Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, kan nok være all dritten samsung fant på å legge inn i den. Jeg skjønner ikke produsenters store iver etter å fylle en telefon med masse bloatware som man fint kan være uten. Har null samsung crap på min GS3. Rask og meget responsiv er den og hakke vassere ble den av det rommet jeg la inn nå.

Egentlig ikke. Selv med Custom ROM så sliter den noe ekstremt, ett eksempel:

 

La oss si jeg er i Snapchat og skal sende ett bilde, selve prossesen med å ta bilde og velge kontakt er treg, men helt OK. Skal jeg så multitaske meg inn i KiK, velge en samtale, gå inn i gallerier, finne bilde, sende dette og navigere meg fort tilbake inn i en annen samtale. Det går bare ikke.

 

Det er enorme ventetider, ekstrem lag og generelt uholdbart.

 

Dette gjelder forøvrig all verdens Galaxy S3 og er helt objektivt. Jeg har selv vært borti flere hundre av denne telefonttypen og mottar stadig nye ved min arbeidsplass som har behov for synkronisering med Kommunale tjenester.

(Sammenlign din telefon med Galaxy S2 så vil du se hva jeg mener. Tror jeg skulle påvist ekstreme problemer med lag i din telefen hadde jeg hatt den i under 5 minutter)

 

 

Galaxy S1 og Galaxy S2 er begge ekstremt kompetente telefoner som forruten iPhone var best på sin tid. Faktisk så er Galaxy S2 raskere enn S3 i alle operasjoner foruten spill hvor S3 yter godt. Etter å ha brukt både Galaxy og Nexus 4 så vil jeg aldri ta i bruk en telefon som ikke er produsert i sammarbeid med Google igjen, de vet å produsere skikkelige telefoner, Motorola som forøvrig er ett selskap i Googles eie er det eneste selskapet jeg vil vurdere å kjøpe en telefon fra med mindre den heter Nexus.

 

///////RANT

Endret av Glenn Jacobsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Og specs, da :p

 

Haha, den er jeg enig i. 10k kan man få mye bra men Mac er jo ganske praktisk da.

 

 

Jepp. Bra tidspunkt å kjøpe Mac på nå. Regner med du har fulgt med på lanseringen som var i kveld? :)

 

Virkelig? :D

Nei, har ikke det kompis! Evt. noen linker du ønsker å dele? :wee:

Lenke til kommentar

 

Som sagt...madammen har S3, men helt uten feil....så det er noe feil med din.

Alle Samsungs toppmodeller etter Galaxy S2 sliter med lag iforhold til konkurrentene. S2 er faktisk kjappere enn S3 i majoriteten av daglige gjøremål foruten spill.

 

Jeg opplever større ytelsesproblemer selv på Note 3, går en inn i en applikasjon, trykker på hjemknappen og skal åpne en annen så er det ikke bare tregheter men hakkete animasjoner også. Slik er det ikke i telefoner som Galaxy Nexus (Desember 2011) eller Nexus 4 (November 2012)

Lenke til kommentar

Alle Samsungs toppmodeller etter Galaxy S2 sliter med lag iforhold til konkurrentene. S2 er faktisk kjappere enn S3 i majoriteten av daglige gjøremål foruten spill.

 

Jeg opplever større ytelsesproblemer selv på Note 3, går en inn i en applikasjon, trykker på hjemknappen og skal åpne en annen så er det ikke bare tregheter men hakkete animasjoner også. Slik er det ikke i telefoner som Galaxy Nexus (Desember 2011) eller Nexus 4 (November 2012)

Hva jobber du med Glenn

Lenke til kommentar

Virkelig? :D

Nei, har ikke det kompis! Evt. noen linker du ønsker å dele? :wee:

 

Jepp. Bare sjekk sider som Engadget, The Verge og slikt. Vet ikke om du er ute etter bærbar eller stasjonær, men de lanserte i alle fall oppgraderinger av Macbook Pro modellene med retinaskjerm. Vi snakker nyeste Haswell i7-prosessor, 256 gig PCie lagring som er omtrent dobbelt så kjapt som en hvilken som helst Sata SSD, skjerm på 2880x1800 og 8 gig RAM som standard på 15". På 13" er det dobbeltkjerne Haswell i5, 128 gig PciE lagring. 4 gig RAM og en skjermoppløsning på 2560x1600. 13" begynner på 11000, og 15" begynner på 17000. Det beste er likevel batterilevetiden som er skikkelig bra på alle Apple sine bærbare maskiner. Best på batteritid er Macbook Air som ble oppgradert for en stund siden, også den med PCie lagring, men til en mye lavere pris. Anbefaler at du sjekker Apple sine sider. De er veldig gode. Om du skal ha stasjonær, er iMacene veldig gode maskiner, og de er billigere enn sine bærbare brødre.

 

Artikkel om Retina Macbook

http://www.hardware.no/artikler/nye-macbook-pro-far-lynrask-ssd-lagring/153275

Test av Macbook Air

http://www.hardware.no/artikler/test-apple-macbook-air-2013/134870

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Egentlig ikke. Selv med Custom ROM så sliter den noe ekstremt, ett eksempel:

 

La oss si jeg er i Snapchat og skal sende ett bilde, selve prossesen med å ta bilde og velge kontakt er treg, men helt OK. Skal jeg så multitaske meg inn i KiK, velge en samtale, gå inn i gallerier, finne bilde, sende dette og navigere meg fort tilbake inn i en annen samtale. Det går bare ikke.

 

Det er enorme ventetider, ekstrem lag og generelt uholdbart.

 

Dette gjelder forøvrig all verdens Galaxy S3 og er helt objektivt. Jeg har selv vært borti flere hundre av denne telefonttypen og mottar stadig nye ved min arbeidsplass som har behov for synkronisering med Kommunale tjenester.

