Gå til innhold

Spørsmål om Ebay.


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe/har lyst til og kjøpe noe på Ebay fra en selger som har over 99% gode referanser ,

 

Og varen er bortimot 1.000 kroner billigere en i norge.

 

 

Kan jeg bestille og betale den 10. september eller åssen fungerer betalingen ?

 

totalt med frakt er det 115 Dollar med frakt , vil det koste meg noe mer en dette siden pga toll osv ? det er dette produktet

 

http://www.ebay.com/itm/Gerber-LHR-Sheath-Serrated-30-000183-/261084770104?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cc9dd6f38#ht_1753wt_1037

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har handlet masse fra ebay og har kun positive erfaringer.

Dog, jeg har alltid betalt med paypal rett etter å ha vunnet auksjoner, derfor kan jeg ikke si noe om hvordan muligheten for å betale senere fungerer. Det finnes en mulighet som heter Bill me later, men jeg vet ikke hvordan dette fungerer.

 

Ser under payment instructions lagt til av selger:

Immediate payment required for this item

Immediate payment of US $102.95 is required.

 

Men du kan jo sende en mail til han via ebay med spørsmål?

 

Når det gjelder toll og slikt så tilkommer dette ved varer over 200 norske kroner.

Noen selgere skriver total verdi til å akkurat komme under denne grensen, noen andre ikke.

Vær obs på om at hvis dette gjøres, og det skjer noe med varen under frakt (blir ødelagt) så dekker kun fraktselskapets forsikring kun summen som er skrevet på. Derfor er det et sjangsespill, men det kommer jo også ann på hvert enkelt produkt. Det skal litt til for at en kniv blir ødelagt.. Dessuten kan produktet stoppes i tollen, og de kan forlange å få en kopi av kvitteringen du får av Paypal. Hvis summer der ikke stemmer overens med summen på pakken kan de bli litt sinte. Om man får bot vet jeg ikke.

 

Om summen kommer over 200 kroner må du betale moms på både produkt og frakt. Tollgebyr kommer som regel på 100-200kr for forenklet fortolling.

 

Edit: rettet skrivefeil

Endret av Post_Mortem
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har handlet masse fra ebay og har kun positive erfaringer.

Dog, jeg har alltid betalt med paypal rett etter å ha vunnet auksjoner, derfor kan jeg ikke si noe om hvordan muligheten for å betale senere fungerer. Det finnes en mulighet som heter Bill me later, men jeg vet ikke hvordan dette fungerer.

 

Ser under payment instructions lagt til av selger:

Immediate payment required for this item

Immediate payment of US $102.95 is required.

 

Men du kan jo sende en mail til han via ebay med spørsmål?

 

Når det gjelder toll og slikt så tilkommer dette ved varer over 200 norske kroner.

Noen selgere skriver total verdi til å akkurat komme under denne grensen, noen andre ikke.

Vær obs på om at hvis dette gjøres, og det skjer noe med varen under frakt (blir ødelagt) så dekker kun fraktselskapets forsikring kun summen som er skrevet på. Derfor er det et sjangsespill, men det kommer jo også ann på hvert enkelt produkt. Det skal litt til for at en kniv blir ødelagt.. Dessuten kan produktet stoppes i tollen, og de kan forlange å få en kopi av kvitteringen du får av Paypal. Hvis summer der ikke stemmer overens med summen på pakken kan de bli litt sinte. Om man får bot vet jeg ikke.

 

Om summen kommer over 200 kroner må du betale moms på både produkt og frakt. Tollgebyr kommer som regel på 100-200kr for forenklet fortolling.

 

Edit: rettet skrivefeil

 

så det du sier her er at jeg ender opp med og betale 677 for kniven med frakt og 200 kroner ekstra for og få den gjennom tollen etc ?

 

billigste alternativet i norge er 1.656 kroner så er fortsatt over 700 kroner billigere med toll

Lenke til kommentar

Du betaler ca 677 kroner for kniven, i tillegg kommer ca 170 kroner i moms og et sted mellom 100 og 200 i gebyr.

 

så du vil si at prisen ikke overstiger 1.100 kroner altså ? Tenkte og ikke bruke mer en det =P Har kjøpt en god del annet i det siste inkl hagle så har ikke så mye på knivbudsjettet men trenger en sikkelig kniv.

Lenke til kommentar

Trenger du en skikkelig friluftkniv så kan jeg anbefalle en Strømeng Samekniv... --&--#62; det var dagens off topic

 

Jeg har handlet mye fra Ebay. Bare positive erfaringer, men med posten har jeg hatt noen negative siden de ikke alltid er like enkle å holde på med.

 

Under 1000kr - 125kr i fortollingsgebyr til posten pluss at man betaler MVA på kjøpssum og fraktbeløp.

