Gå til innhold

Sesjon og Marihuana


patix95

Anbefalte innlegg

Hei. Er 95'er, og har da fått lapp om sesjon del 1. Jeg har røykt marihuana før, men jeg kommer ikke til å gjøre før jeg skal på sesjon del 2. Jeg sendte inn en søknad der det stod jeg hadde brukt det 2 eller flere ganger, så sendte jeg en ny en der det stod jeg ikke hadde gjort det. (Har en backstory om de lurer på hvorfor jeg sendte 2 stk). Jeg kommer til å bli negativ på en urinprøve om de tar det, men jeg har hørt at de tar ryggmargsprøver? Stemmer det, og i såfall, hva er sjansene for at de tar det? Det er jo dyrt, og de kan ikke teste alle for urinprøve heller, da det også er for dyrt. Har ambisjoner i forsvaret, og håper på at det ikke skal ødelegge sjansene mine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sendte inn en søknad der det stod jeg hadde brukt det 2 eller flere ganger, så sendte jeg en ny en der det stod jeg ikke hadde gjort det.

 

Hvis du allerede har sendt en innrømmelse, lurer jeg på hvorfor de skulle tro deg når de mottar en ny søknad som benekter det?

 

De tar urinprøve av alle, såvidt jeg vet. Jeg gav urinprøve.

 

Tviler sterkt på om de tar ryggmargsprøver. Men det spørs om de vil gi deg en viktig jobb i forsvaret etter å ha lest den første søknaden din, som inneholder en innrømmelse.

 

Jeg legger til at jeg egentlig ikke har peiling.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Jeg sendte inn en søknad der det stod jeg hadde brukt det 2 eller flere ganger, så sendte jeg en ny en der det stod jeg ikke hadde gjort det.

 

Hvis du allerede har sendt en innrømmelse, lurer jeg på hvorfor de skulle tro deg når de mottar en ny søknad som benekter det?

 

De tar urinprøve av alle, såvidt jeg vet. Jeg gav urinprøve.

 

Tviler sterkt på om de tar ryggmargsprøver. Men det spørs om de vil gi deg en viktig jobb i forsvaret etter å ha lest den første søknaden din, som inneholder en innrømmelse.

Jeg har vært inne til førstegangstjeneste nå i 5mnd'r og har enda ikke tatt noen urinprøve.

 

Ellers hva OP burde gjøre vet jeg ikke, kommer lengre om man er ærlig. Men vet at en som testet negativt på urinprøve, men hunden markerte baggen hans positiv ikke fikk Hemmelig sikkerhetserklæring pga dette, når han innrømmet tidligere bruk under starten av rekrutten.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Jeg kommer uansett til å teste negativt på en urinprøve, da jeg har bestemt meg for hva jeg vil bli, og jeg vil ikke ødelegge sjansene mine.

 

Det med den første søknaden sier jeg bare skulle bla nedover med piltastene og med et uhell fikk byttet svaralternativ uten å være klar over det før jeg sendte søknaden. Det er jo ikke noe de kan nekte. Takk for svar alle sammen! Lettet på klumpen i magen! :)

Lenke til kommentar

Du er helt safe. Ryggmargsprøver er det ikke snakk i at de utfører. Det kan være at de klipper litt av håret ditt eneste:p

 

Å om du har vært borti det før er det ikke noe stress. Satt i arresten selv på sesjon med en som hadde vært borti litt av alt. Han bare innrømte hele greia, sa han aldri skulle gjøre det igjen, hvor mye han ønska å være der, å vips så kom han inn.

Lenke til kommentar

Herlig, da blir det (mest sannsynligvis) MJK på meg neste år da! Er gira på jobb i forsvaret. Har uansett ikke røyka på sikkert 1 måned, så jeg er rein nå, og det er lenge til jeg skal på del 2. Så da er jeg garantert rein.

