Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

 

Uansett hvordan ateister ser det så inneholder Bibelen masse sannheter historisk, så dermed går det ikke an å sammenligne det med Spiderman.

Bibelens slektstavler fra oldtiden er ikke historisk sannhet. Bibelens fortellinger om guder, jødiske zombier og mirakler er ikke historisk sannhet. Noahs ark er ikke historisk sannhet. Moses er ikke historisk sannhet. Adam og Eva er beviselig løgn.

Fornekter du alt som står i Bibelen? Også det som vitenskapsmenn og historikere anser som sannsynelig?

 

Isåfall forstår jeg dette med öglehären, eller som han andre moroklumpen nevnte med Spiderman.

Fornekter du Den Eldre Edda? Fornekter du buddhismens Pali kanon? Homers hymner? Dresden kodeks? Gilgamesh?

 

Finnes massevis av eldre religiøse tekster enn den du tror på. Det finnes mange andre religiøse tekster enn den du tror på som ikke kommer fra midtøsten.

 

Det som skurrer for meg er at du kun tror på de religiøse tekster som blir trodd på i den tid og det sted du er oppvokst i. Du tar bare imot det andre gir deg. Hvis du hadde levd et annet sted eller i en annen tid hadde du trodd på noe annet, det du ble gitt da eller der. Du velger samtidig å ikke tro på alternative gjensidig motstridende tekster.

 

Den eneste forskjellen på deg og ikke-religiøse er at du tror på en mer religiøs tekst enn dem. Du har til felles med ikke-religiøse at du ikke tror på alle de andre religiøse gjensidig motstridende tekstene.

 

Hvorfor er alle andre gjensidig motstridende religioner massepsykose, mens din religion ikke er det?

Jeg fornekter faktisk ikke den eldre Edda, men tror at gudene som omtales er gamle forfedre av oss som tilslutt ble sett på som gudommelige.

 

Feks det kan veldig gjerne ha levd en enøyd stamfar som het Odin, han kan gjerne ha hatt en sønn som var flink med hammeren.

 

Forskjellen er at alle gudetroene om Odin og Zeus helt klart har menneskelige sider, som tyder på at dette er snakk om mennesker, sikkert veldig sterke og mektige...

 

Guden i Bibelen og andre lignende skrifter har en helt forskjellig og mye mektigere Gud. Selvom denne Guden skapte mennesket i sitt bilde, så har ikke denne Gud samme menneskelige trekk som Æsene-slekten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Videre finnes det noe som Heter Enochs bok, om jeg husker korrekt var han noahs bestefar.

 

Det finnes gamle Indiske tekster om flyvende maskiner etc etc,

 

Men poenget mitt unntatt fra mirakler som Sef Ateister ikke tror på eller forstår, så er det sikkert som fjell at konger, slektsledd og Babylon sannsynligvis stemmer. Dermed kan man umulig sammenligne skriftene med feks Spiderman....

Lenke til kommentar

Jeg fornekter faktisk ikke den eldre Edda, men tror at gudene som omtales er gamle forfedre av oss som tilslutt ble sett på som gudommelige.

 

Feks det kan veldig gjerne ha levd en enøyd stamfar som het Odin, han kan gjerne ha hatt en sønn som var flink med hammeren.

 

Forskjellen er at alle gudetroene om Odin og Zeus helt klart har menneskelige sider, som tyder på at dette er snakk om mennesker, sikkert veldig sterke og mektige...

 

Guden i Bibelen og andre lignende skrifter har en helt forskjellig og mye mektigere Gud. Selvom denne Guden skapte mennesket i sitt bilde, så har ikke denne Gud samme menneskelige trekk som Æsene-slekten...

Ja så siden du er oppvokst i Norge rundt år 2000 så tror du selvsagt at norrøne guder bare er forfedre som er blitt sett på som gudommelige. Da benekter du den eldre Edda. Du tolker ikke jesus og jødiskmytologiske karakterer på samme måte. Du gir en religion særstilling og bortforklarer alle andre.

 

Har ikke jesus menneskelige sider? Har ikke Jahve menneskelige sider? Jahve er rasende, han dreper mennesker når han er sur, han begår massemord, folkemord og han gjør feil og angrer. Ganske menneskelig.