Over 1000kr - 225kr i fortollingsgebyr til posten pluss at man betaler MVA på kjøpssum og fraktbeløp.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Trenger du en skikkelig friluftkniv så kan jeg anbefalle en Strømeng Samekniv... --&--#62; det var dagens off topic

 

Jeg har handlet mye fra Ebay. Bare positive erfaringer, men med posten har jeg hatt noen negative siden de ikke alltid er like enkle å holde på med.

 

Under 1000kr - 125kr i fortollingsgebyr til posten pluss at man betaler MVA på kjøpssum og fraktbeløp.

Over 1000kr - 225kr i fortollingsgebyr til posten pluss at man betaler MVA på kjøpssum og fraktbeløp.

 

okay , Så da er det hvor mange % mva er det på en vare som koster 680 kroner ? mye spørring her merker jeg men jeg vil være sikker siden budsjettet er litt stramt =P

 

Du vil nok ende opp på rundt maks 1050 for alt.

 

Håper bare jeg slipper å lese om deg i avisen om en måneds tid :-P

 

Han som drepte elg med bare henda ?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har handlet masse fra ebay og har kun positive erfaringer.

Dog, jeg har alltid betalt med paypal rett etter å ha vunnet auksjoner, derfor kan jeg ikke si noe om hvordan muligheten for å betale senere fungerer. Det finnes en mulighet som heter Bill me later, men jeg vet ikke hvordan dette fungerer.

 

Ser under payment instructions lagt til av selger:

Immediate payment required for this item

Immediate payment of US $102.95 is required.

 

Men du kan jo sende en mail til han via ebay med spørsmål?

 

Når det gjelder toll og slikt så tilkommer dette ved varer over 200 norske kroner.

Noen selgere skriver total verdi til å akkurat komme under denne grensen, noen andre ikke.

Vær obs på om at hvis dette gjøres, og det skjer noe med varen under frakt (blir ødelagt) så dekker kun fraktselskapets forsikring kun summen som er skrevet på. Derfor er det et sjangsespill, men det kommer jo også ann på hvert enkelt produkt. Det skal litt til for at en kniv blir ødelagt.. Dessuten kan produktet stoppes i tollen, og de kan forlange å få en kopi av kvitteringen du får av Paypal. Hvis summer der ikke stemmer overens med summen på pakken kan de bli litt sinte. Om man får bot vet jeg ikke.

 

Om summen kommer over 200 kroner må du betale moms på både produkt og frakt. Tollgebyr kommer som regel på 100-200kr for forenklet fortolling.

 

Edit: rettet skrivefeil

 

 

De som selger det jeg skal ha skreiv dette til meg

 

All International packages are marked as '$20 Gift' on the customs form.

 

 

 

Vil det si at jeg ender opp med og bare betale 25 % mva av 25 Dollar og slipper og betale 150-300 i fortolling siden 25 Dollar er under 200 norkse ? altså prisen er fortatt over 100 Dollar men det står ikke det på pakka

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Det vil si at du kommer under 200 kr grensen og ikke betaler noe som helst ekstra.

 

Om den blir stoppet i tollen pga sjekk, må du få han du kjøpte kniven av til å lage en ny kvittering til deg hvor det står at kniven koster $20.

 

(om tollen tar en kontrollsjekk så må de ha en kopi av kvittering av deg. Da bør jo helst den summen du har kvittering på stemme med den som står på pakka:))

Lenke til kommentar

Det vil si at du kommer under 200 kr grensen og ikke betaler noe som helst ekstra.

 

Om den blir stoppet i tollen pga sjekk, må du få han du kjøpte kniven av til å lage en ny kvittering til deg hvor det står at kniven koster $20.

 

(om tollen tar en kontrollsjekk så må de ha en kopi av kvittering av deg. Da bør jo helst den summen du har kvittering på stemme med den som står på pakka:))

 

Men kan tollen spørre meg om kvitering ? , for om de sjekker den pakka trenger du ikke være noen knivekspert for og skjønne at til og med en fake kniv av denne typen koster ikke 25 dollar , et raskt google søk og du ser at den ofte ligger på over 150 dollar . Men jeg kan bare betale mva og toll om de skal ha kvitering av meg er ikke verdens undergang om de sjekker.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

De kan spørre kvittering ja.

Situasjonen kunne jo vært at selv om denne kniven har en retail pris på $150 kan du fremdels ha vunnet en auksjon med utropspris $1.

 

Tollere tar ikke utgangspunkt i hva google eller de selv tror et produkt koster, og derfor vil de be om kvittering for bevis og om de skal kreve inn toll og mva eller ikke.

Lenke til kommentar

De kan spørre kvittering ja.

Situasjonen kunne jo vært at selv om denne kniven har en retail pris på $150 kan du fremdels ha vunnet en auksjon med utropspris $1.

 

Tollere tar ikke utgangspunkt i hva google eller de selv tror et produkt koster, og derfor vil de be om kvittering for bevis og om de skal kreve inn toll og mva eller ikke.

 

Ja okay , Siden den er fortsatt 500 kroner billigere en det billigste alternative i Norge uansett,

 

Takk for svar Alle sammen ! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...