 

Noen tips til hva jeg burde si om de spør om jeg har brukt det? Skal jeg bare si "Ja, jeg har prøvd marihuana noen ganger, men kommer ikke til å gjøre det igjen. Gjør det som må gjøres for en sjanse i forsvaret" eller noe sånt noe?

Lenke til kommentar

KAmmerat av meg som var ærlig på at han hadde prøvd tidligere ble sendt rett hjemm igjen, etter å ha gått et døgn uten å få mat siden de var under observasjon, eller noe slikt. Han måtte i et halvt år gå til legen en gang i måneden for å avlegge urinprøver for å bevise at han ikke brukte det lenger. Dog han kunne få komme tilbake etter den perioden om han ville slik jeg forstod det. Men med behandlingen han fikk i første omgang så mistet han lysta på militæret. Kan dog være dette hører til sjeldenhetene. Du får uansett ha lykke til.

Lenke til kommentar

KAmmerat av meg som var ærlig på at han hadde prøvd tidligere ble sendt rett hjemm igjen, etter å ha gått et døgn uten å få mat siden de var under observasjon, eller noe slikt. Han måtte i et halvt år gå til legen en gang i måneden for å avlegge urinprøver for å bevise at han ikke brukte det lenger. Dog han kunne få komme tilbake etter den perioden om han ville slik jeg forstod det. Men med behandlingen han fikk i første omgang så mistet han lysta på militæret. Kan dog være dette hører til sjeldenhetene. Du får uansett ha lykke til.

 

Jeg regner med de tar urinprøve på del 2, og ser da at jeg ikke bruker. Smisker litt og sier hvor lyst jeg har til å tjenestegjøre i tillegg til min fysikk, så tviler jeg på at jeg blir sendt hjem igjen utifra det andre jeg har lest i denne tråden.

Men takk :)

Endret av patix95
Lenke til kommentar

En hund må markere på deg før du eventuelt kan bli testet.

 

De kan finne på å ta hårprøve (positiv opptil 3mnd etter siste inntak) (ikke ryggmargsprøve) hvis mistanken for rusbruk er enormt sterk selv etter negativ urinprøve (den er negativ etter 3-4 dager ved sporadisk konsum). Sjansen er veldig liten (har hørt om 1 tilfelle, og det var ikke på sesjon) så det er lite utbredt praksis i forsvaret og hos politiet. Tror den metoden har dødd helt ut da det er veldig dyrt.

 

Worst case scenario er med mindre klærne dine har vært i fysisk kontakt over lengre perioder med cannabisen og ikke har vært grundig vasket... noe som kan være nok for en hund å markere. Du pisser negativt, så no worries! :)

 

Pisser du derimot positivt på urinprøve hos politiet før du skal på sesjon og er under 18 så vil du bli tilbudt regelmessige pisseprøver i opptil 1 år for å slippe rulleblad. Å bli tatt for cannabis når du er under 18 er ikke så stress lengre og vil ikke ødelegge fremtidsplaner med mindre du opptrer som en drittsekk og ikke gidder å slutte røykingen.

Lenke til kommentar

Herlig, da blir det (mest sannsynligvis) MJK på meg neste år da! Er gira på jobb i forsvaret. Har uansett ikke røyka på sikkert 1 måned, så jeg er rein nå, og det er lenge til jeg skal på del 2. Så da er jeg garantert rein.

 

Noen tips til hva jeg burde si om de spør om jeg har brukt det? Skal jeg bare si "Ja, jeg har prøvd marihuana noen ganger, men kommer ikke til å gjøre det igjen. Gjør det som må gjøres for en sjanse i forsvaret" eller noe sånt noe?

 

Aldri innrøm rusbruk ovenfor forsvaret!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herlig, da blir det (mest sannsynligvis) MJK på meg neste år da! Er gira på jobb i forsvaret. Har uansett ikke røyka på sikkert 1 måned, så jeg er rein nå, og det er lenge til jeg skal på del 2. Så da er jeg garantert rein.