 

Bibelens gud er mye svakere og ynkeligere. Ingenting å stille opp mot de gamle hedenske gudene og gudinnene. De hedenske gudene har jo gudommelige sider som har inspirert mennesker i alle tider. Så idag kan vi jo si at mennesker har gudommelige sider. Og noen av de svakeste gudene som jesus og javhe har svært menneskelige sider.

 

Du er oppvokst i Norge omkring år 2000. Samfunnet rundt deg der du lever i den tid du lever har lært deg å tro på den religionen du tror på. Du er et produkt av tid og sted. Du er en slave av de som har jobbet så hardt for å gjøre deg kristen. Og resultatet er at du bortforklarer alle andre religioner og religiøse tekster, men ikke din egen.

 

Forskjellen på deg og ateister er at du bortforklarer en religiøs tekst mindre.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Jeg fornekter faktisk ikke den eldre Edda, men tror at gudene som omtales er gamle forfedre av oss som tilslutt ble sett på som gudommelige.

 

Feks det kan veldig gjerne ha levd en enøyd stamfar som het Odin, han kan gjerne ha hatt en sønn som var flink med hammeren.

 

Forskjellen er at alle gudetroene om Odin og Zeus helt klart har menneskelige sider, som tyder på at dette er snakk om mennesker, sikkert veldig sterke og mektige...

 

Guden i Bibelen og andre lignende skrifter har en helt forskjellig og mye mektigere Gud. Selvom denne Guden skapte mennesket i sitt bilde, så har ikke denne Gud samme menneskelige trekk som Æsene-slekten...

Ja så siden du er oppvokst i Norge rundt år 2000 så tror du selvsagt at norrøne guder bare er forfedre som er blitt sett på som gudommelige. Da benekter du den eldre Edda. Du tolker ikke jesus og jødiskmytologiske karakterer på samme måte. Du gir en religion særstilling og bortforklarer alle andre.

 

Har ikke jesus menneskelige sider? Har ikke Jahve menneskelige sider? Jahve er rasende, han dreper mennesker når han er sur, han begår massemord, folkemord og han gjør feil og angrer. Ganske menneskelig.

 

Bibelens gud er mye svakere og ynkeligere. Ingenting å stille opp mot de gamle hedenske gudene og gudinnene. De hedenske gudene har jo gudommelige sider som har inspirert mennesker i alle tider. Så idag kan vi jo si at mennesker har gudommelige sider. Og noen av de svakeste gudene som jesus og javhe har svært menneskelige sider.

 

Du er oppvokst i Norge omkring år 2000. Samfunnet rundt deg der du lever i den tid du lever har lært deg å tro på den religionen du tror på. Du er et produkt av tid og sted. Du er en slave av de som har jobbet så hardt for å gjøre deg kristen. Og resultatet er at du bortforklarer alle andre religioner og religiøse tekster, men ikke din egen.

 

Forskjellen på deg og ateister er at du bortforklarer en religiøs tekst mindre.

 

 

 

Igjen må jeg minne om at Bibelen inneholder riktige referanser til historiske byer og konger.. Dermed kan ikke du sammenligne det med den fine storyen til Spiderman.

 

Jeg har tatt standpunkt fra mange ting jeg har fölt og opplevd, så min tro er spikret. Ikke fordi vi hadde kristendom på skolen, men fordi jeg har opplevd å se min egen fremtid, og at det gikk slik i detalj.

 

Dermed tror jeg også på fortellingen om USA som styrter, og et aggressivt diktatorsk Russland og Kina.

Lenke til kommentar

"Igjen må jeg minne om at Bibelen inneholder riktige referanser til historiske byer og konger.. Dermed kan ikke du sammenligne det med den fine storyen til Spiderman."

 

Vel, historiene om Spiderman nevner også flust med både land og byer som vi vet eksisterer, så den der holder ikke.

Selv om vi vet at Egypt hadde faraoer og slaver, beviser ikke det, på noen måte, at en mann tok med seg 500 000 jøder, og vandret over Rødehavet, som på meget beleilig vis, delte seg slik at å krysse havet til fots var mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Igjen må jeg minne om at Bibelen inneholder riktige referanser til historiske byer og konger.. Dermed kan ikke du sammenligne det med den fine storyen til Spiderman."

