Gå til innhold

90% av PC-brukere er pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har da aldri sakt at noen er tilbakestående her... hvis det er noe dette innlegget har vist så er det at pc brukere er utrolige håven, og tror de vet alt bedre enn alle andre som ikke velger pc som spill plattform.

Gjør oss alle en tjeneste å ikke sett alle PC-spillere i en bås. Blir så utrolig latterlig å påstå at alle som spiller på PC tror de vet bedre enn alle andre. Vi er jo ikke akkurat ett eget folkeslag.

 

Når det gjelder spørsmålet om piratkopiering kan jeg si at jeg ikke føler meg truffet da jeg har kjøpt ca. 100 spill på PC de 2 siste årene uten å piratkopiere ett eneste spill. Jeg er også overbevisst om at de 90 prosentene dine er langt unna sannheten.

 

Jeg har snart kjøpt 200 PC spill på 1 år og 7 måneder :)

Spillprodusenter tjener på meg ihvertfall i stor grad om spillet er på PC, PS3, X360, Wii, Vita, 3DS XL!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Uansett. Dinosaurer i underholdningsbransjen har blitt vist feil gang på gang på gang.

Gi ut et godt spill, med enkel tilgang og til en god pris, og folk kjøper det. Det er en grunn til at salgene på Steam-tjenesten går til værs hver gang de har salg.

Nettop, steam med en demo versjon av spillet før du kjøper og lavere priser og piratkopiering ville vært eliminert.

Ja de som var blakke eller ikke kjøper av idiologiske åraker ville fortsat vært pirater. Gjetter 15% barn-student som ikke vil betale to røykpakker eller halvlitere for et spill. 2-3% anarkister.

 

Men en demo er viktig, det gjør at du er villig til å kjøpe et spill er redd du ikke vil like. For meg er spill ganske subjektivt, noen liker jeg andre ikke, likte dragon age orign, tålte ikke DA2 dvs gad ikke fulføre demoen, ville ikke kjøpt DA3 uten en god demo.

 

Problemet med pirat som demo er at du ofte finner gode unskylninger for å ikke kjøpe spiller (ikke godt nok, lei etter 200 timer osv :))

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor sårbare alle plutselig ble, ? whats up

Det er jo tydelig at alle i Gamer er sårbar mot Piratkopiering, men dere trenger da ikke angripe som ulver i skauen, fra og vere så diplomatisk side syns jeg dere bare oppfører dere som drittsekker.

 

Er det sån at ingen skal få si noe , ellers er de retards ?

Lenke til kommentar

Det har ingenting med å være drittsekker eller angripe noen. Men trådstarter har jo ingen bevis, og fører ikke en saklig diskusjon. Han henviser til en en helt tilfeldig og en kilde uten noen som helst fakta. Og han buser frem og gidder ikke høre på når folk påpeker at kilden på ingen som helst måte er pålitelig. Norsken er også forferdelig svak, som ikke nødvendigvis bør bety noe, men som alikevel svekker hans troverdighet siden han er 42 år. Man kan forsvare dårlig norsk så mye man vil, men mangel av STOR forbokstav når man begynner en ny setning er utilgivelig så lenge man skal føre en seriøs diskusjon i mine øyne En av de mest useriøse postene jeg noen gang har lest her inne.

 

At han da må leve med litt harselering er å forvente, han kommer da tross alt inn på et gamer forum, og anklager gamere. Hallo?!

 

Jeg kan ikke forvente å gå inn på feks et bil forum å slenge ut påstander uten å backe de opp, og ikke forvente å få smekk på pungen.

 

Og si at person x beviser hva personen sier uten forklaring, gjør det ikke sant.

Endret av Everket
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har ingenting med å være drittsekker eller angripe noen. Men trådstarter har jo ingen bevis, og fører ikke en saklig diskusjon. Han henviser til en en helt tilfeldig og en kilde uten noen som helst fakta. Og han buser frem og gidder ikke høre på når folk påpeker at kilden på ingen som helst måte er pålitelig. Norsken er også forferdelig svak, som ikke nødvendigvis bør bety noe, men som alikevel svekker hans troverdighet siden han er 42 år. Man kan forsvare dårlig norsk så mye man vil, men mangel av STOR forbokstav når man begynner en ny setning er utilgivelig så lenge man skal føre en seriøs diskusjon i mine øyne En av de mest useriøse postene jeg noen gang har lest her inne.

 

At han da må leve med litt harselering er å forvente, han kommer da tross alt inn på et gamer forum, og anklager gamere. Hallo?!

