Gå til innhold

Fra potet til sick cunt: en sk2k17-log


Primer4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

benk 5x65 3x75 5x85

dips 2x10x20kg+ 2x10xkv

pushdowns 2x12

 

Småsvak idag, hadde hatt inne mer på en bra dag, har forøvrig fått påvist betenelse i spyttkjertel så må på en toukers antibiotikakur, så blir bare rolig trening fremover, jævlig surt og måtte bli svak igjen nå som jeg var så godt i siget.

Lenke til kommentar

Lite logging her pga null trening og antibiotikakur, 4 dager igjen. Blir spennende og se hvor jeg ligger an når jeg starter igjen med treninga.

 

Sykt hvor mye antibiotikaen tærer på kreftene, lå noen timer under bilen igår og tynnet litt ut skogen bak huset, endte opp med å ligge rett ut i 17 timer, og det selv om jeg drikker 4 liter vann, spiser 2000mg cvitamin, multivitamin, knasker probiotika til den store gullmedaljen osv. daglig.

Lenke til kommentar

Knebøy 5*90 5*100 5*110

Strict Pullups 6/4/4

 

+ Masse forskjellige qurls for the gurls etter oppfordring fra gym-bro.

 

Edit:

Veldig fornøyd med teknikken idag, ellers var alt annet drit, aldri måtte slite så mye for å motivere meg igjennom 3 set med knebøy, pullups var digg dog, skikkelig bredt grep og strikt teknikk, skal ikke se bort ifra at jeg øker maaad i denne øvelsen etterhvert.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Benkpress 5*60 2*70 9*80 5*70

Dips 5*kv 2*4*40kg+

avsluttet med sikkert 60 reps i forskjellige iso-triceps øvelser

 

Benkpressen var jævlig, selv om jeg følte jeg hadde inne en til på 80kg. Jobbet svinhardt på fredagen og lørdagen så har fucket opp beinene, latsene og underarmene/albuleddene, følte meg fin da jeg sto opp idag men fikk vondt igjennom økta.

 

Dips, vondt og tungt

 

iso-triceps digg og digg.

 

Ellers var jeg slapp og elendig i formen etter antibiotikakur, men økten ble tross alt ikke sååå jævla homo som jeg fryktet.

 

 

Edit: forstår ikke hvordan nervesystemet og kroppen kan føles så kaputt etter en hviledag med masse kcal egentlig.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Persing ikveld :(

 

 

160kg var luft, kunne serr tatt en 6'er med denne

 

190kg løftet seg 5 cm akkurat i det jeg ga opp

 

 

tenkte "180kg, lett"

 

gikk en 15cm opp før den ble hengende der helt til jeg bare måtte gi opp her og.

 

 

Note to self, aldri prøv og sette rep-pers sent på dagen, eller/og når nervesystem/muskler/kroppen generelt bare ikke føles 100% fordi vekta går IKKE FAEN opp på kun mindpower. (Trodde faktisk helt til nå idag på det siste der.)

 

 

Annen trening:

Deadrows 2*12*40kg

40 reps nedtrekk/div andre roøvelser fordelt på 5 set

Lenke til kommentar

Skvatt 3*90 2*110 10*120

Pullups 4/4/3/3

Bredt nedtrekk 10*70

 

Har begynt og jobbe meg opp til toppsettet først, for så og ta de to "volumsettene" i 5/3/1, men idag ser jeg at jeg glemte å ta volumsettene, kanskje ikke så rart ettersom jeg ble liggende en stund på gulvet etter toppsettet.

 

Btw. begynt å kjøre bøyen vektløfterstil, bare med belte, smal benstilling, fort laaangt ned og fort opp, dette føles mer mandig.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Skvatt 3*90 2*110 10*120

Pullups 4/4/3/3

Bredt nedtrekk 10*70

 

Har begynt og jobbe meg opp til toppsettet først, for så og ta de to "volumsettene" i 5/3/1, men idag ser jeg at jeg glemte å ta volumsettene, kanskje ikke så rart ettersom jeg ble liggende en stund på gulvet etter toppsettet.

 

Btw. begynt å kjøre bøyen vektløfterstil, bare med belte, smal benstilling, fort laaangt ned og fort opp, dette føles mer mandig.

Vektløftere er generelt ikke så kjapp på vei ned, bortsett fra en liten sprett i bunn ofte. Fort opp er bra.