 

Vel, historiene om Spiderman nevner også flust med både land og byer som vi vet eksisterer, så den der holder ikke.

Selv om vi vet at Egypt hadde faraoer og slaver, beviser ikke det, på noen måte, at en mann tok med seg 500 000 jøder, og vandret over Rødehavet, som på meget beleilig vis, delte seg slik at å krysse havet til fots var mulig.

 

 

Ok fornektelse....

 

Spiderman inneholder vel NY, og det er det, ingen riktige presidenter, og ikke så mye annet enn livet i NY, og selvom NY er en by så er det en ting.

 

Bibelen nevner en rekke byer, slag og hendelser, det nevner keisere under romersk styre og Babylon, jeg husker ikke alt i farten, men det er en mengde informasjon som har värt med å tette hull i historien.

 

Spiderman har ikke sjangse. not even close,,

 

 

Dessuten er Spiderman noe som de som driver med det ikke tror på, Bibelen ble nedskrevet etter Profeter og personer som ofret sine liv for saken.

 

Jeg tror ikke noen ville gått i döden for spiderman, men det gjenstår å se....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Gouldfan,

 

Jeg skjønner noe av det du argumenterer for, men samtidig virker en del av argumentene dine å være noe mangelfullt begrunnet.

Du mener at fordi noen tekster fra bibelen bruker stedsnavn og navn på personer (her er det mye en ikke har historisk grunnlag for), så stemmer alt i bibelen 100%. Her finnes det ingen sammenheng.

 

Du mener at vitnesbyrd nedskrevet i tekster fra bibelen må bety at det faktisk skjedde.

Spesielt dette blir en logisk feilslutning for meg. Hvis jeg skriver i et brev at Per og Pål så meg gå på vannet, så gjør jo ikke dette det sant.

Jeg kan si jeg gikk på vannet. Jeg kan si Per og Pål så meg gå på vannet. Men jeg kan jo ikke gå på vannet.

 

Du bruker også som et argument for at bibelen skal være sann, det at den er gammel.

Det er ingen sammenheng mellom alderen på en tekst, og sannheten(e) den inneholder.

 

Disse argumentene kan du dessuten også på bruke på mange skapelsesmyter fra rundt om i hele verden. Og da må du jo plutselig akseptere 'sannheten' i disse også.

Jeg gir deg en kort liste, for sikkerhets skyld:

 

List of creation myths

 

Basic type

Creation from chaos

Earth diver

Emergence

Ex nihilo (out of nothing)

World Parent

Regional

 

African

American

 

Mesoamerican

Mid North American

South American

Asian

 

Central Asian

East Asian

Indian subcontinent

European

Middle Eastern

Pacific Islander/Oceanic

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_creation_myths

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Gouldfan,

 

Jeg skjønner noe av det du argumenterer for, men samtidig virker en del av argumentene dine å være noe mangelfullt begrunnet.

Du mener at fordi noen tekster fra bibelen bruker stedsnavn og navn på personer (her er det mye en ikke har historisk grunnlag for), så stemmer alt i bibelen 100%. Her finnes det ingen sammenheng.

 

Du mener at vitnesbyrd nedskrevet i tekster fra bibelen må bety at det faktisk skjedde.

Spesielt dette blir en logisk feilslutning for meg. Hvis jeg skriver i et brev at Per og Pål så meg gå på vannet, så gjør jo ikke dette det sant.

Jeg kan si jeg gikk på vannet. Jeg kan si Per og Pål så meg gå på vannet. Men jeg kan jo ikke gå på vannet.

 

Du bruker også som et argument for at bibelen skal være sann, det at den er gammel.

Det er ingen sammenheng mellom alderen på en tekst, og sannheten(e) den inneholder.

 

Disse argumentene kan du dessuten også på bruke på mange skapelsesmyter fra rundt om i hele verden. Og da må du jo plutselig akseptere 'sannheten' i disse også.

Jeg gir deg en kort liste, for sikkerhets skyld:

 

List of creation myths

 

Basic type

Creation from chaos

Earth diver

Emergence

Ex nihilo (out of nothing)

World Parent

Regional

 

African

American

 

Mesoamerican

Mid North American

South American

Asian

 

Central Asian

East Asian

Indian subcontinent

European

Middle Eastern

Pacific Islander/Oceanic

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_creation_myths

 

 

Nei jeg mener ikke at det ut av bibelen er å lese for Ateister at den er sann.

