Gå til innhold

Førsteinntrykk: Guild Wars 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen quests,

det tar ca like lang tid fra lvl 1-2 som det tar fra 79-80,

ingen mounts,

man har forskjellige skills ettersom hvilke våpen man bruker,

man kan gathere alt som er av ores, planter osv utenom at det krever noen "skill", kun høyere kvalitet på mining picks osv,

pvp systemet er ganske anderledes,

man har maks 9 skills tilgjengelige til alle tider, dette er alt fra pasive til direct dmg skills,

man kan dodge attacks osv noe som gjør at skills har utrolig mye mer å si nå enn før, spesielt i pve,

Kommer egentlig ikke på så veldig mye som er kopiert fra wow..

 

sikkert masse annet jeg kunne skrevet også. Er dårlig til å forklare meg, men dette er hvertfall noen av forskjellene som er relavivt nytt i gw2.

De andre mmoene jeg har spilt har hvertfall fulgt den gamle mmo oppskriften mye tettere enn det gw2 gjør.

Denne diskusjonen hadde heller ikke sett dagens lys om dere bare hadde prøvd spillet.

 

Blir litt som at alle som ikke har prøvd wow sier det suger, og at man blir gal av å spille det.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan folk kan være så negative til Guild Wars 2. Selfølgelig minner det litt om WoW, det er jo MMO begge to. Forskjellen er det at Guild Wars utviklerne har fjernet grinding, skjedelig combat osv. NCsoft bryr seg om spillerne sine, og de har levert tidenes MMO.

 

Ja veldig enig, combat systemet er for min del 100% grunnen til at jeg spiller det. Det er første gang jeg har sittet 99% av tiden med PvP istedenfor questing. Skills i spillet her lander kun på spillern og ikke utstyr, levels eller noe annet tull som man er vandt til i andre MMO.

 

I andre MMO hvis du blir angrepet så blir det som å slå en terning siden det hjelper ikke om du har bra reaksjonsevne eller ikke. I spillet her kan slikt gjøre deg til en ustoppelig spiller her. Det som gjør det så fantastisk artig. Følelsen av å dodge unna et innkommende angrep er herlig.

 

Jeg trodde jeg var ferdig med MMO siden jeg har egentlig hatet alt jeg har spilt, når jeg først skal spille så vil jeg ha morro fra første stund av ikke sitte å grinde. Og det tilbyr GW2 til meg ihvertfall, jeg kan hoppe rett inn i morroa med engang. Selv questing er jo artig i spillet her.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal godt gjøres å rakke ned på Guild Wars 2 for noe særlig. Ingen av "anklagene" i denne tråden medfører riktighet, men ligner mer på smålig konkurrerende fanboyisme.

 

Dette her oppsummerer det hele.

 

Dette her oppsummerer vel heller den smålige fanboyismen han påstår andre kommer med. :p

  • Det er umulig å påstå at historien, dialogene og stemmeskuespillet er noe annet enn pinlig.
  • Det er også umulig å påstå at quests ikke går ut på nøyaktig det samme som de alltid har gjort i de fleste andre MMOer. Banke monstre.
  • Det er også umulig å påstå at spillet er vanskelig eller komplekst i PvE. Jeg bruker 3 skills aktivt og en teleport skill som guardian (pluss en virtue når den er av cooldown), fordi de gjør mest skade og det er det som lønner seg.
  • Dermed er det også umulig å påstå at man ikke trenger å trykke noe annet enn 1,2,3 om og om igjen. Lange cooldowns gjør også at jeg stort sett står og ser på, siden skill 1 ikke må spammes.
  • Det eneste nye med dette spillet er nedskalering av din level i områder under din egentlige level.
  • Det er ingenting annet nytt i dette spillet (som jeg kommer på) bortsett fra kosmetiske detaljer rundt hvordan ting virker. Man må være en fanboy for å påstå noe annet.
  • PvP er gjort før i Dark Age of Camelot. (Det er dog ingen dårlig ting)

GW2 er et utrolig polert spill som kommer til å appellere voldsomt til den tradisjonelle MMO-fansen. Jeg skjønner ikke helt hvorfor fanboys prøver å påstå noe helt annet. Det er jo egentlig et komplement. Det finnes ingen så velpolerte og gjenomtenkte MMO-er på markedet. Dermed klarer det å omfavne så mange spillere, men noe av grunnen til at dette er jo at det ikke er noe nytt her, bare nytt innpakningspapir.

Endret av radiohodet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skills i spillet her lander kun på spillern og ikke utstyr, levels eller noe annet tull som man er vandt til i andre MMO.

