Gå til innhold

90% av PC-brukere er pirater


Anbefalte innlegg

nå er det bevist en gang for alle, pese folk pirat kopierer så mye at det ikke er lønnsomt å lage spill for pese lengre. konsollen er hvor pengene ligger og det er derfor pese får konsoll porter. tenk på det neste gang når du setter igang hyle koret over dårlige gjort pese spill.. dere kan nemlig takke dere selv for denne utviklingen...

 

jeg anbefaler dere pese brukere til å se denne video'n på linken her. hvor det facts kommer på borde. så de som føler seg ille berørt ikke tror jeg driver med fanteri..

 

link:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har det seg også sånn at konsoller er "på topp" sånn hardwaremessig den dagen de først havner i butikken, på pc platformen så er det en konstant utvikling og nye muligheter for å lage enda mer realistiske spill.

 

Og jeg tviler sterkt på at det ikke er lønnsomt å produsere spill på PC, det er bare mindre lønnsomt enn å lage konsollspill, desverre så tenker spillprodusenter kun i kroner og øre.

 

EDIT: OG FOR ALL DEL, OP BRUK PC IKKE PESE!!

Endret av weebl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror vi alle vet at de statistikkene ikke er korrekt. I tillegg så er OP en PS3 fanboy (og veldig ung, med tanke på tittelen). Med andre ord, denne tråden er meningsløs.

 

"PS3 is the best" ~ vi har en liten komiker her.

 

nå har det seg også sånn at konsoller er "på topp" sånn hardwaremessig den dagen de først havner i butikken, på pc platformen så er det en konstant utvikling og nye muligheter for å lage enda mer realistiske spill.

 

Og jeg tviler sterkt på at det ikke er lønnsomt å produsere spill på PC, det er bare mindre lønnsomt enn å lage konsollspill, desverre så tenker spillprodusenter kun i kroner og øre.

 

EDIT: OG FOR ALL DEL, OP BRUK PC IKKE PESE!!

 

Det var slik før, men nå har ikke konsollprodusenter en sjanse på å produsere kostnadseffektive konsoller som er i nærheten av selv mid-range PC'er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Får ikke sett videoen her, men jeg antar det er sitatene til UBIsoft sjefen det dreier seg om?

 

Ikke overraskende uttalelser fra selskapet som har de mest drakoniskeDRM tiltakene i industrien. Selv de lovlydige kundene deres må jo "piratkopiere" for å få spillt spillene sine (satt på spissen)

 

Som om de har noen som helst mulighet til å måle og verifisere de tallene?

De bruker piratkopiering som en unnskyldning for å bevege seg over på denne nye steam/origin lignenede løsningen de skal lansere. Og en glimrende markedsføringsstrategi har de valgt. Begynne med å fornærme hele kundebasen sin... glimrende PR dette, glimrende...

 

Endret av MrLee
  • Liker 4
Lenke til kommentar

90% av PC-brukere har sikkert piratkopiert spill minst en gang opp gjennom årene. Men det blir feil å si at PC-spill ikke er lønnsomme lenger.

 

Sikkert ikke.

 

Det er flere hundre millioner PCer som er kapable til å spille diverse spill, dog ikke alle er like kraftige.

 

Tror du virkelig at det er så mange som har piratkopiert spill? Dersom en leser av mengden peers og seeders fra pirat-nettsider, så er ikke tallene i nærheten av noe 'enormt'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, er tydeligvis blandt de siste 10% jeg da, har brukt 100 ganger mer penger på "pese" spill enn konsoll spill, så konsoll markedet tjener lite på meg, men jeg legger igjen mye peng i "pese" markedet. OSet jeg bruker i dag, W7 er til og med kjøpt og betalt, og bruker Open Office istedet for å piratkopiere Microsoft Office.

 

Er ikke så rart at det har blitt mer piratkopiering da, du får et bedre årodukt gratis. Mirrors Edge er et godt eksempel. Handla det på Steam, fikk det aldri igang, måtte gjennom ei evig registrering ramse som jeg aldri fikk fullført. Siden jeg faktisk hadde betalt for det, så lasta jeg ned en piratversjon med god samvittighet, og den versjonen var det bare å installere og begynne å spille med en gang.

Lenke til kommentar

Så beviset er at en fyr fra Ubisoft sier at 90% av spill til PC er piratkopiert? Litt av et bevis.... Eneste som vel er bevist er at dette er et forsøk på trolling.

 

Minecraft har forøvrig solgt 7 millioner eksemplarer til PC, så da er det vel 70 millioner som har spilt det da. Det mest solgte spillet til "plejstejsjon 3" for å bruke dine ord er Gran Turismo 5, som også har solgt 7 millioner.

 

Det betyr vel at det er like lønnsomt å utvikle spill til PC, selv om de såkalte 90 prosentene piratkopierer, faktisk mer siden produksjonskostnadene er lavere. Eneste de trenger å gjøre er å lage et PC-spill. Hjelper at det er bra også da, noe Ubisoft burde begynne å tenke på før de skylder på brukerne sine.

Endret av radiohodet
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Piratkopiering FTW :w00t:

 

Selv om det er mange som laster ned spill, er det stadig flere som kjøper spillene sine.

Tenk på nettbutikker som Steam og Origin, (om TS har hørt om disse da) tror ikke akkurat de lider av tap for tiden.

 

For 6-8 år siden var nok piratvirksomhet en større problem, mener jeg da :p

 

Btw.... pese?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Genial trolletråd. 20 bruker(e) leser dette emnet
Trolling eller ei, problemstilling er fortsatt like legit.

Jesus, gadd du å lese så langt at du kom til en problemstilling :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...