 

Dvs dersom vi ser bort ifra Guds makt, mirakler teknologi kall det hva du vil, så er det hold i det som står historisk eller vitenskapelig....

 

Feks byer, slag, konger, keisere, etc etc etc.

 

Jeg ville bare poengtere dette, siden folk sammenligner bibelen med Spidermans NY,

 

Altså uansett om man er Ateist eller troende som meg selv, så inneholder Bibelen mye sannhet når det gjelder tidsepoker, konger, keisere, faraoer, byer etc etc etc....

 

 

Nå har ikke jeg lest alle de skriftene du viser til, men jeg er over middels interessert i historie, mytologi, gamle skrifter etc etc etc...

 

Det jeg mener er at gamle skrifter er det som var mulig på den tiden å vitne om, samtidig mener jeg at det moderne opplyste menneske er for raske til å dra slutninger på ting, mirakler eller teknologi som de ikke forstår.

 

Bibelen fölger en tråd, både i GT og nye T om en bestemt Gud, og hans profeter og fölgere og motstander-re.

 

Den spenner seg over mange tusener år, og jeg som er interessert i flere gamle skrifter har ikke funnet så mye som ligner dette....

 

Dersom vi ser over hele verden, så ser vi mange bevitninger om ting som vi altså det moderne menneske ikke forstår, eller tror, en som kan ligne det som skrives om bibelens himmelvogner og makt.

 

 

La oss ta en bestemt far fetched ting fra Bibelen. Feks Lasarus vekkelse som fikk mange til å tro på og frykte Jesus.

 

Er det vitenskapelig sett umulig å gjenoppvekke en mann som har värt död i tre dager eller så til livet igjen???

 

Nei jeg tror ikke det er det, vi er på grensen til å få til noe sånt selv. Når vi får det til, hvor enkelt er det ikke da får Gud eller Jesus å få til noe slikt?

 

Mennesket er på grensen også til å skape kunstig liv, både organisk og kunstig/mekanisk...... Altså jeg tror faktisk vi er der allerede, men at det er mye hemmelighold, en dag så kommer vi dithen at det er i nyhetene om skapelse av kunstige gener, kunstig biogenese og kunstig mekanisk liv.

 

Så hvorfor er det så rart om Gud skapte liv, når menneskene snart klarer det selv?

 

 

Ellers fra de skriftene du nevner, så finnes det likheter mellom Sumersk, Hebreisk/jödisk og Islamsk og kristen tro på Gud, engler etc...

 

De ligner hverandre, nå er ikke hukommelsen så god på Sumerisk tro, men jeg mener å huske at det er ting som ligner Jödisk, muslimsk og kristen tro...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Mye du virkelig er ute på viddene med nå, som du nok heller ikke finner så mye hold i verken i bibelen eller andre kristne.

 

Denne oppsummerer noe av problemet ditt med å skjønne hele poenget:

 

Så hvorfor er det så rart om Gud skapte liv, når menneskene snart klarer det selv?

 

 

Hadde gud eksistert, så hadde det selvfølgelig ikke vært rart i det hele tatt om han skapte liv.

Men om mennesket kan skape liv - så kan en se for seg at det også finnes andre måter å skape liv på som ikke er guddommelige- og da kan en jo også plutselig trekke gud ut fra hele slutningen.

Lenke til kommentar

Mye du virkelig er ute på viddene med nå, som du nok heller ikke finner så mye hold i verken i bibelen eller andre kristne.

 

Denne oppsummerer noe av problemet ditt med å skjønne hele poenget:

 

Så hvorfor er det så rart om Gud skapte liv, når menneskene snart klarer det selv?

 

 

Hadde gud eksistert, så hadde det selvfølgelig ikke vært rart i det hele tatt om han skapte liv.

Men om mennesket kan skape liv - så kan en se for seg at det også finnes andre måter å skape liv på som ikke er guddommelige- og da kan en jo også plutselig trekke gud ut fra hele slutningen.

 

Jeg bryr meg ikke om det går hjem hos de andre kristne i menigheten, eller om det er hold i Bibelen, for meg er det hold for det i Bibelen utifra det som bevitnes...