Lenke til kommentar

Vel har roet meg litt ned kontra mine tidligere filmer men går fortsatt relativt fort ned, synes dette føles mest naturlig ut.

 

Vil olympisk skvatting (typ relativt smal, dyp og eksplosiv) translere seg bedre til sprinting/hopping/den ekte verden enn suuperbred tripple-ply-suit boks-skvatt type westside? (Synes dette høres logisk ut i hodet mitt.)

 

Fornøyd med størrelsen på beina så eneste motivasjonen for å trene de er å bli sterkere/gøy-med-bøy/test-produksjon :)

Lenke til kommentar

Var de filmene jeg refererte til, ja. :)

 

Ja, det mener jeg fast bestemt. Olympiske løftere på godt nivå hopper ofte veldig høyt (på høyde med basketballspillere) og løper de 40 første meterne i en sprint ganske bra. Det kan selvfølgelig være mye på grunn av rykk og støt også. Men bøyen er nok langt mer overførbar og ikke minst naturlig (føler jeg!) i forhold til styrkeløftbøy som er laget for å løfte mest mulig.

 

Styrke er da alltid et mål. 200 i bøy en dag er målet mitt, i alle fall! Kjør på!

Lenke til kommentar

Skam

 

Benk 1*90 0*100 1*90 0*100 0*95

Dips 16*kv 11*15kg+ 16*kv

Uendelig mye triceps/iso arbeid

negative dips 10*kv

 

Lol@trist benk maksing

 

Planen fremover uka

Tirsdag: 1rm i bøy, går 160 på første forsøk smertefritt, prøver jeg meg på 170kg i mark i tillegg.

Fredag 1rm i militærpress, går 75 på første forsøk smertefritt prøver jeg meg igjen på 100kg i benken.

 

 

Planen etter denne uka

13 uker mafakking voksensmolov

Lenke til kommentar

Noen tips?, regner med 160 og 170 skal gå smertefritt i henholdsvis bøy og mark.

 

Sliter veldig med spenn i benken for tiden, regner ned at dette er pga. jeg ender opp med å ha benkdagen dagen etter bein kombinert med øvre rygg, kjentes som om jeg hadde inn en femmer med 90kg (uten belte) idag, så 100 bør egentlig gå etter et par kopper kaffe og en kvikklunch.

 

Så går det som planlagt blir det 160/100/170, synes dette er greie tall å kutte 10% av og bruke for program-programmering.

Lenke til kommentar

Bøy

Press

Mark

Benk

 

På dager etter hverandre heller. Kjør god oppvarming med synkende reps. Start med 4-5 reps <60%, 3 reps <70%, 2 reps <80% og single deretter. Bra med god oppvarming før maksforsøk.

Spenn vet jeg ikke så mye om. De gangene jeg benker, benker jeg uten.

Lenke til kommentar

Tips til spenn i benk:

 

1) Ta grep (nærmest tommelen) -> gå litt framover på benken og skyv skuldrene ned og bak i benken. ( du kan også starte med beina på benken for og spenne opp overkropp, og deretter ta beina nedi) stopp når øynene dine er ca under stanga deretter plasser beina nærmest overkoppen, men ha hæla nedi bakken -> press imot med beina for og holde spennet + mer kraft.

 

2) Klem stanga/ knekk stanga -> kjenn det strekker litt i lats.

 

3) Når du presser opp igjen -> press deg ned i benken isteden for og tenke på og presse stangen.

 

4) Pust inn før du senker stangen, og pust ut på vei opp/ når det er tungt.

 

5) Møt alltid med brystet, og treff på det høyeste punktet - press i en skrå bane bakover.

 

Håper dette kom til hjelp.

 

PS: Ikke overdriv spenn på lette løft, men på tunge kan du spare skuldrene dine samt du blir sterkere. :)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Fuuaaark

 

Bøy 20*kv 15*20 5*60 2*100 2*140 1*150 0*160 1*160 2*2*140

Rygghev 15kg+ 10/10 kv 16

 

150kg var luft, dette gjorde at jeg viste 160kg litt for lite respekt på første forsøket, på andre forsøk sto jeg litt breiere, gikk ned litt saktere noe som resulterte i at den gikk opp(!)

 

Ellers synes jeg det er helt jævlig og sette pr'er og lignende alene når man ikke engang har musikk på ørene, sykt vanskelig å fokusere/psyke seg opp med zyzzbros overalt og radio norge på anlegget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...