Gå til innhold

Nutrilett, sunt?


The Mad One

Anbefalte innlegg

Synes egentlig sånne produkter er overprisa tull. Det som hjalp meg ned i vekt var å bruke mindre ferdig/halvfabrikater og heller lage maten fra bunn av med skikkelige råvarer. Jeg ville aldri i verden ha spist noe slikt som et av mine måltider. De er dog kjekke å ha på litt lengre turer; det skal jeg innrømme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mangler du vitaminer og mineraler?

 

Kroppen lager ikke vitaminer.

 

Nei, men har du fått påvisst mangelfulle verdier med det du spiser i dag?

 

Nei.

 

Da er det ingen som helst grunn til å spise dette produktet. Et normalt, variert kosthold dekker stort sett ALLTID det du har behov for av vitaminer og mineraler. Selv ikke vitaminpiller har noe for seg for et normalt friskt menneske som spiser helt normal mat. Dessverre er det mye desinformasjon fra "alternativmedisinere" og "helskostfreaker", som gjør at folk tror de lider av mangelsykdommer og må ty til dyre produkter for å få dekket et behov som allerede er dekket.

 

Før du kaster penger ut vinduet på slike produkter bør du dra til din fastlege, ta noen blodprøver for å se om du lider av noen form for mangelsykdommer. Legen vil da kunne gi deg anbefalinger, om det skulle være nødvendig med noen tiltak. Det er nesten sikkert at du IKKE har behov for slike tiltak, da mangel på nødvendige mineraler og vitaminer fører til at kroppen rett og slett ikke fungerer.

 

I henhold til undersøkelser som har blitt gjort på mineralforekomster i dyrket jord så er joden nå så utpint p.g.a mislighold at mange mineraler har vesentlige reduksjoner i forhold til bare 50-100 år tilbake i tid.

Hvor stressa folk er har også mye med behovet og gjøre, og de som spiser relativt usunt, er stressa har abosolutt igjen for å ta selv dårlige vitaminpiller. Alt det jeg sier foreligger det dokumentasjon for.

 

Er forsåvidt enig i at man burde la jorden gjøre jobben istedet for å koke sammen piller, for mineralene som kommer i planter har en helt annen størrelse enn det som kommer i pilleform, men komfort betyr mye for folk. Det er også dokumentert at mengden tørrstoff i plantene går ned ved kunstgjødsel, sprøytemiddel og utpint jord.

Jordkvaliteten er også vesentlig dårligere når jorden ikke får hentet seg inn når man driver overforbruk.

 

Synes egentlig sånne produkter er overprisa tull. Det som hjalp meg ned i vekt var å bruke mindre ferdig/halvfabrikater og heller lage maten fra bunn av med skikkelige råvarer. Jeg ville aldri i verden ha spist noe slikt som et av mine måltider. De er dog kjekke å ha på litt lengre turer; det skal jeg innrømme.

 

Har sett over indigridienslisten til enkelte av nutrilettproduktene og dette er etter min menig bortkastede penger.

Spise heller normal mat i mindre mengder og kutt ned på ugunstige karbohydrater (som ironisk nok hungercontrol produktet er fullt av)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...