 

Jeg kan ikke forvente å gå inn på feks et bil forum å slenge ut påstander uten å backe de opp, og ikke forvente å få smekk på pungen.

 

Og si at person x beviser hva personen sier uten forklaring, gjør det ikke sant.

Hør på deg selv du kritiserer språk alder og sier mest useriøse posten ever.

Er du klar over at du er like clueless som personen du snakker om.

Aldri har jeg sett så mye hets på en tråd tilogmed admins oppfører seg som idioter. Dette er en plass hvor folk kan si nesten hva de vil i sin egen skrive vane. Har du et problem get the fuck out of here.

 

Personen har ikke skrevet noe ille engang har sett mye verre.

Det er nesten som at han har rett pc folk er følsomme over piratkopiering.

Konsoll folk blir slengt i en båse har aldri sett de klage før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har ingenting med å være drittsekker eller angripe noen. Men trådstarter har jo ingen bevis, og fører ikke en saklig diskusjon. Han henviser til en en helt tilfeldig og en kilde uten noen som helst fakta. Og han buser frem og gidder ikke høre på når folk påpeker at kilden på ingen som helst måte er pålitelig. Norsken er også forferdelig svak, som ikke nødvendigvis bør bety noe, men som alikevel svekker hans troverdighet siden han er 42 år. Man kan forsvare dårlig norsk så mye man vil, men mangel av STOR forbokstav når man begynner en ny setning er utilgivelig så lenge man skal føre en seriøs diskusjon i mine øyne En av de mest useriøse postene jeg noen gang har lest her inne.

 

At han da må leve med litt harselering er å forvente, han kommer da tross alt inn på et gamer forum, og anklager gamere. Hallo?!

 

Jeg kan ikke forvente å gå inn på feks et bil forum å slenge ut påstander uten å backe de opp, og ikke forvente å få smekk på pungen.

 

Og si at person x beviser hva personen sier uten forklaring, gjør det ikke sant.

Hør på deg selv du kritiserer språk alder og sier mest useriøse posten ever.

Er du klar over at du er like clueless som personen du snakker om.

Aldri har jeg sett så mye hets på en tråd tilogmed admins oppfører seg som idioter. Dette er en plass hvor folk kan si nesten hva de vil i sin egen skrive vane. Har du et problem get the fuck out of here.

 

Personen har ikke skrevet noe ille engang har sett mye verre.

Det er nesten som at han har rett pc folk er følsomme over piratkopiering.

Konsoll folk blir slengt i en båse har aldri sett de klage før.

Din post er jo faktisk mye mer useriøs. Du sier at dette er et sted hvor folk skal kunne si nesten hva de vil, før du ber en som nettopp har sagt sin mening om å "get the fuck out of here". Ro deg ned, og unngå slik språkbruk så kan vi kanskje få en mer saklig diskusjon her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor sårbare alle plutselig ble, ? whats up

Det er jo tydelig at alle i Gamer er sårbar mot Piratkopiering, men dere trenger da ikke angripe som ulver i skauen, fra og vere så diplomatisk side syns jeg dere bare oppfører dere som drittsekker.

 

Er det sån at ingen skal få si noe , ellers er de retards ?

 

kunne ikke være mere enig med den her.... trodde ikke det var så mange hissige PC bruker her (ikke alle så klart). jeg må bare spørre.. føler dere truet personlig av folk som spiller på konsoll?... kunne nesten tro at PC'en hadde en fot i grava allerede.

 

til slutt: en melding til alle norsk lærere som sitter klar med korrektur lakken rundt om kring på forumet her. ha dette klinkende klart, jeg skriver ikke en tale til kongen, dette er kun et forum.

Endret av 64Zombie
Lenke til kommentar

Noe sier meg at Realzi var drita da han skrev de innleggene i natt - det ville i så fall ikke være første gang :)

 

Uansett, jeg er helt enig i at trådstarter gjør en meget dårlig jobb med å legge frem sitt poeng. Ingen argumenter, linker til en random video (som også mangler argumenter), og forferdelig språkbruk, men et poeng skal han ha, og det er at PC-brukere blir utrolig hårsåre når dette med piratkopiering kommer opp. Jeg hadde forstått det om noen anklagde deg direkte for å piratkopiere, men påstanden her er jo ikke det. Den er at mange (90%) av de som spiller spill på PC piratkopierer. Det behøver ikke å bety at DU gjør noe galt, bare at mange andre gjør det. Ekstra tydelig blir hårsårheten når folk her begynner å forsvare piratkopiering, skriver at det ikke er stjeling osv. Da virker det veldig tydelig for meg at trådstarter treffer en nerve.

