Gå til innhold

90% av PC-brukere er pirater


Anbefalte innlegg

Her har RPS et interessant intervju med et par fra Ubisoft.

Det viser seg visst at:

1: Ubisoft har mange ansatte som må slutte å uttale seg offentlig

2: Ubisoft har mange ansatte som liker å dra tall ut fra aslet

3: Ubisoft er foorferdelige løgnere

4: Ubisoft har skjønt at DRM ikke funker

 

 

Jeg skulle forresten ønske at fler spilljournalister torde å gjøre kritiske intervjuer slik RPS har gjort her. Hva er vitsen med spilljournalistikk hvis journalistene (evt bloggerne) hele tiden slikker bransjefolket opp etter ryggen, Gamer inkludert?

 

Sånn funker det verden over, ikke bare i spillbransjen. Ordentlig kritikk hører fortiden til. De fleste "store" spillkritikerne er kjøpt og betalt, eller tør rett og slett ikke si noe stygt eller gjenerelt mye negativt om store titler og spillselskap i frykt for å bli utstøtt, sparket eller bli tatt som useriøse.

 

Folk som tør vise store dritsekker fingern, fortjener respekt.

 

Tror ikke helt på kjøpt og betalt teorien. Ikke "kjøpt og betalt" i den forstand jeg tenker på i alle fall. Brun konvolutt med penger under bordet e.t.c.

 

Men det stemmer jo at de fleste spillnettsider får storeparten av inntektene (reklame) fra de samme folka som produserer/publiserer spillene de skal dømme. Det blir derfor en del press ovenfra på å ikke være for strenge dessverre. Slike skandaler er jo avdekket i fleng de siste åra, og er bare toppen på kransekaka.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RPS er veldig friske til tider, stort sett den eneste gaming sida jeg leser utenom gamer.no. Jeg kan ikke fatte å begripe hvordan såkalte seriøse anmeldere slenger ut god krtikk til store spill stort sett uansett. Feks civ 5, det hadde STOREu mangler ved lansering, men jeg kan knapt huske en eneste side som tok opp problemene. Helt hjernedødt.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Mine 5 cent går på:

 

Er "pirated software" et tap? egentlig ikke, det er ingenting som tyder på om de som faktisk pirater software ville ha kjøpt det om det ikke lot seg gjøre, ofte er denne delen yngre som ikke har kredittkort eller folk som ikke har penger.

Dessuten er ikke piracy PC only, du finner lett pirater på konsoller og IOS ( bedre kjent som "jailbreaking" )

 

Så hvordan forhindrer man pirater? du kan egentlig ikke forhindre det 100% men du kan redusere det ved å ta et par steg:

- Gjøre det lett tilgjenglig, vet om flere som måtte ty til piracy fordi det ikke lot seg gjøre å kjøpe det.

- Ha en god pris, ingen gidder well å ty ut med en tusenlapp for et spill? så billigere et spill dessto bedre

 

Og en kan argumentere om du må ha en CD-key til online virksom het kan være en ting mot piracy, men det finnes alltids en løsning på dette også.

 

Min tilknyttning til piracy er at det ble mye brukt i "gamle dager" der spill var litt vanskeligere å få tak i, og en måtte ut av huset for å skaffe seg det, med dagens systemer som "steam" og "gog.com" og det faktum at jeg er eldre og har et kredittkort jeg ikke trenger å stjele fra fattern gjør at jeg kjøper mer, og om jeg faktisk pirater er det mest fordi jeg er fattig, at spillet rett og slett for for dyrt til å prøves uten en demo, eller andre problemer som Heavy DRM systemer som fucker opp, utilgjenglighet i norden etc etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...