Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg enig, hjemmelaget potetmos SKAL være med fløte! :)

Hør hør :)

 

 

Bare den ikke FOR tykk. Liker den ikke da, jeg. Må ha den luftig og fin. :) Du får nok bli kokk, kompis. :)

 

Krav stor du er da :p Må jo være tykk :D Jo takk for det kompis, håper på å få muligheten. Men står litt på han andre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

sj3f, den 27 Nov 2013 - 09:27, sa:

 

Hva med maggi potet stappe da gutter, blir den good tatt da av dere??. men det er en jevla good potetstappe fra søta bror som heter felix trur jeg, den er jevla goooooooood trur det er 12 poser i pakken da. Det er i en stor gul es som det står felix uta på da

 

 

Ja jeg regner med at det går greit :) Det jeg gleder meg mest til, er faktisk kålerabistappen, siden den blir sprekk full av fløte :D

 

 

Hadde faktisk ikke så høy varme (iallefall som jeg fikk med meg :p ), mulig at jeg husker feil. At jeg begynte for hadt, men det går ingenting. For det var 2 sorter kjøtt oppi, og det ene smakte ikke så godt. Ei så det godt ut heller. Sort var det kjøtte der, så det ble bare til at jeg så på kjøttet, og spsite potetene heller :p

Pms1 hva med ta kokke kurs da, er det noe for deg du?

 

På den gamle skolen hadde vi sånn 70 mbps ned, synd det var sånn 2-300 i ping :p

Okej høyere ping dårligere blir mpps, da sorry er det feil ???

 

 

Enig kul den, men åsen har de fått in det inn der da,??????? må kjøpes inn da ha ha

 

Mange bruker melk, salt og pepper, men med fløte, så blir den litt fyldigere og bedre smak. Men skal sjekke ekstra med kokken, før jeg gir meg ut på det. Må være sikker på at jeg ikke gjør feil ;)

Blir ikke den potet mosen tung da, ja tykk

 

 

Den er jo tykk og god, men den er bedre med fløte :) Mer smak, og mer fylde. Tar litt fin hakket løk, litt fin hakket hvitløk, koker fløten forsiktig opp, legger potetene oppi, og moser alt sammen, så topper det du det med litt persille :)

 

Verdens beste :D

Mye fløte og poteter å løk hvitløk bruker du da Pms1, den er ikke klumper i den vel

 

 

Hehe...vet hva jeg vil ha vettu. Mosen skal jo ikke være "tung"...hehe. Tykk ja...men ikke tung og kompakt.

Den skal jeg teste :)

Endret av Fleischmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hehe...vet hva jeg vil ha vettu. Mosen skal jo ikke være "tung"...hehe. Tykk ja...men ikke tung og kompakt.

Nei den må ikke være for tung, men mektig og god, det må den være :)

 

Pms1 hva med ta kokke kurs da, er det noe for deg du?

 

 

Mye fløte og poteter å løk hvitløk bruker du da Pms1

 

 

Sist hadde vi vel 2kg poteter, 3-4dl fløte, 1/4 løk, og 1/2 hvitløk. Salt og pepper etter behov, og litt persille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jeg enig i. :)

 

 

 

Håper ikke det. Det hørtes sykt mye ut for en som ikke liker hvitløk så godt. Da smaker jo mosen BARE hvitløk. :p

Husker da jeg laget grytte rett ha ha 8 til 9 rå hvitløker rett oppi rett etter den nesten var verdig +spansk pepper i, da sa kameraten hva faen har du hatt oppi her. Han brente skjeften ha ha da :green:

Lenke til kommentar

1/2 hvitløk, eller 1/2 hvitløksfedd? :omg:

 

Det finnes hvitløk, som er mildere. Og den er ikke i fed, så du bruker (hvis man ønsker) 1/2 hvitløk av den der. Men begynt med 1/2 av en fed, og prøv deg frem :)

 

 

 

 

 

Håper ikke det. Det hørtes sykt mye ut for en som ikke liker hvitløk så godt. Da smaker jo mosen BARE hvitløk. :p

Svaret over, går egenlig til deg også :) Men det smaker ikke så mye hvitløk, som en skulle tro. Men som sagt, det er en mild hvitløk, og begynt i det små, og smak deg frem :)

Lenke til kommentar

Pms1 hva med ta kokke kurs da, er det noe for deg du?

 

 

 

Jo, det hadde ikke vært dumt det. Men har en som er kokk, som lærer villig fra seg. Bare at det er ikke så enkelt å lære noe, ved å snakke om det. Bedre å gjøre det, men da trenger vi et stort nok kjøkken for oss begge. Men jeg plukker opp mange tips fra han, og ser kokke programer jeg syns jeg lærer av, så plukker opp litt etter litt :)

Lenke til kommentar

 

Det finnes hvitløk, som er mildere. Og den er ikke i fed, så du bruker (hvis man ønsker) 1/2 hvitløk av den der. Men begynt med 1/2 av en fed, og prøv deg frem :)

Svaret over, går egenlig til deg også :) Men det smaker ikke så mye hvitløk, som en skulle tro. Men som sagt, det er en mild hvitløk, og begynt i det små, og smak deg frem :)

 

Ooookidoki. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...