 

Når det er sagt, det som er det viktigste spørsmålet her er om den utbredte bruken av nedlastningstjenester som pirate bay virkelig har en effekt på salget. Det eksisterer det ingen argumenter for her foreløpig - så da er det vel knapt vits å diskutere videre.

Lenke til kommentar

Nå gidder ikke jeg lese gjennom denne veggen med tekst, men jeg vil tro at piratkopiering av spill er bare mer å mer nytteløst, nyere spill krever jo authentication for det meste av game content. og de fleste spill er jo også basert mye på multiplayer som en piratkopiert versjon ikke vil ha tilgang til.

men ellers når det kommer til piratkopiering er det jo flere tilltak som kan tas for å redusere dette, se f.eks på piratkopiering av musikk som har minket betraktlig fordi musikken er lettere tilgjengelig gjennom tjenester som wimp og spotify.

 

ellers kan jeg vel tilføye at tilgjengelighet er alt! for vist produktet er lettere tilgjengelig på pirat måten så kommer mange til å trykke get this torrent fremmfor kansje å gå på nermeste spillbutikk eller gå gjennom de 20 stegene for å registrere seg som bruker.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Nå gidder ikke jeg lese gjennom denne veggen med tekst, men jeg vil tro at piratkopiering av spill er bare mer å mer nytteløst, nyere spill krever jo authentication for det meste av game content. og de fleste spill er jo også basert mye på multiplayer som en piratkopiert versjon ikke vil ha tilgang til.

men ellers når det kommer til piratkopiering er det jo flere tilltak som kan tas for å redusere dette, se f.eks på piratkopiering av musikk som har minket betraktlig fordi musikken er lettere tilgjengelig gjennom tjenester som wimp og spotify.

 

ellers kan jeg vel tilføye at tilgjengelighet er alt! for vist produktet er lettere tilgjengelig på pirat måten så kommer mange til å trykke get this torrent fremmfor kansje å gå på nermeste spillbutikk eller gå gjennom de 20 stegene for å registrere seg som bruker.

 

men det er litt sånn da vettu at de fleste pc spill er tilgjengelige på plasser som piratebay osv, før salg i butikk. angående online spilling så er dette noe av det mindre viktige for de fleste pc spillere. spill som har authentication kan fint fikses... er mye stream spill som er blitt lastet ned og krakket. så utgitt som isos på plasser som piratebay osv.

 

men på konsoll så kan man si at piratering er så godt som 99% borte... spill er for meget integrert der med trophies, patches,dlc, online gaming osv... dette er noe alle konsoll folk ikke vil gi glipp på. for kun et skarve pirat spill som kan kjøpes brukt for en slikk og ingen ting på gamestop uansett..

 

opp i allt det her så må mann også hacke en konsoll, på pc er det bare å laste ned en krakk så er mann igang... så at det er mye piratering på pc er nok en meget riktig antagelse, vil jeg si.

Endret av 64Zombie
Lenke til kommentar

men det er litt sånn da vettu at de fleste pc spillere liker å spille alone, så mp driter de fint i... og spill som har authentication kan fint fikses... er mye stream spill som er blitt lastet ned og krakket. så utgitt som isos på piratebay, sånnt er lett å finne hvis man tar seg bryderiet med et søk der.

 

men på konsoll så kan man si at piratering er så godt som 99% borte... spill er for mer integrert der med trophies, patches,dlc, online gaming osv... dette er noe alle konsoll folk ikke vil gi glipp på. for kun et skarve pirat spill som kan kjøpes brukt for en slikk og ingen ting på gamestop uansett..

 

opp i allt det her så må mann også hacke en konsoll, på pc er det bare å laste ned en krakk så er mann igang... så at det er 90% piratering på pc er nok en meget riktig antagelse, vil jeg si.

Forstår egentlig ikke hva du vil frem til her, man kan fremdeles piratkopiere til konsoller, man mister akuratt de samme retighetene som på pc og det er like enkelt. det er også mye DLC som krever authentication på pc.

 

Selvom 90% piratkopierer spill til PC vil jeg anta at halvparten ender opp med å kjøpe produktet de piratkopierte. Sansynligvis flere også, avhenger av kvaliteten på produktet

 

For spill med authentication krav til multiplayer og div game content fungerer pirat kopiering for det meste som reklame for produktet. men lønner seg lite for de store spillprodusentene fordi de allerede har en hypa fanbase de kan kaste dritt på.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

men det er litt sånn da vettu at de fleste pc spillere liker å spille alone, så mp driter de fint i... og spill som har authentication kan fint fikses... er mye stream spill som er blitt lastet ned og krakket. så utgitt som isos på piratebay, sånnt er lett å finne hvis man tar seg bryderiet med et søk der.