 

 

Gud eller vesen, det går for det samme.

 

Dersom det er mulig for mennesket å skape liv i fremtiden så var det også mulig for vesenet kjent som Gud å skape mennekselig liv...

 

Det er gudommelig å skape liv, men mennesket kan leke Gud og gjör det..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ellers vil jeg også påpeke at skriftene til Abrahamsrelatert religion, som feks Bibelen utspiller seg i et område av kjente steder fra Arabia/Iraq/Babylon? Egypt, Israel, Tyrkia, Hellas, Italia/Rom, der stopper Bibelen, men som vi vet er den nå verdensomspennende.

 

Jeg mener det at selvom dere som Ateister ikke tror på de såkalte "mirakler", som ikke egentlig er så underfulle. Så inneholder den et vell av informasjon, historisk og hendelser fra en stor del av sivilisasjoner fra den gamle verden, fra Egypts Faraoer, til Israels kongerekke, til Hellas, og til Roma/Italia.....

 

Jeg drar slutningen om at mye av det som skrives er trolig, men jeg forstår selvfölgelig at Ateister som er troende til vitenskapen vi har idag ikke tror på det som de tror er "mirakler".

 

Altså siden de iherdig skriver ned slektstavler, kongerekker og hendelser som er korrekte, hvorfor skulle de da lyve om alt annet???

 

Det er min tro, og jeg går for den. Men selvfölgelig forstår jeg at Ateister ikke ser det på samme måte, og det respekterer jeg og forstår utifra hva vitenskapen tror de forstår idag.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Igjen må jeg minne om at Bibelen inneholder riktige referanser til historiske byer og konger.. Dermed kan ikke du sammenligne det med den fine storyen til Spiderman.

 

Jeg har tatt standpunkt fra mange ting jeg har fölt og opplevd, så min tro er spikret. Ikke fordi vi hadde kristendom på skolen, men fordi jeg har opplevd å se min egen fremtid, og at det gikk slik i detalj.

 

Dermed tror jeg også på fortellingen om USA som styrter, og et aggressivt diktatorsk Russland og Kina.

Du har tatt det standpunktet som samfunnet har jobbet for at du skal ta. Du bortforklarer andre religioner akkurat slik de kristne har lært deg. Du bortforklarer ikke din egen religion akkurat slik de kristne har lært deg. Alt du tror på er et produkt av den tid du lever i. Hadde du levd et hvilket som helst sted for 100 år siden ville du ikke trodd på ufoer. Det eneste du gjør er å følge med strømmen av de religiøse oppfatninger du finner rundt deg der du lever i den tid du lever.

 

Det blir et produkt av den tid og sted du lever i. Også kan du spe på med fantasifulle tolkninger og dommedagsprofetier basert på dine egne religiøse opplevelser.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Bare om vi går 50 år tilbake så ville de trodd du jugde om de fremskrittene som finnes feks i iPhone eller Samsung mobiler idag.

 

Fremtiden med innebygget teknologi i kroppen som sikkert kommer, vil väre far fetched selv for oss.

 

Men skapelse av liv og gener, gjenoppstandelse, Manna i örkenen, Evig liv, vekkelse av döde, skapelse av mat av annen mat er egentlig ikke så utrolig som det höres ut fra skriften.

 

Det er mulig!!!

Lenke til kommentar

 

Igjen må jeg minne om at Bibelen inneholder riktige referanser til historiske byer og konger.. Dermed kan ikke du sammenligne det med den fine storyen til Spiderman.

 

Jeg har tatt standpunkt fra mange ting jeg har fölt og opplevd, så min tro er spikret. Ikke fordi vi hadde kristendom på skolen, men fordi jeg har opplevd å se min egen fremtid, og at det gikk slik i detalj.

 

Dermed tror jeg også på fortellingen om USA som styrter, og et aggressivt diktatorsk Russland og Kina.

Du har tatt det standpunktet som samfunnet har jobbet for at du skal ta. Du bortforklarer andre religioner akkurat slik de kristne har lært deg. Du bortforklarer ikke din egen religion akkurat slik de kristne har lært deg. Alt du tror på er et produkt av den tid du lever i. Hadde du levd et hvilket som helst sted for 100 år siden ville du ikke trodd på ufoer. Det eneste du gjør er å følge med strømmen av de religiøse oppfatninger du finner rundt deg der du lever i den tid du lever.