 

Noen tips til hva jeg burde si om de spør om jeg har brukt det? Skal jeg bare si "Ja, jeg har prøvd marihuana noen ganger, men kommer ikke til å gjøre det igjen. Gjør det som må gjøres for en sjanse i forsvaret" eller noe sånt noe?

 

Aldri innrøm rusbruk ovenfor forsvaret!

 

Den er grei. Og det er den siste søknaden som teller? Var en over som sa det. Hvis de sjekker begge, så sier jeg at jeg scrolla nedover med pilene uten å vite at jeg bytta svaralternativ. Er nok rein om de skulle finne på å ta håret og da i og med at det er 1-2 måneder siden jeg røyka og har ikke blitt kalt inn til del 2 enda, så regner med det er en liten stund til.

Lenke til kommentar

Naturligvis latterlig at de slår hardere ned på hasj enn sigaretter.

 

Jaså så man vil heller ha et dop hode på skytebanen som tar seg en joint av og til sorry ass personlig ville jeg nektet å vært i samme kompani med en som røyket hasj i militæret.

 

Har ikke så mye imot hva folk gjør i det sivile når de ikke er militæret men når man driver med skarpt og er på skytebanen og løper rundt og skyter er det latterlig at man mener at det å røyke hasj er ok.

 

Om du havner i MJK er det aldri noe mer hasj narko hundene tar den minste ting på klær og bagger, ikke bare på inrykk men man blir jevnt og det er blindprøver osv.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Hasj er et rusmiddel, det er helt forståelig at man ikke burde håndtere skytevåpen i ruset tilstand.

 

Være det heroin, cannabis, eller alkohol

 

Sigaretter kan være gale det også, men rusen forsvinner rimelig raskt.

 

Jeg quotet han som sa at forsvaret burde slå ned på sigaretter mer enn hasj, hva folk gjør med kroppene sine har ikke jeg noe med, men problemet oppstår når heller ikke kan se at personen er ruset ved håndtering av skarpt. Rusmidler generelt med våpen er en uting og da spess i forsvaret. Alkohol kan man generelt se og finne ut av, hasj er jeg ikke sikker på er like enkelt uten en test, og man tar vel ikke urin prøve hver gang man skal på skytebanen.

 

Og i forsvaret er det spessielt i de proffesjonelle og skarpe avdelingene mange uannmeldte tester. De hundene finner mye, hadde en kompis som en hund fant et korn på baggen eller noe sånt, han ble ikke kastet ut da de ikke fant noe i kroppen hans og han sa til meg han ikke hadde gjort det, men vi snakker et korn så om man liker å ruse seg på hasj er ikke forsvaret jobben man vil ha.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Hei. Er 95'er, og har da fått lapp om sesjon del 1. Jeg har røykt marihuana før, men jeg kommer ikke til å gjøre før jeg skal på sesjon del 2. Jeg sendte inn en søknad der det stod jeg hadde brukt det 2 eller flere ganger, så sendte jeg en ny en der det stod jeg ikke hadde gjort det. (Har en backstory om de lurer på hvorfor jeg sendte 2 stk). Jeg kommer til å bli negativ på en urinprøve om de tar det, men jeg har hørt at de tar ryggmargsprøver? Stemmer det, og i såfall, hva er sjansene for at de tar det? Det er jo dyrt, og de kan ikke teste alle for urinprøve heller, da det også er for dyrt. Har ambisjoner i forsvaret, og håper på at det ikke skal ødelegge sjansene mine.

 

Ingen grunn til bekymring, det er ikke så nøye. Men om du har problemer pga marihuana feks så er det veldig lett å "dimme" slippe førstegangstjeneste.

 

Men militæret bryr seg lite om du har prøvd en eller to ganger. Det er ganske mange av innrykkende soldater som er i din situasjon.

 

Ikke tenk på det, de bryr seg ikke noe om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...