Gå til innhold

Boote fra USB - BIOS skal støtte det, men USB kommer ikke opp som valg


Anbefalte innlegg

Jeg har en Asus U36SD bærbar PC som jeg har montert en ny SSD harddisk i, da den gamle tok kvelden. Denne maskinen har ingen integrert CD/DVD-rom, så jeg må installere Windows fra USB. Problemet er at USB ikke kommer opp som valg under boot-menyen i BIOS, selv om den tydeligvis skal det i følge andre som har samme PC. (ref: http://forum.notebookreview.com/asus/609045-how-change-hard-drive-u36jc.html )

 

Det eneste som kan velges er SSD-harddisken, ingen ting annet. Jeg har også en ekstern USB DVD-rom liggende, men denne kan heller ikke velges. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsikret deg om at minnepinnen faktisk er bootbar? Ved å prøve i en annen PC.

Nei, har ingen annen PC å prøve på dessverre.

 

Men nå fikk jeg den faktisk opp i BIOS! Løsningen var å IKKE putte den i USB3-porten, merkelig nok. Så da jeg valgte en av USB 2-portene så kom den opp. Nå er det et nytt problem, nå står det bare "BOOTMGR mangler, trykk Ctrl+Alt+DEL for omstart".

Lenke til kommentar

Det hadde du helt rett i Smokeeye. Jeg brukte en guide for å gjøre det manuelt ved hjelp av cmd først, tydeligvis hadde ikke alt gått helt som det skulle. Det programmet fra Microsoft gjorde jobben!

 

Så nå har jeg Windows 7 installert, men tydeligvis helt uten drivere til noen ting eller internett-kobling, og den høyeste skjermoppløsningen jeg kan velge er 1024x768. Driver til nettverkskort finner den heller ikke, så jeg kommer meg ikke på nett så jeg får hentet drivere. Hvordan skal jeg løse dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...