 

Bla bla bla bla, du har ingenting seriöst å tilföye, virker som du står til fallit mot meg..

 

 

Om vi levde i en annen tid, så hadde jeg ikke forstått hva UFO er, men forklart det som de gjorde, dvs at en himmelvogn hentet opp Jesus.. Ikke noe rart med det...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Igjen må jeg minne om at Bibelen inneholder riktige referanser til historiske byer og konger.. Dermed kan ikke du sammenligne det med den fine storyen til Spiderman.

 

Jeg har tatt standpunkt fra mange ting jeg har fölt og opplevd, så min tro er spikret. Ikke fordi vi hadde kristendom på skolen, men fordi jeg har opplevd å se min egen fremtid, og at det gikk slik i detalj.

 

Dermed tror jeg også på fortellingen om USA som styrter, og et aggressivt diktatorsk Russland og Kina.

Du har tatt det standpunktet som samfunnet har jobbet for at du skal ta. Du bortforklarer andre religioner akkurat slik de kristne har lært deg. Du bortforklarer ikke din egen religion akkurat slik de kristne har lært deg. Alt du tror på er et produkt av den tid du lever i. Hadde du levd et hvilket som helst sted for 100 år siden ville du ikke trodd på ufoer. Det eneste du gjør er å følge med strømmen av de religiøse oppfatninger du finner rundt deg der du lever i den tid du lever.

 

 

Jeg bortforklarer ikke annen religion... aldeles ikke..

 

Jeg ser på gamle skrifter som interessante, uansett hvilken religion de tilhörer...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig bortforklarer du andre religioner.

 

Hvis ikke må du tro på alle religioner som sannhet på lik linje med bibelen. Bibelen er ikke mer troverdig enn hvilken som helst annen religiøs tekst. Og da snakker vi om gjensidig ekskluderende religioner.

 

Du sier jo selv at guder og gudinner i andre religioner enn din egen ikke egentlig var guder og gudinner, de var bare mennesker. Samtidig sier du at guder i din egen religion egentlig var guder. Fordi du er opplært til å tro det. Kristne har kjempet en brutal kamp i lang tid for at du skal tro det du tror og ikke tro på andre religioner. Det lykkes de med i ditt tilfelle.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Selvfølgelig bortforklarer du andre religioner.

 

Hvis ikke må du tro på alle religioner som sannhet på lik linje med bibelen. Bibelen er ikke mer troverdig enn hvilken som helst annen religiøs tekst. Og da snakker vi om gjensidig ekskluderende religioner.

 

Du sier jo selv at guder og gudinner i andre religioner enn din egen ikke egentlig var guder og gudinner, de var bare mennesker. Samtidig sier du at guder i din egen religion egentlig var guder. Fordi du er opplært til å tro det. Kristne har kjempet en brutal kamp i lang tid for at du skal tro det du tror og ikke tro på andre religioner. Det lykkes de med i ditt tilfelle.

 

 

Vel andre guder som norröne Äsene var menneskelignende, det står i kontrast til feks Gud i bibelen eller andre Abrahamsrelaterte religioner.

Lenke til kommentar

Altså siden de iherdig skriver ned slektstavler, kongerekker og hendelser som er korrekte, hvorfor skulle de da lyve om alt annet???

Hvorfor skulle 1000 andre religioner lyve, mens akkurat den religionen du er opplært til å tro på ikke lyve?

 

Du finner da slektstavler og kongerekker og korrekte hendelser i drøssevis av religiøse tekster også.

 

Imotsetning til de religiøse tekster fra din religion, som inneholder ukorrekte slektstavler og hendelser som vi vet ikke stemmer. Hvorfor skulle de lyve om slike hendelser og slektstavler? Det er umulig at det som står i bibelen har skjedd.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Vel andre guder som norröne Äsene var menneskelignende, det står i kontrast til feks Gud i bibelen eller andre Abrahamsrelaterte religioner.

Så du tolker alle guder og gudinner som menneskelignende, bortsett fra din egen religion?

 

Ganske ukorrekt tolkning må jeg si. Selv om de kristne har kjempet hardt for å gi deg sin tolkning av andre religioner, så betyr ikke det at tolkningen er riktig.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...