendige mineraler og vitaminer fører til at kroppen rett og slett ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har også brukt det i perioder hvor jeg har hatt problemer med å f.eks. få i meg frokost.

Hjalp Nutrilett da du hadde problemer med frokosten.

Det hjalp på den måten at jeg fikk noe i meg til å starte dagen med. Nå tenker jeg på Nutrilett næringsdrikk... Det er kanskje ikke det man diskuterer i denne tråden? De har vel flere produkter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...