 

Igjen en feilaktig kommentar. I World vs World har utstyr og levels utrooooolig mye å si. Dette er for min del ganske skuffende. Jeg skulle ønske at det var som i vanlig PvP hvor dette faktisk stemmer, eller at man kunne få xp i vanlig PvP. Sånn som det er nå må man forvente å bli ganket helt til man blir level 80. Det betyr ikke at World vs World ikke er rasende festlig uansett.

Lenke til kommentar
Skills i spillet her lander kun på spillern og ikke utstyr, levels eller noe annet tull som man er vandt til i andre MMO.
Igjen en feilaktig kommentar. I World vs World har utstyr og levels utrooooolig mye å si. Dette er for min del ganske skuffende. Jeg skulle ønske at det var som i vanlig PvP hvor dette faktisk stemmer, eller at man kunne få xp i vanlig PvP. Sånn som det er nå må man forvente å bli ganket helt til man blir level 80. Det betyr ikke at World vs World ikke er rasende festlig uansett.

 

Man er kanskje litt anhengig av gear i WvW, men lvl er man ikka avhengig av.

Lenke til kommentar

Skills i spillet her lander kun på spillern og ikke utstyr, levels eller noe annet tull som man er vandt til i andre MMO.

 

Igjen en feilaktig kommentar. I World vs World har utstyr og levels utrooooolig mye å si. Dette er for min del ganske skuffende. Jeg skulle ønske at det var som i vanlig PvP hvor dette faktisk stemmer, eller at man kunne få xp i vanlig PvP. Sånn som det er nå må man forvente å bli ganket helt til man blir level 80. Det betyr ikke at World vs World ikke er rasende festlig uansett.

 

Eh nei det er ikke feil, WvWvW er ikke det eneste PvP i spillet. sPvP er det som er beregnet for turneringer og esport generelt. Der er alt balansert. WvWvW så blir du levla opp men kommer du inn med lite låst opp skills så kan andre ha en fordel. Men du har uansett valget med å spille turnering eller WvWvW. Har gjort det bra i WvWvW som low level også.

 

Du har jo begge valgene. Vil du ha PvP med din PvE karakter så har du WvWvW og vil du ha det superbalansert så har du alltids turneringer. For min del spiller jeg mest turneringer da jeg kjører solo.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Skills i spillet her lander kun på spillern og ikke utstyr, levels eller noe annet tull som man er vandt til i andre MMO.

 

Igjen en feilaktig kommentar. I World vs World har utstyr og levels utrooooolig mye å si. Dette er for min del ganske skuffende. Jeg skulle ønske at det var som i vanlig PvP hvor dette faktisk stemmer, eller at man kunne få xp i vanlig PvP. Sånn som det er nå må man forvente å bli ganket helt til man blir level 80. Det betyr ikke at World vs World ikke er rasende festlig uansett.

 

Den er ikke feilaktig, det er du som vrir om på ting. Det er en max cap på all armor og våpen som alle kan få enten i pve eller pvp uten vanskeligheter når de er lvl 80. Utstyr og våpen i WvWvW har en betydning fordi du ikke er max lvl enda. Det kan ikke sammenlignes med hvordan ting er i WoW.

 

Og dette at man bare kan trykke på 1,2,3.... i kamp. Har du spilt sPvP eller enda bedre tPvP?

Lenke til kommentar

Arf, hadde lyst å like dette, men klarer ikke bli engasjert. Gir opp etter et par minutters spilling hver gang jeg logger inn. Utrolig generisk mmo-grafikk og design, uengasjerende historie, osv. Forstår at det er teit å kritisere noe man nesten ikke har spilt, men for meg er det noe galt når man ikke en gang får motivasjon til å bruke mer enn 10 minutter på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arf, hadde lyst å like dette, men klarer ikke bli engasjert. Gir opp etter et par minutters spilling hver gang jeg logger inn. Utrolig generisk mmo-grafikk og design, uengasjerende historie, osv. Forstår at det er teit å kritisere noe man nesten ikke har spilt, men for meg er det noe galt når man ikke en gang får motivasjon til å bruke mer enn 10 minutter på det.

 

Samme som meg. Min høyeste karakter er level 3..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som en PvP lover er dette spillet for meg, det har dynamisk game play, tournament PvP, large-scale WwW som for min del funker som frosk.

 

Det beste av alt er at du blir belønnet for alt, uansett hva man gjør, farmer mats til crafting, bryter ned en dør til ett fort og tar over, eller beskytter dine egne punker.

 

Anyway, back to sPvP, need dat rankz ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...