 

men på konsoll så kan man si at piratering er så godt som 99% borte... spill er for mer integrert der med trophies, patches,dlc, online gaming osv... dette er noe alle konsoll folk ikke vil gi glipp på. for kun et skarve pirat spill som kan kjøpes brukt for en slikk og ingen ting på gamestop uansett..

 

opp i allt det her så må mann også hacke en konsoll, på pc er det bare å laste ned en krakk så er mann igang... så at det er 90% piratering på pc er nok en meget riktig antagelse, vil jeg si.

Forstår egentlig ikke hva du vil frem til her, man kan fremdeles piratkopiere til konsoller, man mister akuratt de samme retighetene som på pc og det er like enkelt. det er også mye DLC som krever authentication på pc.

 

Selvom 90% piratkopierer spill til PC vil jeg anta at halvparten ender opp med å kjøpe produktet de piratkopierte. Sansynligvis flere også, avhenger av kvaliteten på produktet

 

For spill med authentication krav til multiplayer og div game content fungerer pirat kopiering for det meste som reklame for produktet. men lønner seg lite for de store spillprodusentene fordi de allerede har en hypa fanbase de kan kaste dritt på.

 

på konsol så må mann fysisk hacke den med lodding av chip og custome firmware osv... og mann mister allt av patcher, dlc(ikke kjøp fra store) og online gaming... så konsoll piratering er nok ikke så enkelt som du påstår her...

 

på pc er det bare å dra ned en krakket versjon så er mann i gang... og man får lett tak i krakket dlc og annet tilbehør for spillet, man mister ikke online delen til windows osv...

Endret av 64Zombie
Lenke til kommentar

på konsol så må mann fysisk hacke den med lodding av chip og custome firmware osv... og mann mister allt av patcher, dlc(ikke kjøp fra store) og online gaming... så konsoll piratering er nok ikke så enkelt som du påstår her...

 

på pc er det bare å dra ned en krakket versjon så er mann i gang... og man får lett tak i krakket dlc og annet tilbehør for spillet, man mister ikke online delen til windows osv...

Da vil jeg bare starte med at å sammenligne konsoller og pc når det kommer til piratkopiering er ganske nytteløst, det at det er vanskelig å fysisk hacke en konsoll kan jeg ikke se for meg. men la oss heller sammenligne tiltakene som er gjort for å hindre piratkopiering på pc vs konsoll

 

PC: Enkel tilgang på å kjøpe spill gjennom en rekke tjenester som f.eks steam, origin og andre nett tjenester.

Authentication (som ikke alle spillprodusenter er like flinke til(som er hovedgrunnen til at piratkopiering er temaet her)) for tilgang til game content og multiplayer.

 

Konsoll: Krever at du har en samling med CD-er som er lett å rote bort og/eller ødelegge.

Rett å slett drite på kundene sine for å slippe å stresse med ekstratiltak for sikkerhet.

Lenke til kommentar

Piratkopiering av spill har stadig vekk blitt mer krevende på pc, per dags dato har jeg ikke kjennskap til en god Diablo 3 hack for eksempel og svært mange andre spill har problemer fordi de mangler noe innhold når de "crackes" , mange av spillene er også laget på en slik måte nå at det blir mer givende å være tilkoblet nettet og ha en "original" versjon enn piratvaren.

 

Antageligvis det spillet som har vært snillest mot brukerne og har solgt bra på pc markedet har vært The Witcher 2. Ikke rart med tanke på hvordan selskapet der behandler kundene sine.

 

Argumentet om at det piratkopieres 95% av alt som kommer ut på pc og kun 1% av det som kommer ut på konsoll er nok litt feil , både Nintendo , Ps3 , Psp , og Xbox360 har i større eller mindre grad en del problemer med piratkopieringer derav problemet sannsynligvis er størst på Wii så Xbox360 fulgt av Psp og til slutt Ps3 (min antagelse). Jeg antar også at salget av spill på nettet og bedre distribusjon via Steam og lignende tjenester har gjort til et ytterligere fall på piratkopiering. Legger du til alle problemene som også kommer i kjølvannet med piratkopierte spill (mange fulle av virus og annet dritt) så er det ikke tvil om at mange brukere kanskje ikke lenger gidder og kjøper heller til 10 - 15$ spillet sitt på nett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...