(Sammenlign din telefon med Galaxy S2 så vil du se hva jeg mener. Tror jeg skulle påvist ekstreme problemer med lag i din telefen hadde jeg hatt den i under 5 minutter)

 

 

Galaxy S1 og Galaxy S2 er begge ekstremt kompetente telefoner som forruten iPhone var best på sin tid. Faktisk så er Galaxy S2 raskere enn S3 i alle operasjoner foruten spill hvor S3 yter godt. Etter å ha brukt både Galaxy og Nexus 4 så vil jeg aldri ta i bruk en telefon som ikke er produsert i sammarbeid med Google igjen, de vet å produsere skikkelige telefoner, Motorola som forøvrig er ett selskap i Googles eie er det eneste selskapet jeg vil vurdere å kjøpe en telefon fra med mindre den heter Nexus.

 

///////RANT

 

Kan rante så mye du hæler ;) . Har en GS2 her i nærområdet og den har en 2 kjerneprossessor.

 

Dro opp en haug med random prosesser på min GS3 her i det minste for morro skyld hvor jeg kjører 4.3.1 og clean android "so to speak". Skifter raskt, ikke tegn på lagg såvidt jeg kan se her også. Merka littegranne lagg da jeg kjørte på 4.1.2 eller hva enn jeg kjørte på før. Og når du hevder GS2 er bedre enn GS3... ser ikke den helt her. Min far har GS2en i daglig bruk så kan ikke bruke den så mye, men merker forskjell i ytelse og respons på dem. Begge kjører custom rom som er cleane for alt fra produsent av telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

 

Jepp. Bare sjekk sider som Engadget, The Verge og slikt. Vet ikke om du er ute etter bærbar eller stasjonær, men de lanserte i alle fall oppgraderinger av Macbook Pro modellene med retinaskjerm. Vi snakker nyeste Haswell i7-prosessor, 256 gig PCie lagring som er omtrent dobbelt så kjapt som en hvilken som helst Sata SSD, skjerm på 2880x1800 og 8 gig RAM som standard på 15". På 13" er det dobbeltkjerne Haswell i5, 128 gig PciE lagring. 4 gig RAM og en skjermoppløsning på 2560x1600. 13" begynner på 11000, og 15" begynner på 17000. Det beste er likevel batterilevetiden som er skikkelig bra på alle Apple sine bærbare maskiner. Best på batteritid er Macbook Air som ble oppgradert for en stund siden, også den med PCie lagring, men til en mye lavere pris. Anbefaler at du sjekker Apple sine sider. De er veldig gode. Om du skal ha stasjonær, er iMacene veldig gode maskiner, og de er billigere enn sine bærbare brødre.

 

Artikkel om Retina Macbook

http://www.hardware.no/artikler/nye-macbook-pro-far-lynrask-ssd-lagring/153275

Test av Macbook Air

http://www.hardware.no/artikler/test-apple-macbook-air-2013/134870

Det er den jeg har sittet og tittet på! Blir nok den jeg skal kjøpe meg også :D

Krom hva er det du driver med her???

 

Eh, hva?

Lenke til kommentar

Det er den jeg har sittet og tittet på! Blir nok den jeg skal kjøpe meg også :D

 

Hvilken mener du? Macbook Air? Det er en veldig god maskin som gir mye for pengene, spør du meg. Om jeg ikke hadde hatt like mye bruk for kraften jeg har i Macbook Proen hadde jeg nok kjøpt meg en Air istedet. God maskin som duger til det aller meste.

Lenke til kommentar

Alle Samsungs toppmodeller etter Galaxy S2 sliter med lag iforhold til konkurrentene. S2 er faktisk kjappere enn S3 i majoriteten av daglige gjøremål foruten spill.

 

Jeg opplever større ytelsesproblemer selv på Note 3, går en inn i en applikasjon, trykker på hjemknappen og skal åpne en annen så er det ikke bare tregheter men hakkete animasjoner også. Slik er det ikke i telefoner som Galaxy Nexus (Desember 2011) eller Nexus 4 (November 2012)

 

Der kan jeg dessverre ikke si meg enig. Har sittet med en S2 som jobbtelefon, nå S3 Mini. Jeg har en Note II, og madammen har en S3. Disse har vi hatt et år, så jeg VET at dette bare er tull. ;) Eller så har vi vært EKSTREMT heldige...noe jeg sterkt betviler. Så jeg bor ikke langt nok utpå landet til å gå på den...hehe.

Dårlig forsøk på å trolle. ;)

 

 

 

Regner med du har kilder når du kommer med slike uttalelser? :) Tviler meget sterkt på at dette er tilfelle.

Tro meg..det er IKKE tilfelle. :)

Lenke til kommentar

Jau... GS3en er nok den jeg har vært mest fornøyd med sålangt og har hatt Hero og forskjellig. Men så er jeg litt sær og modder telefonen etter egen smak og gjør det jeg føler passer meg best. Så jeg kjører clean :) . Noen ting som jeg merker ikke er i 4.3 som er i 4.2, men android har utviklet seg i en positiv retning og det blir spennende å se hvordan fremtiden blir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hvilken mener du? Macbook Air? Det er en veldig god maskin som gir mye for pengene, spør du meg. Om jeg ikke hadde hatt like mye bruk for kraften jeg har i Macbook Proen hadde jeg nok kjøpt meg en Air istedet. God maskin som duger til det aller meste.

 

Vurderer Air sterkt men tror det er Pro jeg skal gå for med mindre om noen klarer å overbevise meg. :p

 

krom bare tullet med deg, :green:

 

Ah, ok :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...